Lembergs: Ja Ventspils pilsētas dome nebūtu iedevusi ķīlu, tad Ventspils brīvosta jau būtu bankrotējusi

Ventspils pilsētas domes sniegtā ķīla paglāba valstij piederošo Ventspils brīvostu no bankrota, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

“Kariņa valdības un, pirmkārt, jau Jaunās konservatīvās partijas, kas atbild par transporta un tranzīta nozari Latvijā, uzvedība 2019. un 2020. gadā bija kā zilonim trauku veikalā,” sacīja Lembergs.

Viņš atgādināja, ka tieši JKP palūdza ASV sankcijas, kas, lai arī nesaprazdami šādu lūgumu, to izpildīja: “Pret Lukašenko sankcijas neieviesa, bet pret Latvijas tranzītu un valstij piederošu ostu ieviesa. Tāpēc tā situācija ir tik slikta un traģiska, un tā labāka nepaliks. Tāda situācija, kāda bija vēl 2019. gadā, vairs nav atgriežama. Bordāns, Linkaits un Rinkēvičs savu melno, netīro darbu un noziegumu pret valsti ir izdarījuši, bet agri vai vēlu viņiem par to vajadzēs atbildēt.”

Pēc viņa sacītā, tieši Ventspils pilsētas sniegtā ķīla paglāba valstij piederošo Ventspils brīvostu no bankrota. “Faktiski, ja mēs nebūtu iedevuši šo ķīlu, tad Ventspils brīvostas pārvalde būtu bankrotējusi. No vienas puses, dīvaini – Ventspils domi patriec no Ventspils brīvostas valdes, bet mēs padodam roku, lai glābtu Ventspils brīvostas pārvaldi, kas pieder valstij un ko pārvalda valsts.”

“Ventspils osta ir ļoti svarīga Ventspilij un arī Latvijai, tāpēc mēs uzskatām, ka mums nav personīgu ambīciju. Mums ir sabiedrības intereses un tāpēc mēs šīs ķīlas arī iedevām,” norādīja Lembergs.

Vienlaikus viņš piebilda, ka, ja Ventspils brīvostas pārvalde, ko vada Ģirts Valdis Kristovskis, turpinās saimniekot esošajā stilā, tad tā neglābjami būs bankrotējusi. Līdz ar to viņš pieļāva, ka šogad piešķirtais valsts aizdevums 15,3 miljonu eiro apmērā Ventspils brīvostai nebūs pēdējais.

Kā zināms, Latvijas ostās šogad deviņos mēnešos pārkrauti 33,197 miljoni tonnu kravu, kas ir par 29,7% mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā.

Rīgas osta pārkrāvusi 17,598 miljonus tonnu, kas ir par 26,4% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Ventspils ostā kravu apgrozījums šogad deviņos mēnešos veidoja 9,639 miljonus tonnu, kas ir par 41,9% mazāk, bet trešajā vietā bija Liepājas osta ar 4,686 miljoniem tonnu, kas ir par 11,8% mazāk nekā gadu iepriekš.

Anete Jansone
Anete Jansone
Tranzītbizness.lv

Jaunākie raksti

Maijā lidostā turpinājās pasažieru apgrozījuma pieaugums

Šī gada maijā lidostā "Rīga" apkalpoti 85,2 tūkst. pasažieru, par 8,3 reizēm vairāk nekā 2020. gada maijā un par 54,4 % vairāk...

Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija pārtop par multimodālu mobilitātes centru Baltijā

Turpinoties Rail Baltica būvniecības darbiem, ceturtdien, 17. jūnijā notika tiešsaistes diskusija, kurā Rail Baltica projekta ieviesēji, dzelzceļa un autotransporta nozares pārstāvji kopā...

airBaltic uzsāk lidojumus starp Rīgu un Neapoli

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2021. gada 18. jūnijā uzsāk regulāros lidojumus jaunā maršrutā starp Rīgu un Neapoli Itālijā. airBaltic izpilddirektors...

Vasaras saulgriežos gaidāmas izmaiņas apmēram 500 reģionālo autobusu maršrutu un piecās vilcienu līnijās

Līgo svētku laikā, no 2021. gada 23. līdz 27. jūnijam, kā arī 19. jūnijā, pārceltajā darbadienā, gaidāmas izmaiņas apmēram 500 reģionālo autobusu...

Saeima konceptuāli atbalsta ostu reformu

Saeima trešdien, 16. jūnijā, konceptuāli atbalstīja izmaiņas ostu likumā, kas paredz mainīt lielo ostu pārvaldības modeli, savukārt mazajām ostām - izvēlēties savu...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here