LGS un lidosta “Rīga” pabeidz vērienīgu projektu pakalpojumu kvalitātes un drošuma uzlabošanai

Šodien, 6. aprīlī starptautiskā lidosta “Rīga” kā pirmā un pašlaik vienīgā Baltijas valstīs ir pievienojusies tām vairāk nekā 30 Eiropas lidostām, kurās darbojas A-CDM (Airport Collaborative Decision Making) procedūras, kas ļauj būtiski uzlabot pakalpojumu kvalitāti un drošumu gan gaisa telpas lietotājiem, gan pasažieriem.

A-CDM ieviešana, ko kopīgi veica aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējs VAS “Latvijas gaisa satiksme” (LGS) un lidosta “Rīga”, nodrošina savlaicīgu precīzas informācijas apmaiņu starp lidostas operatoru, gaisa kuģu ekspluatētājiem, apkalpojošajiem dienestiem uz zemes, gaisa satiksmes vadības dispečeriem un citiem iesaistītajiem no lidojuma plānošanas līdz brīdim, kad gaisa kuģis nosēžas uz skrejceļa. Tas ļauj precīzāk plānot gaisa kuģu pacelšanās laiku un samazināt pasažieru gaidīšanas laiku, jo īpaši “pīķa” stundās. Tāpat A-CDM dod iespēju aviosabiedrībām samazināt resursu un degvielas patēriņa izmaksas, kas saistītas ar gaidīšanas laiku pirms pacelšanās un ar gaisa kuģu sagatavošanu lidojumam. Novēršot nelietderīgu gaisa kuģu dzinēju darbināšanu, tiek samazināts vides piesārņojums un trokšņi.

Īstenojot apjomīgo projektu, ieviešot operatīvo procedūru un automatizēto procesu kopumu, lidostā “Rīga” ir izveidota A-CDM platforma – uzstādīta atbilstoša datortehnika un programmatūra, lidostas dienestiem iegādāti sakaru līdzekļi, un veikti citi uzlabojumi. Arī LGS ir modernizēta programmatūra.
“Man ir liels prieks, ka sadarbībā ar starptautisko lidostu “Rīga” šajā aviācijas nozarei sarežģītajā situācijā ir izdevies sekmīgi pabeigt lielu un nozīmīgu projektu, kas rada priekšnoteikumus lidostas un lidojumu no Rīgas tālākai attīstībai pēc pandēmijas beigām, kā arī pasažieru apkalpošanas kvalitātes paaugstināšanai un lidojumu drošuma palielināšanai. Vēlos pateikties visiem partneriem par sadarbību,” saka A-CDM projekta koordinatora LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

Savukārt starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa uzsver: “A-CDM ir ne tikai procedūras un procesi, – tā ir domāšanas un darbības metožu maiņa, iekļaujot lidostas operatīvos dienestus kopējā reālā laika informācijas telpā un ļaujot strādāt kā vienotai komandai. Precīza, savlaicīga un caurspīdīga informācijas apmaiņa un vienāda kopainas izpratne nozīmē ilgtspējīgu, efektīvu infrastruktūras un resursu izmantošanu, degvielas ietaupījumu aviosabiedrībām, samazinātu oglekļa dioksīda emisiju un uzlabotu ceļotāju pieredzi.”

A-CDM ieviešana ļaus palielināt lidostas “Rīga” kapacitāti, atsākoties normālam lidojumu režīmam.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here