Krauze: Kamēr citu valstu valdības jau ir reaģējušas uz degvielas cenas kāpumu, Kariņa valdība tikai runā

Citu valstu valdības jau ir reaģējušas uz degvielas cenas kāpumu, bet Krišjāņa Kariņa valdība tikai runā, Neatkarīgajā sacīja Latvijas Zemnieku savienības priekšsēdētājs Armands Krauze.

Intervijā viņš norādīja, ka Norvēģijas valdība jau novembrī ieviesa atbalsta pasākumus iedzīvotājiem un uzņēmējiem elektrības cenu kāpuma kompensēšanai. Latvijas valdība par elektrības tēmu sāka domāt janvārī.

“Līdzīgi arī tagad lielākā daļa valstu jau reaģē, pieņem lēmumus, samazina nodokļus vai ievieš fiksētas cenas, bet Latvijā ir tikai runāšana. Vienkāršākais, ko varētu darīt, ir operēt ar nodokļiem – samazināt pievienotās vērtības un akcīzes nodokļus, ja produkta cena iet pāri kādai summai. Nupat nesen naftas cena bija uzkāpusi līdz 123, pat līdz 126 dolāriem par barelu, pēc tam nokrita zem 100. Bija milzīgs lēciens arī 2008. gadā, kad cena bija 140. Taču tolaik nebija tik milzīgas benzīna un dīzeļa cenas kā tagad. Ir tāda kā vietēja, lokāla panika – degvielas cenas ir ārkārtīgi augstas joprojām, lai gan biržas cena ir stipri samazinājusies,” sacīja politiķis.

Viņš norādīja: “Cilvēku un uzņēmumu aizsardzība ir jāievieš, bet pasākumiem jābūt ļoti vienkāršiem – lai nav atkal kāda pieteikšanās atbalstam un atbalsta nedabūšana, ja uzņēmums vai lauksaimnieks neatbilst kādiem kritērijiem. To var paveikt, manipulējot ar nodokļiem. Lauksaimniekiem pašlaik jāgudro, kad viņi varēs saņemt degvielu, bet jāgaida divas vai trīs nedēļas. Tā, manuprāt, ir valdības nolaidība. Iespējams, tas saistīts ar to, ka joprojām daļa valsts stratēģisko degvielas rezervju netiek glabāta Latvijā. Tā ir nepārdomāta rīcība. Tagad ir krīze, degvielas cenas ir augstas, bet zemkopjiem ir jāar un jāapsēj lauki. Šos jautājumus vajadzētu strauji risināt. Konkurences padome tur kaut ko pētīs, vai degvielas cenas nav tik augstas, iespējams, karteļa vienošanās dēļ, bet tam nav jābūt traucēklim, lai valdība enerģiski rīkotos un meklētu, no kādām rezervēm ņemt dīzeļdegvielu, lai to var piegādāt zemkopjiem.

Komentējot ieteikumus, ka tautai jāmaina paradumi, jābrauc kopā ar kaimiņu, Krauze norādīja: “Tās ir muļķības un tukša pļāpāšana. Tāpat jau brauc kaimiņš ar kaimiņu un kooperējas, lai ietaupītu. Kad politiķi negrib darīt savu darbu un risināt tautsaimniecības problēmas, tad sāk izgudrot šādas blēņas. Tas ir no sērijas “ja jums nav maizes, tad ēdiet kūkas”.

Foto: Valsts kanceleja

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here