Latvijas tranzīta nozare var piedāvāt efektīvus risinājumus, savienojot Āziju ar Eiropu

Latvijas transporta un loģistikas nozare var nodrošināt konkurētspējīgus pakalpojumus – to pārrunāja Satiksmes ministrijas valsts sekretāre Ilonda Stepanova un Ķīnas Tautas Republikas vēstnieks Latvijas Republikā Lians Dzjaņcjuaņs (Liang Jianquan). Tāpat, tiekoties tiešsaistē, tika pārrunāta abu valstu sadarbība transporta un loģistikas jomā.

“Lai atgūtos no Covid-19 pandēmijas, Latvijas transporta un loģistikas nozare meklē jaunas biznesa iespējas un uzņēmumiem ir liela interese jaunu sakaru veidošanā kravas un pasažieru pārvadājumiem ar gaisa, sauszemes, dzelzceļa un jūras transportu. Mūsu uzņēmumi var nodrošināt efektīvu transporta plūsmu, savienojot Āziju ar Eiropu,” komentē Satiksmes ministrijas valsts sekretāre Ilonda Stepanova.

Covid-19 pandēmija ir radījusi daudzas grūtības, izraisot milzīgus ekonomiskus un sociālus satricinājumus un pārmaiņas. Sanāksmes dalībniekiem bija vienots viedoklis, ka sekmīga starpvalstu sadarbība ir pamats, lai atveseļošanās no pandēmijas globālā un valstu līmenī būtu pēc iespējas ātrāka.

Reaģējot uz pandēmijas situāciju visā pasaulē, mainās tradicionālās tirdzniecības plūsmas, izmantotie transporta veidi un maršruti starp Āziju un Eiropu, tostarp Ķīnu un Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Šobrīd Ķīna ir pasaules līderis pandēmijas kontroles un profilakses jomā, tāpēc Ķīna atrodas labākās pozīcijās, lai pārskatītu tradicionālās pasažieru un kravas transporta plūsmas starp Āziju un Eiropu un otrādi.

Savukārt Latvijas transporta un loģistikas nozare var piedāvāt efektīvus, ekonomiskus un drošus pakalpojumus un risinājumus lielu apjomu beramkravu, lejamkravu, ķīmijas, lauksaimniecības produkcijas, ģenerālkravu un konteineru tranzīta pārvadājumiem.

Šogad Latvija un Ķīna atzīmē diplomātisko attiecību 30 gadus un piekto gadu kopš Latvija pievienojās Ķīnas Josla un ceļš iniciatīvai un Ķīnas – Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātam. Balstoties uz divpusējo Latvijas-Ķīnas nolīgumu par gaisa pārvadājumiem un jūras transportu, kā arī starp-ministriju noslēgto nolīgumu par dzelzceļa transportu, uzņēmēji abās valstīs var īstenot abpusēji izdevīgu sadarbību. Latvija jau šobrīd ir veiksmīgi savienota ar Ķīnu ar dzelzceļa, jūras un aviācijas savienojumiem, veidojot ilgtermiņa pamatu Ķīnas-Latvijas ekonomiskās sadarbības attīstībai.

Jaunākie raksti

Maijā lidostā turpinājās pasažieru apgrozījuma pieaugums

Šī gada maijā lidostā "Rīga" apkalpoti 85,2 tūkst. pasažieru, par 8,3 reizēm vairāk nekā 2020. gada maijā un par 54,4 % vairāk...

Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija pārtop par multimodālu mobilitātes centru Baltijā

Turpinoties Rail Baltica būvniecības darbiem, ceturtdien, 17. jūnijā notika tiešsaistes diskusija, kurā Rail Baltica projekta ieviesēji, dzelzceļa un autotransporta nozares pārstāvji kopā...

airBaltic uzsāk lidojumus starp Rīgu un Neapoli

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2021. gada 18. jūnijā uzsāk regulāros lidojumus jaunā maršrutā starp Rīgu un Neapoli Itālijā. airBaltic izpilddirektors...

Vasaras saulgriežos gaidāmas izmaiņas apmēram 500 reģionālo autobusu maršrutu un piecās vilcienu līnijās

Līgo svētku laikā, no 2021. gada 23. līdz 27. jūnijam, kā arī 19. jūnijā, pārceltajā darbadienā, gaidāmas izmaiņas apmēram 500 reģionālo autobusu...

Saeima konceptuāli atbalsta ostu reformu

Saeima trešdien, 16. jūnijā, konceptuāli atbalstīja izmaiņas ostu likumā, kas paredz mainīt lielo ostu pārvaldības modeli, savukārt mazajām ostām - izvēlēties savu...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here