Latvijas tranzīta nozare var piedāvāt efektīvus risinājumus, savienojot Āziju ar Eiropu

Latvijas transporta un loģistikas nozare var nodrošināt konkurētspējīgus pakalpojumus – to pārrunāja Satiksmes ministrijas valsts sekretāre Ilonda Stepanova un Ķīnas Tautas Republikas vēstnieks Latvijas Republikā Lians Dzjaņcjuaņs (Liang Jianquan). Tāpat, tiekoties tiešsaistē, tika pārrunāta abu valstu sadarbība transporta un loģistikas jomā.

“Lai atgūtos no Covid-19 pandēmijas, Latvijas transporta un loģistikas nozare meklē jaunas biznesa iespējas un uzņēmumiem ir liela interese jaunu sakaru veidošanā kravas un pasažieru pārvadājumiem ar gaisa, sauszemes, dzelzceļa un jūras transportu. Mūsu uzņēmumi var nodrošināt efektīvu transporta plūsmu, savienojot Āziju ar Eiropu,” komentē Satiksmes ministrijas valsts sekretāre Ilonda Stepanova.

Covid-19 pandēmija ir radījusi daudzas grūtības, izraisot milzīgus ekonomiskus un sociālus satricinājumus un pārmaiņas. Sanāksmes dalībniekiem bija vienots viedoklis, ka sekmīga starpvalstu sadarbība ir pamats, lai atveseļošanās no pandēmijas globālā un valstu līmenī būtu pēc iespējas ātrāka.

Reaģējot uz pandēmijas situāciju visā pasaulē, mainās tradicionālās tirdzniecības plūsmas, izmantotie transporta veidi un maršruti starp Āziju un Eiropu, tostarp Ķīnu un Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Šobrīd Ķīna ir pasaules līderis pandēmijas kontroles un profilakses jomā, tāpēc Ķīna atrodas labākās pozīcijās, lai pārskatītu tradicionālās pasažieru un kravas transporta plūsmas starp Āziju un Eiropu un otrādi.

Savukārt Latvijas transporta un loģistikas nozare var piedāvāt efektīvus, ekonomiskus un drošus pakalpojumus un risinājumus lielu apjomu beramkravu, lejamkravu, ķīmijas, lauksaimniecības produkcijas, ģenerālkravu un konteineru tranzīta pārvadājumiem.

Šogad Latvija un Ķīna atzīmē diplomātisko attiecību 30 gadus un piekto gadu kopš Latvija pievienojās Ķīnas Josla un ceļš iniciatīvai un Ķīnas – Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātam. Balstoties uz divpusējo Latvijas-Ķīnas nolīgumu par gaisa pārvadājumiem un jūras transportu, kā arī starp-ministriju noslēgto nolīgumu par dzelzceļa transportu, uzņēmēji abās valstīs var īstenot abpusēji izdevīgu sadarbību. Latvija jau šobrīd ir veiksmīgi savienota ar Ķīnu ar dzelzceļa, jūras un aviācijas savienojumiem, veidojot ilgtermiņa pamatu Ķīnas-Latvijas ekonomiskās sadarbības attīstībai.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here