Kariņš: “Rail Baltica” kā ģeopolitiski nozīmīgākais projekts reģionā veicinās Baltijas valstu konkurētspēju un drošību

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš norāda, ka dzelzceļa infrastruktūras projekts “Rail Baltica” ir reģiona ģeopolitiski nozīmīgākais projekts, kas radīs būtisku ieguldījumu Baltijas valstu konkurētspējas un drošības veicināšanā.

“Rail Baltica” projekts ir vērtējams plašāk par tā tiešo ekonomisko ietekmi. “Rail Baltica” īstenošanā ir tieši iesaistītas četras dalībvalstis – Latvija, Igaunija, Lietuva, kā arī Polija. Turklāt tā ieviešana notiek ciešā sasaistē arī ar Somiju. Tas ir projekts ar Eiropas līmeņa nozīmību,” uzsvēra Ministru prezidents, komentējot vakar publiskoto Eiropas Revīzijas Palātas ziņojumu par Eiropas pārrobežu megaprojektu īstenošanu.

2017. gadā īstenotā “Rail Baltica” izmaksu un ieguvumu analīze apstiprina projekta ekonomisko pamatotību. Savukārt Baltijas valstis kopā ar Eiropas Savienības partneriem jau pašlaik strādā pie tā, lai nodrošinātu plānotās pasažieru un kravu plūsmas, piemēram, salāgojot reģionālo satiksmi ar “Rail Baltica” līniju, attīstot kravu termināļus un integrējot to kopējā transporta infrastruktūrā.

K. Kariņš uzsver, ka līdz šim sadrumstalotā projekta ieviešanas struktūra un nepietiekamais mandāts “Rail Baltica” kopuzņēmumam “RB Rail” nav ļāvusi projektam pietiekami ātri virzīties uz priekšu. “Rail Baltica” kopuzņēmuma stiprināšana nodrošinās projekta ieviešanu bez liekas kavēšanās, kā arī izmaksu caurskatāmību un kontroli.

Pēdējo mēnešu laikā ir panākts progress projekta ieviešanas struktūras pilnveidošanā, kas tika uzsākta pēc K. Kariņa pērn rosinātās diskusijas ar Igaunijas un Lietuvas kolēģiem.  Latvijas gadījumā uzlabojumi paredz projekta ieviešanas funkciju nodošanu “RB Rail”, tādējādi nodrošinot ātrāku lēmumu pieņemšanu, resursu efektīvu izmantošanu un vienotu projekta pieeju. Līdzīgu risinājumu gatava ieviest arī Igaunija.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here