Krauze: Ostu likuma grozījumiem pretlikumīgi tiek atņemti īpašumi Ventspils un Rīgas pašvaldībām

Ostu likuma grozījumi ir bīstami – tie ir Jāņa Bordāna (JKP) partijas sponsoru, nevis iedzīvotāju interesēs, “Neatkarīgajā” pauda Saeimas deputāts Armands Krauze (ZZS).

Grozījumi Ostu likumā stāsies spēkā, jo tautas nobalsošanas ierosināšanai, lai tos atceltu, savākts nepietiekami daudz pilsoņu parakstu.

“Jā, tika savākti 7290 parakstu, taču ar to nepietiek. Diemžēl Latvijā ir izveidota tāda kārtība, ka referendumu tautai vairs nav iespējams iniciēt. Teorētiski tāda iespēja it kā ir, taču faktiski nav, jo iniciēšanai nepieciešamais parakstu skaits ir pārāk liels. Tomēr parakstu vākšana ir veids parādīt valdošajiem, ka cilvēki nav apmierināti. 7290 ir ļoti daudz, ņemot vērā, ka liela daļa cilvēku pat nebija informēti par šādu parakstu vākšanas norisi. Turklāt visa ļaužu uzmanība pašlaik ir pievērsta citām lietām – daudziem ir bezmiegs, redzot, kādas šausmas notiek Ukrainā. Paldies 7290 pilsoņiem, kuri tomēr ir aizgājuši parakstīties! Tātad ir jo daudz cilvēku, kuriem rūp Latvijas tālākās attīstības liktenis un kuri Ostu likuma grozījumos redz riskus un ierakstītas nejēdzības,” sacīja politiķis.

Viņš norādīja, ka ar Ostu likuma grozījumiem pretlikumīgi tiek atņemti īpašumi Ventspils un Rīgas pašvaldībām. Tie tiks iekļauti valsts kapitālsabiedrībās: “Jaunā konservatīvā partija ar Jāni Bordānu priekšgalā un citi politiķi saka, ka šīs kapitāldaļas varēs kotēt biržā. Tā nepārprotami ir slēpta privatizācija.”

Pēc politiķa teiktā, visa vecā kārtība ir nojaukta. Pašvaldības ir pastumtas malā. Tagad tiks veidotas valsts kapitālsabiedrības, kuru īpašumā būs zeme, ēkas un visa pārvaldība. Ja kapitālsabiedrības varēs kotēt biržā, tad daļa vai beigās viss no šiem īpašumiem nonāks privātu uzņēmēju rokās.

“Valsts kritiskos infrastruktūras objektus nevajag privatizēt, nevajag izpārdot tos par sīknaudu. Ja, piemēram, kādas atsevišķas ēkas, kāda piestātne pieder privātam uzņēmumam, tas ir normāli. Bet ne jau visa osta ir atdodama privātajam,” uzskata Krauze.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here