Kravu apgrozījuma pa dzelzceļu kritums liecina, ka valdībai vajadzētu sākt domāt par to, kā samazināt maksu par infrastruktūras izmantošanu, žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Lembergs norādīja, ka dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad 11 mēnešos Latvijā samazinājies par 44,8% salīdzinājumā ar 2019. gada attiecīgo periodu un veidoja 21,227 miljonus tonnu.
“Ļoti labi ir nostrādājusi Kaimiņa, Kariņa, Bordāna un Linkaita valdība – tas nodokļu maksātājiem izmaksā apmēram 100 miljonus eiro, bet mums jau 100 miljoni Latvijā nav nauda,” ironiski komentēja Lembergs.
“Faktiski kravas būs mazāk, bet tas, ko mēs visu laiku aicinājām, kad es biju Tranzīta asociācijas vadītājs, ka Latvijas dzelzceļam ir jādod atlaide infrastruktūras maksai – tagad tie ir 2 eiro uz tonnu, kas nozīmē, ka 1 eiro ir jāmet nost,” sacīja politiķis.
Lembergs pauda, ka “ja pusi [maksas par infrastruktūras izmantošanu] nometīs, tad kravas varēs piesaistīt. [..] tā kā tur ūdens smeļas mutē, droši vien, ka viņiem to vajadzēs darīt.”
Apkopotā informācija liecina, ka no starptautiskajiem dzelzceļa kravu pārvadājumiem tranzīta kravu apmērs bija 16,005 miljoni tonnu, kas ir samazinājums par 52,3% salīdzinājumā ar 2019. gada 11 mēnešiem, importa kravu apmērs bija 3,089 miljoni tonnu, kas ir par 1,8% vairāk, bet eksporta kravu – 283 000 tonnu, kas ir pieaugums par 8%.
Foto: F64