Izsludināta bateriju vilcienu iepirkuma pirmā kārta

Autotransporta direkcija ir izsludinājusi iepirkumu par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi, kas būtiski uzlabos pārvietošanās iespējas Rīgā un Pierīgā. Plānots, ka jaunie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026. gada beigām un kursēs līnijā Bolderāja–Sigulda. Informācija par iepirkuma pirmo kārtu ir publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Pretendenti savus pieteikumus var iesniegt līdz 2022. gada 31. maijam.

“Lai dzelzceļu stiprinātu kā sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu, jauni un mūsdienīgi vilcieni nepieciešami gan elektrificētajās, gan neelektrificētajās līnijās. Attīstot un pilnveidojot vilcienu satiksmi Rīgā un Pierīgā, tiks uzlabots sabiedriskā transporta ātrums un ērtums, kas ir būtisks faktors, lai iedzīvotāji biežāk izvēlētos ar to pārvietoties,” uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits. “Jaunos elektrovilcienus sagaidīsim satiksmē šogad. Bateriju vilcienus varēs izmantot neelektrificētajās līnijās. Šādu vilcienu priekšrocība ir videi draudzīga tehnoloģija ar ļoti zemu trokšņa līmeni – bateriju vilcieni ir klusāki, līdz ar to arī draudzīgāki pasažieriem, kā arī iedzīvotājiem, kuri dzīvo dzelzceļa sliežu tuvumā.”

Pirmajā iepirkumu kārtā paredzēts atlasīt kandidātus, kas varētu nodrošināt deviņu jaunu bateriju vilcienu piegādi. Pretendenti savus pieteikumus var iesniegt līdz 2022. gada 31. maijam. Savukārt detalizētas sarunas par iepirkuma cenu un citiem apstākļiem, kas var ietekmēt vilcienu piegādi, notiks otrajā iepirkuma par jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi kārtā. Tiek plānots, ka otrā iepirkumu kārta tiks izsludināta rudenī.

Plānots, ka tiks iegādāti deviņi bateriju vilcieni, tomēr iepirkuma dokumentācijā tiek paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju atrašanas gadījumā palielināt vilcienu apjomu vēl līdz pat septiņiem jauniem vilcieniem. Finansējums vismaz septiņu vilcienu iegādei tiks piesaistīts no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, bet divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. finansējuma, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējuma.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here