Lembergs: Ventspils brīvostas pārvalde šobrīd strādā ļoti neprofesionāli

Ņemot vērā, ka Ventspils brīvostas pārvalde (VBP) ar savu nekompetenci kavē investoru piesaisti Ventspilij, Ventspils pilsētas dome investoru piesaisti uzņemsies uz sevi, žurnālistiem norādīja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Runājot par Ventspils brīvostas pārvaldes paziņojumiem, ka Ventspils pilsētas dome traucē investoru ienākšanai Ventspilī, konkrēti, neizsniedzot SIA “S4U” apbūves tiesības jaunas rūpnīcas būvniecībai, Lembergs uzsvēra, ka Ventspils brīvostas pārvalde nav iesniegusi visus nepieciešamos dokumentus, lai dome šo jautājumu varētu izskatīt.

“Ventspils brīvostas pārvalde ir paziņojusi, ka ir saņēmusi iesniegumu no SIA “S4U”. Jautājums – kur ir šis iesniegums? Brīvostas pārvalde savai vēstulei domei šādu iesniegumu nepievieno. Ja Ventspils dome uz 45 gadiem izsniedz apbūves tiesības uz domei piederoša zemes gabala, tad vajag būt “S4U” iesniegumam vai nevajag būt? Atļauja jau tiek izsniegta SIA “S4U” nevis VBP. Iesniegums ir pievienots? Nav pievienots,” uzsvēra Lembergs.

Tāpat neesot iesniegta informācija par pašu SIA “S4U” – tās pamatkapitālu, finanšu rādītājiem, samaksātiem nodokļiem, to parādiem, dalībnieku / akcionāru struktūru, padomes, valdes sastāvu, darbinieku skaitu. Nav zināmi arī uzņēmuma patiesā labuma guvēji un konkrēts biznesa plāns.

“Ja mēs paskatāmies Uzņēmumu reģistrā, tad pamatkapitāls šim uzņēmumam ir 100 eiro. 100 eiro pamatkapitāls izskatās ļoti nenopietni. Gada apgrozījums ir nepilni 23 tūkstoši eiro gadā. Var tāda kompānija investēt 8 miljonus eiro? Un peļņa viņiem ir pusotrs tūkstotis. Cik tālu ir no pusotra tūkstoša līdz 8 miljoniem? Kosmoss. Tad kurš par kuru ņirgājas?” komentēja Lembergs.

Lembergs uzsvēra, ka Ventspils brīvostas pārvaldes nekompetences dēļ nav sniegtas atbildes uz vismaz 10 svarīgiem jautājumiem: “Bet, lai Ventspils dome varētu lemt par apbūves tiesību piešķiršanu, vajag iesniegt šos dokumentus. Tad kas kavē investīcijas – Ventspils pilsētas dome vai Ventspils brīvostas pārvalde ar Kristovski priekšgalā? Kamēr nav atbildes uz šādiem elementāriem jautājumiem, vai mēs varam izsniegt apbūves tiesības uz 45 gadiem?”

“Ja mēs šos dokumentus saprātīgā termiņā nesaņemsim, tad mēs rakstīsim Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam, četriem ministriem – finanšu, ekonomikas, satiksmes un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram, kuru pārstāvji ir Ventspils brīvostas valdē, ar aicinājumu nekavēt investoru piesaisti un nekavēt šis informācijas piestādīšanu Ventspils pilsētas domei,” sacīja Lembergs.

Vienlaikus viņš pauda pārliecību, ka šādi dokumenti brīvostas rīcībā varētu arī nebūt, jo, pēc politiķa sacītā, brīvostas pārvalde šobrīd strādā ļoti neprofesionāli.

Tāpat politiķis pauda, ka vēstule tiks rakstīta arī SIA “S4U”: “Mēs apiesim brīvostas pārvaldi – mēs pa tiešo izsniegsim apbūves tiesības. Kam mums brīvostas pārvalde ir vajadzīga, ja tā kavē investīciju piesaisti savas neprofesionalitātes dēļ? Jo tā zeme pieder Ventspils pilsētas domei un brīvostas pārvalde šobrīd ir lieka struktūra,” sacīja Lembergs.

“Mēs rīkosimies, pielāgojoties jaunajai situācijai, maksimāli orientējoties uz to, lai mēs pieņemtu pamatotu lēmumu maksimāli īsā laikā, maksimāli veicinot investoru piesaisti, apejot Ventspils brīvostas pārvaldi, ja tā traucē investoru piesaisti Ventspilij,” uzsvēra Lembergs.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here