Latvijas ostās šogad 11 mēnešos pārkrauti 41,064 miljoni tonnu kravu, kas ir par 29,1% mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā. Ventspils mērs Aivars Lembergs uzsver – pie esošās situācijas vainojama Latvijas valdības politika un izlūgtās ASV sankcijas.
Viņš uzsvēra, ka kopš valsti vada Kaimiņš, Kariņš, Bordāns un Linkaits, Latvijas ostās vērojams pārkrauto kravu kritums. Lembergs atgādināja, ka satiksmes ministrs Linkaits jau stājoties amatā, atzina, ka tranzīts viņu neinteresē.
“Viņiem interesē pasažieru iekšējie pārvadājumi, un šeit jūs redzat rezultātu arī tam, ka Latvijas valdība brauca pēc sankcijām pie amerikāņiem pret Ventspils ostu,” norādot uz ostu rezultātiem, sacīja Lembergs.
Saskaņā ar tiem, Rīgas osta pārkrāva par 27,4% mazāk kravu nekā attiecīgajā periodā pērn, Ventspils ostā kravu apgrozījums šogad 11 mēnešos veidoja 11,834 miljonus tonnu, kas ir par 39,2% mazāk, bet Liepājas osta kravu ir par 12,7% mazāk nekā gadu iepriekš.
“Jāsaka, ka šobrīd situācija tranzītā ir interesanta – ir diezgan liels personu skaits Baltkrievijā, pret kurām ir ieviestas sankcijas, un savu lomu tajā ir nospēlējusi arī Lietuva, līdz ar to šobrīd rezultāts ir tāds, ka uz Klaipēdu neiet naftas produkti. Pastāv iespēja, ka daļa no tiem nonāks Latvijas ostās. Tas varētu situāciju uzlabot, bet Klaipēdai pasliktināt,” pieļāva Lembergs.
Foto: F64