Lembergs: Ventspils brīvostas pārvalde šobrīd strādā ļoti neprofesionāli

Ņemot vērā, ka Ventspils brīvostas pārvalde (VBP) ar savu nekompetenci kavē investoru piesaisti Ventspilij, Ventspils pilsētas dome investoru piesaisti uzņemsies uz sevi, žurnālistiem norādīja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Runājot par Ventspils brīvostas pārvaldes paziņojumiem, ka Ventspils pilsētas dome traucē investoru ienākšanai Ventspilī, konkrēti, neizsniedzot SIA “S4U” apbūves tiesības jaunas rūpnīcas būvniecībai, Lembergs uzsvēra, ka Ventspils brīvostas pārvalde nav iesniegusi visus nepieciešamos dokumentus, lai dome šo jautājumu varētu izskatīt.

“Ventspils brīvostas pārvalde ir paziņojusi, ka ir saņēmusi iesniegumu no SIA “S4U”. Jautājums – kur ir šis iesniegums? Brīvostas pārvalde savai vēstulei domei šādu iesniegumu nepievieno. Ja Ventspils dome uz 45 gadiem izsniedz apbūves tiesības uz domei piederoša zemes gabala, tad vajag būt “S4U” iesniegumam vai nevajag būt? Atļauja jau tiek izsniegta SIA “S4U” nevis VBP. Iesniegums ir pievienots? Nav pievienots,” uzsvēra Lembergs.

Tāpat neesot iesniegta informācija par pašu SIA “S4U” – tās pamatkapitālu, finanšu rādītājiem, samaksātiem nodokļiem, to parādiem, dalībnieku / akcionāru struktūru, padomes, valdes sastāvu, darbinieku skaitu. Nav zināmi arī uzņēmuma patiesā labuma guvēji un konkrēts biznesa plāns.

“Ja mēs paskatāmies Uzņēmumu reģistrā, tad pamatkapitāls šim uzņēmumam ir 100 eiro. 100 eiro pamatkapitāls izskatās ļoti nenopietni. Gada apgrozījums ir nepilni 23 tūkstoši eiro gadā. Var tāda kompānija investēt 8 miljonus eiro? Un peļņa viņiem ir pusotrs tūkstotis. Cik tālu ir no pusotra tūkstoša līdz 8 miljoniem? Kosmoss. Tad kurš par kuru ņirgājas?” komentēja Lembergs.

Lembergs uzsvēra, ka Ventspils brīvostas pārvaldes nekompetences dēļ nav sniegtas atbildes uz vismaz 10 svarīgiem jautājumiem: “Bet, lai Ventspils dome varētu lemt par apbūves tiesību piešķiršanu, vajag iesniegt šos dokumentus. Tad kas kavē investīcijas – Ventspils pilsētas dome vai Ventspils brīvostas pārvalde ar Kristovski priekšgalā? Kamēr nav atbildes uz šādiem elementāriem jautājumiem, vai mēs varam izsniegt apbūves tiesības uz 45 gadiem?”

“Ja mēs šos dokumentus saprātīgā termiņā nesaņemsim, tad mēs rakstīsim Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam, četriem ministriem – finanšu, ekonomikas, satiksmes un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram, kuru pārstāvji ir Ventspils brīvostas valdē, ar aicinājumu nekavēt investoru piesaisti un nekavēt šis informācijas piestādīšanu Ventspils pilsētas domei,” sacīja Lembergs.

Vienlaikus viņš pauda pārliecību, ka šādi dokumenti brīvostas rīcībā varētu arī nebūt, jo, pēc politiķa sacītā, brīvostas pārvalde šobrīd strādā ļoti neprofesionāli.

Tāpat politiķis pauda, ka vēstule tiks rakstīta arī SIA “S4U”: “Mēs apiesim brīvostas pārvaldi – mēs pa tiešo izsniegsim apbūves tiesības. Kam mums brīvostas pārvalde ir vajadzīga, ja tā kavē investīciju piesaisti savas neprofesionalitātes dēļ? Jo tā zeme pieder Ventspils pilsētas domei un brīvostas pārvalde šobrīd ir lieka struktūra,” sacīja Lembergs.

“Mēs rīkosimies, pielāgojoties jaunajai situācijai, maksimāli orientējoties uz to, lai mēs pieņemtu pamatotu lēmumu maksimāli īsā laikā, maksimāli veicinot investoru piesaisti, apejot Ventspils brīvostas pārvaldi, ja tā traucē investoru piesaisti Ventspilij,” uzsvēra Lembergs.

Jaunākie raksti

airBaltic ievieš aizkavētās bagāžas tiešsaistes servisu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka nesen pilnveidojusi uzņēmuma pakalpojumus darbā ar aizkavēto vai bojāto bagāžu, ieviešot tiešsaistes pašapkalpošanās platformu komunikācijai starp pasažieri...

Japānu interesē tiešā aviosatiksme ar Latviju un iespējas sadarboties Rail Baltica projektā

Šonedēļ, dienu pirms Olimpisko spēļu Tokijā atklāšanas Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis tikās ar Japānas ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku Latvijā...

Vītoliņš: Pastāv risks, ka rūpnieciskā attīstība Ventspilī var apstāties

Jau augusta beigās varētu tikt pieņemti grozījumi likumprojektā "Par ostām", kā rezultātā Rīgas un Ventspils ostas kļūtu par kapitālsabiedrībām. Ventspils mērs Jānis...

Jūnijā lidostā pasažieru apgrozījums ir pieaudzis par 85,1 %, salīdzinot ar maiju

Šī gada jūnijā lidostā “Rīga” apkalpoti 157,7 tūkst. pasažieru, 2,8 reizes vairāk nekā 2020. gada jūnijā un par 85,1 % vairāk nekā šā gada...

Bateriju vilcieni – videi draudzīgāks risinājums neelektrificētām dzelzceļa līnijām

Līdz 2026. gadam Rīgā un Pierīgā plānots īstenot zaļo satiksmes reformu, kur dzelzceļš tiks stiprināts kā sabiedriskā transporta mugurkauls. Atveseļošanas fonda investīcijas...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here