Lidosta “Rīga” gadu noslēdz ar pasažieru skaita kritumu par vairāk nekā 74%

2020.gadā lidostā “Rīga” apkalpots vien 2,01 miljons pasažieru – par 74,2% mazāk ceļotāju nekā gadu iepriekš, liecina operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem pagājušajā gadā.

Lielāko daļu jeb 57% no 2020.gadā lidostā “Rīga” apkalpotajiem pasažieriem pārvadāja nacionālā lidsabiedrība “airBaltic”, 16% – Īrijas zemo cenu aviokompānija “Ryanair”, bet 9% – Ungārijas zemo cenu lidsabiedrība “Wizz Air”.

Arī pandēmijas laikā lidosta “Rīga” turpināja būt iecienīts tranzīta centrs – ceturtdaļa jeb 25% no visiem pērn lidostā “Rīga” apkalpotajiem pasažieriem bija transfēra pasažieri. Kopumā 2020.gadā lidostu “Rīga” kā pārsēšanās punktu izmantoja nepilns pusmiljons ceļotāju.

Lidostas “Rīga” populārākie galamērķi Eiropas Savienībā pērn bija Londona, Oslo, Frankfurte un Helsinki. Neraugoties uz to, ka jau kopš marta vidus ir aizliegti lidojumi uz valstīm ārpus ES, pagājušā gada galamērķu TOP 5 vietu saglabā arī Maskava, kas pirms pandēmijas bija viens no iecienītākajiem lidojumu maršrutiem.

Salīdzinot ar 2019. gadu, vairāk nekā uz pusi samazinājies arī lidostā “Rīga” apkalpoto lidojumu skaits. Pērn lidostā apkalpoti 35 592 lidojumi – par 59,1% mazāk nekā gadu iepriekš, tostarp regulāro pasažieru lidojumu skaits saruka par 68%. Savukārt gandrīz dubultojies kravu lidojumu skaits, bet biznesa aviācijas, tehnisko, militāro un cita veida lidojumu skaits pieaudzis pat par 82,6%.

Kravu lidojumu skaita pieaugums atspoguļojas arī lidostā “Rīga” apkalpoto aviācijas kravu apjomā. Lai gan kopumā 2020.gadā lidostā apkalpoto kravu daudzums samazinājās par 15%, jo par 56% saruka ar pasažieru gaisa kuģiem pārvadāto kravu apjoms, toties tieši ar kravu lidojumiem lidostā “Rīga” tika ievests un izvests par 40% vairāk kravu nekā pērn. Kopumā pagājušajā gadā lidostā “Rīga” apkalpoti 23,2 tūkstoši tonnu kravu.

“2020.gadu lidosta “Rīga” iesāka kā viena no straujāk augošajām Eiropas lidostām – janvārī un februārī pasažieru skaits pieauga par attiecīgi 12,4 un 13,6%. Tas izvirzīja lidostai ar kapacitātes pietiekamību saistītus izaicinājumus, par galveno uzdevumu izvirzot precīzi un ātri īstenot lielos investīciju projektus, vienlaikus saglabājot augstu servisa līmeni un meklējot elastīgus īstermiņa risinājumus pieaugošās pasažieru plūsmas apkalpošanai. Taču Covid-19 pilnībā izmainīja ceļošanas vidi, un par lidostas galveno uzdevumu kļuva ieviest efektīvus epidemioloģiskās drošības pasākumus darbinieku un pasažieru aizsardzībai un nodrošināt saimniecisko stabilitāti krasa pasažieru skaita samazinājuma apstākļos, attīstot tos darbības veidus, ko pandēmija skāra mazāk – lidostas biznesa parku, kravu pārvadājumus, tehniskās apkopes pakalpojumus un citus,” aizvadīto gadu raksturo lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa. Vienlaikus viņa uzsver, ka nemainīgs paliek lidostas kā Baltijas lielākā gaisa satiksmes centra stratēģiskais mērķis nākotnē konkurēt Ziemeļeiropas reģionā.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here