Dzelzceļa kravu apjoms pērn Latvijā – mazākais pēdējo 17 gadu laikā

Pa Latvijas dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms pērn bija 41,5 miljoni tonnu, kas ir zemākais rādītājs pēdējo 17 gadu laikā, intervijā Latvijas Radio sacīja “Latvijas dzelzceļa” valdes loceklis Andris Lubāns.

  1. gads gan koncernam “Latvijas dzelzceļš” (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

“Diemžēl rudens un ziemas sākums izvērtās diezgan neveiksmīgs, jo bija ļoti silti laika apstākļi. Energoresursu cenas pasaules tirgū bija zemas un kravas nekustējās. Līdz ar to gaidītā kaut nelielā, bet kravu pieauguma gada vietā, mēs sagaidījām krituma turpinājumu,” norādīja Lubāns.

Kā intervijā atklāja Lubāns, kravu kritums, visticamāk, nebūs gada vai divu gadu tendence, un uzņēmumam ir jāpielāgojas situācijai, lai varētu turpināt darbību un uzturēt infrastruktūru.

Pēc viņa sacītā, pagājušajā gadā pa “Latvijas dzelzceļa” infrastruktūru pārvadāja kopumā 41,5 miljonus tonnu kravu, kas ir mazākais kravu apmērs pēdējo 17 gadu laikā.

Tāpat viņš atzīmēja, ka ir sākts izvērtēt arī biznesa modeli un nākotnē iespējamas strukturālās izmaiņas visā koncernā.

“Latvijas dzelzceļš” šogad arī plāno atlaist maksimums 1500 darbinieku, kas veido apmēram 24% no kopējā kompānijas darbinieku skaita. Lubāns skaidroja, ka sākotnēji darbinieku skaita samazināšana skar cilvēku, kuri nav saistīti ar tehnoloģiskajiem procesiem, taču nākamajā posmā tiks vērtēti arī tehnoloģiskie procesi.

VAS “Latvijas dzelzceļš” šā gada 1. janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēkus.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here