airBaltic paplašina lidmašīnu apkopes iespējas lidostā Rīga

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņojusi par plāniem lidostā Rīga būvēt jaunu angāru lidmašīnu flotes uzturēšanai, tādējādi samazinot uzturēšanas izmaksas nākotnē un kļūstot efektīvākai. airBaltic apbūves tiesību līgumu ar lidostu Rīga parakstījusi 2020. gadā. Plānots, ka jaunā angāra būvniecība tiks uzsākta 2022. gada sākumā, bet pabeigta līdz 2023. gada beigām.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “Jaunais angārs mūsu plānos ir bijis jau gadiem ilgi kā daļa no mūsu turpmākās attīstības. Līdz brīdim, kad jaunais angārs būs pabeigts, mēs atkal būsim uz mūsu izaugsmes ceļa, nodrošinot tik nozīmīgo savienojamību starp Baltiju un pārējo pasauli, ar gandrīz divreiz vairāk Airbus A220-300 lidmašīnām nekā šobrīd. Kopš 2019. gada mēs visus lidmašīnu apkopes darbus esam veikuši paši, un mūsu flotes paplašināšanai būs nepieciešams atbilstoša izmēra lidmašīnu angārs. Pieaugot Airbus A220 klientu lokam globāli, airBaltic Rīgā spēs piedāvāt tehnisko apkopi arī citiem šī tipa lidmašīnu īpašniekiem visā pasaulē. Tas būs viens no reģionā lielākajiem un modernākajiem lidmašīnu angāriem.”

Lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa uzsver: “Jaunā airBaltic gaisa kuģa tehniskās apkopes angāra izbūve lidostā Rīga stiprinās lidostas kā nacionālās lidsabiedrības airBaltic galvenās bāzes pozīcijas, nodrošinot un palielinot lidostas aviācijas un neaviācijas pakalpojumu klāstu un apjomus, kā arī veicinot lidostas attīstību un nostiprinot tās vadošo lomu Baltijas jūras reģionā.”

Zemes gabala kopējā platība ir 2,85 hektāri. Sākotnējie plāni paredz, ka jaunā tehniskās apkopes angāra kopējā platība būs aptuveni 34 500 m2, un tas nodrošinās iespējas vienlaicīgi veikt septiņu Airbus A220-300 lidmašīnu vieglo un bāzes tehnisko apkopi. Projekts tiks finansēts caur bankām.

Kā ziņots iepriekš, airBaltic 2019. gadā saņēma sertifikātu, lai veiktu Airbus A220-300 tipa lidmašīnu pilna apjoma vieglo tehnisko apkopi, kā arī bāzes tehnisko apkopi atbilstoši EASA Part 145 prasībām. airBaltic bija pirmā lidsabiedrība pasaulē ar bāzes tehniskās apkopes veikšanas iespējām un otrā tehniskās apkopes organizācija pasaulē, kurai ir tiesības veikt pilna apjoma A220 lidmašīnu bāzes tehnisko apkopi.

Tas ļāvis airBaltic kļūt izmaksu un laika ziņā efektīvākai. Turklāt airBaltic apsver iespēju piedāvāt tehniskās apkopes pakalpojumus arī citām lidsabiedrībām, kas izmanto šī tipa lidmašīnas. Šobrīd airBaltic flotē ir 25 Airbus A220-300 lidmašīnas.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here