ES sankcijas aizliedz sauszemes kravu pārvadājumus no Krievijas un Baltkrievijas un Krievijas kuģiem piekļuvi ostām

Eiropas Savienība ir pieņēmusi jaunas sankcijas pret Krieviju un Baltkrieviju, kas transporta jomā aizliedz šo valstu autotransporta uzņēmumiem veikt kravu autopārvadājumus uz ES, kā arī liedz Krievijas karoga kuģiem piekļūt ostām.

Kravu autopārvadājumi Eiropas Savienības teritorijā, tostarp tranzītā, ir aizliegti jebkuram Krievijā un Baltkrievijā reģistrētam autotransporta uzņēmumam. Papildu tam sankcijas paredz importa ierobežojumus dažām precēm, ko eksportē Krievija vai kuru izcelsme ir Krievijā, tajā skaitā oglēm un citiem cietajiem fosilajiem kurināmajiem.

Latvija kopā ar kaimiņvalstīm ir viena no iniciatorēm šīs sankciju pakotnes pieņemšanai, tāpēc satiksmes ministrs Tālis Linkaits pauž gandarījumu, ka ES valstis beidzot ir spējušas vienoties. “Latvija ir gatava tos nekavējoties ieviest, nosakot ierobežojumus kravu pārvadāšanai no Krievijas un Baltkrievijas pa autoceļiem un jūru, kā arī Latvijas ostu slēgšanu Krievijas kuģiem,” tā satiksmes ministrs.

Ņemot vērā iespējamos atbildes soļus, ministrs aicina Latvijas pārvadātājus rūpīgi sekot līdzi lēmumiem šajā jomā un nodrošināt Krievijā un Baltkrievijā esošo transportlīdzekļu nogādāšanu atpakaļ Eiropas Savienības valstīs.

“Ar vienotu un stingru atbildi no ES, nosakot jaunas sankcijas, varam panākt pietiekamu spiedienu uz Krieviju un gūt taustāmus rezultātus, cīnoties par Ukrainas demokrātiju un brīvību,” teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Daži izņēmumi attieksies uz būtiskām precēm, piemēram, lauksaimniecības un pārtikas produktiem, humanitāro palīdzību, kā arī pasta pārvadājumiem.

Ierobežojumu pieņemti jau piektajā sankciju pakotnē, reaģējot pret Krievijas prezidenta Vladimira Putina režīmu un tā brutālo agresiju Ukrainā. Šis lēmums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā publicēšanas Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Vienlaikus prasības par ostām un autopārvadājumiem jāievieš septiņu dienu laikā kopš lēmuma publicēšanas.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here