airBaltic paplašina lidmašīnu apkopes iespējas lidostā Rīga

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņojusi par plāniem lidostā Rīga būvēt jaunu angāru lidmašīnu flotes uzturēšanai, tādējādi samazinot uzturēšanas izmaksas nākotnē un kļūstot efektīvākai. airBaltic apbūves tiesību līgumu ar lidostu Rīga parakstījusi 2020. gadā. Plānots, ka jaunā angāra būvniecība tiks uzsākta 2022. gada sākumā, bet pabeigta līdz 2023. gada beigām.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “Jaunais angārs mūsu plānos ir bijis jau gadiem ilgi kā daļa no mūsu turpmākās attīstības. Līdz brīdim, kad jaunais angārs būs pabeigts, mēs atkal būsim uz mūsu izaugsmes ceļa, nodrošinot tik nozīmīgo savienojamību starp Baltiju un pārējo pasauli, ar gandrīz divreiz vairāk Airbus A220-300 lidmašīnām nekā šobrīd. Kopš 2019. gada mēs visus lidmašīnu apkopes darbus esam veikuši paši, un mūsu flotes paplašināšanai būs nepieciešams atbilstoša izmēra lidmašīnu angārs. Pieaugot Airbus A220 klientu lokam globāli, airBaltic Rīgā spēs piedāvāt tehnisko apkopi arī citiem šī tipa lidmašīnu īpašniekiem visā pasaulē. Tas būs viens no reģionā lielākajiem un modernākajiem lidmašīnu angāriem.”

Lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa uzsver: “Jaunā airBaltic gaisa kuģa tehniskās apkopes angāra izbūve lidostā Rīga stiprinās lidostas kā nacionālās lidsabiedrības airBaltic galvenās bāzes pozīcijas, nodrošinot un palielinot lidostas aviācijas un neaviācijas pakalpojumu klāstu un apjomus, kā arī veicinot lidostas attīstību un nostiprinot tās vadošo lomu Baltijas jūras reģionā.”

Zemes gabala kopējā platība ir 2,85 hektāri. Sākotnējie plāni paredz, ka jaunā tehniskās apkopes angāra kopējā platība būs aptuveni 34 500 m2, un tas nodrošinās iespējas vienlaicīgi veikt septiņu Airbus A220-300 lidmašīnu vieglo un bāzes tehnisko apkopi. Projekts tiks finansēts caur bankām.

Kā ziņots iepriekš, airBaltic 2019. gadā saņēma sertifikātu, lai veiktu Airbus A220-300 tipa lidmašīnu pilna apjoma vieglo tehnisko apkopi, kā arī bāzes tehnisko apkopi atbilstoši EASA Part 145 prasībām. airBaltic bija pirmā lidsabiedrība pasaulē ar bāzes tehniskās apkopes veikšanas iespējām un otrā tehniskās apkopes organizācija pasaulē, kurai ir tiesības veikt pilna apjoma A220 lidmašīnu bāzes tehnisko apkopi.

Tas ļāvis airBaltic kļūt izmaksu un laika ziņā efektīvākai. Turklāt airBaltic apsver iespēju piedāvāt tehniskās apkopes pakalpojumus arī citām lidsabiedrībām, kas izmanto šī tipa lidmašīnas. Šobrīd airBaltic flotē ir 25 Airbus A220-300 lidmašīnas.

Jaunākie raksti

Salacgrīvas dome draud vērsties Eiropas Komisijā, ja satiksmes ministrs nedos naudu Salacas tilta remontam

Salacas tilts Salacgrīvā jau vairākus gadus atrodas sliktā tehniskā stāvoklī. Rudenī veiktā izpēte liecina – vai nu nekavējoties jāveic remonts, vai arī...

2020. gadā būtiski samazinājās starptautiskie kravu pārvadājumu

2020.gadā salīdzinājumā ar 2019. gadu kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu samazinājušies par 14,2 %, bet ostās – par 28 %,...

Pērn būtiski samazinājās pasažieru pārvadājumi

2020. gadā salīdzinājumā ar 2019. gadu Covid-19 ietekmē būtiski samazinājušies pasažieru pārvadājumi visos transporta veidos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vita Anda Tērauda: “Rail Baltica” projektam nedrīkst samazināt finansējuma apjomu

Latvijai kā Kohēzijas fonda saņēmējvalstij ir svarīgi, lai finansējuma pieejamība "Rail Baltica" projektam būtu pēc iespējas lielāka un termiņi tā apguvei –...

airBaltic kā viena no pirmajām lidsabiedrībām pasaulē izmēģinās IATA Travel Pass

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ir starp pirmajām aviokompānijām pasaulē, kas paudusi atbalstu Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) pārrobežu ceļošanai paredzētā risinājuma Travel Pass...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here