Rail Baltica pārstāvja apgalvojumi par pasažieru vilcienu, tostarp reģionālo, reizi stundā uz katru virzienu ir pilnīgs murgs, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Nesen kādā intervijā Rail Baltica pārstāvis, AS RB Rail Sistēmu un ekspluatācijas departamenta vadītājs Žans Marks Bedmārs paziņoja, ka “sagaidāmais pasažieru vilcienu grafiks – viens ātrvilciens stundā katrā virzienā. Paredzēti arī reģionālie vilcieni, kas trasi izmantos tādā pašā intensitātē, reizi stundā, un kursēs ar ātrumu 200 km/h.”
Komentējot šos apgalvojumus, Lembergs norādīja, ka tie ir “murgi”: “Tagad nevar “sagrabināt” pasažierus reizi dienā, bet no Tallinas uz Viļņu reizi stundā trauksies vilciens 200 km ātrumā – varbūt arī trauksies, bet tukšs.”
“Tas puisis – lai viņš izguļ dzērumu. Nezinu, ko viņš ir sarijies, bet tas nav alkohols, bet kaut kas nopietnāks. Muldēt šitādus niekus – tas ir prātam neaptverami,” sacīja politiķis.
Pēc Lemberga sacītā, Ventspilī uzbūvēs atvērtu dzelzceļu, kur vilciens trauksies 200 km ātrumā, tikai tad, ka pūcei aste ziedēs.
“Bet tur [Rail Balticā] ir labi sprukstiņi salasījušies. Šis laikam bija kaut kāds Linkaita čalis,” piebilda Lembergs.
Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Foto: F64