Krauze: Kamēr citu valstu valdības jau ir reaģējušas uz degvielas cenas kāpumu, Kariņa valdība tikai runā

Citu valstu valdības jau ir reaģējušas uz degvielas cenas kāpumu, bet Krišjāņa Kariņa valdība tikai runā, Neatkarīgajā sacīja Latvijas Zemnieku savienības priekšsēdētājs Armands Krauze.

Intervijā viņš norādīja, ka Norvēģijas valdība jau novembrī ieviesa atbalsta pasākumus iedzīvotājiem un uzņēmējiem elektrības cenu kāpuma kompensēšanai. Latvijas valdība par elektrības tēmu sāka domāt janvārī.

“Līdzīgi arī tagad lielākā daļa valstu jau reaģē, pieņem lēmumus, samazina nodokļus vai ievieš fiksētas cenas, bet Latvijā ir tikai runāšana. Vienkāršākais, ko varētu darīt, ir operēt ar nodokļiem – samazināt pievienotās vērtības un akcīzes nodokļus, ja produkta cena iet pāri kādai summai. Nupat nesen naftas cena bija uzkāpusi līdz 123, pat līdz 126 dolāriem par barelu, pēc tam nokrita zem 100. Bija milzīgs lēciens arī 2008. gadā, kad cena bija 140. Taču tolaik nebija tik milzīgas benzīna un dīzeļa cenas kā tagad. Ir tāda kā vietēja, lokāla panika – degvielas cenas ir ārkārtīgi augstas joprojām, lai gan biržas cena ir stipri samazinājusies,” sacīja politiķis.

Viņš norādīja: “Cilvēku un uzņēmumu aizsardzība ir jāievieš, bet pasākumiem jābūt ļoti vienkāršiem – lai nav atkal kāda pieteikšanās atbalstam un atbalsta nedabūšana, ja uzņēmums vai lauksaimnieks neatbilst kādiem kritērijiem. To var paveikt, manipulējot ar nodokļiem. Lauksaimniekiem pašlaik jāgudro, kad viņi varēs saņemt degvielu, bet jāgaida divas vai trīs nedēļas. Tā, manuprāt, ir valdības nolaidība. Iespējams, tas saistīts ar to, ka joprojām daļa valsts stratēģisko degvielas rezervju netiek glabāta Latvijā. Tā ir nepārdomāta rīcība. Tagad ir krīze, degvielas cenas ir augstas, bet zemkopjiem ir jāar un jāapsēj lauki. Šos jautājumus vajadzētu strauji risināt. Konkurences padome tur kaut ko pētīs, vai degvielas cenas nav tik augstas, iespējams, karteļa vienošanās dēļ, bet tam nav jābūt traucēklim, lai valdība enerģiski rīkotos un meklētu, no kādām rezervēm ņemt dīzeļdegvielu, lai to var piegādāt zemkopjiem.

Komentējot ieteikumus, ka tautai jāmaina paradumi, jābrauc kopā ar kaimiņu, Krauze norādīja: “Tās ir muļķības un tukša pļāpāšana. Tāpat jau brauc kaimiņš ar kaimiņu un kooperējas, lai ietaupītu. Kad politiķi negrib darīt savu darbu un risināt tautsaimniecības problēmas, tad sāk izgudrot šādas blēņas. Tas ir no sērijas “ja jums nav maizes, tad ēdiet kūkas”.

Foto: Valsts kanceleja

Jaunākie raksti

Lidosta “Rīga” iegādāsies modernu sprāgstvielu atklāšanas sistēmu rokas bagāžas pārbaudei

Turpinot drošas un videi draudzīgas lidostas infrastruktūras attīstības projektus, lidosta “Rīga”, izmantojot ES Kohēzijas fonda finansējuma ietaupījumu, iegādāsies jaunu sprāgstvielu atklāšanas sistēmu...

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” arī šajā gadā plāno strādāt ar ievērojamiem zaudējumiem

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" arī šajā gadā plāno strādāt ar ievērojamiem zaudējumiem, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "Rīta panorāma" apliecināja "airBaltic"...

Sākta pirmā jaunā elektrovilciena pārvietošana uz Latviju

Šonedēļ ir sākta pirmā elektrovilciena, ko “Škoda Group” uzņēmums “Škoda Vagonka” a.s. ražo AS “Pasažieru vilciens”, pārvietošana uz Latviju.

Pirmajā konkursa kārtā par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi pieteikušies trīs kandidāti

Šonedēļ noslēdzās atklāta konkursa pirmā kārta par jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi. Konkursā pieteicās trīs kandidāti – “Construcciones y...

2021. gads radīja nebijušus izaicinājumus pasažieru pārvadājumu nodrošināšanā

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa: “2021. gadā turpinājās COVID-19 pandēmija, kas radīja nebijušus izaicinājumus pasažieru pārvadājumu nodrošināšanā, jo bija jānodrošina, gan...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here