Lidosta “Rīga” pievienojas EASA COVID-19 ierobežošanas hartai

Lidosta “Rīga” pievienojusies Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūras (European Union Aviation Safety Agency, EASA) COVID-19 ierobežošanas hartai, apliecinot uzņēmuma gatavību strādāt pēc augstākajiem aviācijas nozares epidemioloģiskās drošības standartiem un sadarboties nacionālā un starptautiskā līmenī slimības izplatības risku mazināšanai.

EASA harta, ko pašlaik parakstījušas 22 Eiropas lidostas un lidostu operatori, ietver ne tikai apliecinājumu hartas dalībnieka spējai savā darbībā nodrošināt visaugstākos epidemioloģiskās drošības standartus, bet paredz arī savstarpēju sadarbību un informācijas apmaiņu, lai uzlabotu nozares kopīgos pasākumus un standartus, kuru mērķis ir rūpēties par maksimālu pasažieru drošību un aizsardzību globālās pandēmijas apstākļos.

Lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa uzsver: “Pasažieru drošība un veselība ir mūsu svarīgākā prioritāte. Jau kopš pandēmijas sākuma lidosta “Rīga” ir ieguldījusi lielu darbu, lai pilnveidotu gan pasažieru un gaisa kuģu apkalpošanas procesus, gan infrastruktūru ar mērķi maksimāli mazināt slimības izplatības riskus. Pievienojoties EASA hartai, lidosta apliecina gatavību rīkoties pati un sadarboties ar citiem, lai avioceļojumi būtu maksimāli droši un mūsu pasažieri – pasargāti.”

Pievienošanās hartai ir apliecinājums tam, ka maijā lidostā “Rīga” ieviestā epidemioloģiskās drošības programma #NeļaujVīrusamCeļot atbilst EASA-ECDC Aviācijas veselības drošības protokolam. Šis dokuments satur EASA un Eiropas Slimību kontroles un profilakses centra (European Centre for Disease Prevention and Control, ECDC) izstrādātas zinātniski pamatotas vadlīnijas lidostām un lidsabiedrībām COVID-19 risku mazināšanas pasākumu ieviešanā ar mērķi nodrošināt vienotu un saskaņotu rīcību visā Eiropas aviācijas nozarē.

Harta arī paredz iknedēļas informācijas un datu apmaiņu starp hartas dalīborganizācijām un EASA. Analizējot iesniegto informāciju gan par pasažieru plūsmas intensitātes pieaugumu, gan saslimšanas gadījumiem un izplatību, EASA vērtēs ieviesto pasākumu efektivitāti un nepieciešamības gadījumā spēs operatīvi reaģēt uz aktuālo situāciju, tādējādi vairojot kopējo ceļošanas drošību Eiropā.

EASA hartu līdz šim parakstījušas vairāk nekā 40 Eiropas lidostas un lidsabiedrības. Plašāka informācija par hartu un tās parakstītājiem atrodama EASA mājaslapā.

Jau vēstīts, ka lidostas ieviestā programma #NeļaujVīrusamCeļot paredz pasākumu kopumu vairākos darbības virzienos lidostas un lidostā strādājošo uzņēmumu darbinieku aizsardzībai un drošai pasažieru apkalpošanai, lai pēc iespējas mazinātu COVID-19 izplatības riskus. Tostarp atbilstoši EASA-ECDC vadlīnijām noteikts, ka, uzturoties lidostā, pasažieriem obligāti jāvalkā medicīniskā maska, tāpat ceļotājiem tiek nodrošināta iespēja pastiprināti ievērot roku higiēnu un visur, kur tas ir iespējams, ievērot fizisko distancēšanos.

Tāpat ieviesti pasākumi darbinieku aizsardzībai un lidostā tiek īstenoti papildu tīrīšanas un dezinfekcijas pasākumi.

Lidosta aicina pasažierus jau pirms ierašanās lidostā “Rīga” iepazīties ar ieviestajiem drošības pasākumiem lidostas mājas lapā, kā arī rūpīgi iepazīties ar izvēlētās aviokompānijdas drošības prasībām. Piemēram, nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” savos gaisa kuģos neielaiž pasažierus ar ķermeņa temperatūru virs 37,8 grādiem. Temperatūras pārbaude pasažieriem tiek veikta pirms drošības kontroles.

Lidosta arī aicina vēl pirms ceļojuma noskaidrot, kādas prasības ieceļošanai un ierobežojumi ir noteikti galamērķa valstī.

Ieceļojošiem pasažieriem lidosta atgādina: ja ceļotājs Latvijā ir ieradies no valsts, kur COVID-19 kumulatīvais rādītājs 14 dienu periodā pārsniedz 15, viņa pienākums ir ievērot obligātu 14 dienu pašizolāciju. Valstu saraksts ir atrodams SPKC mājas lapā.

Lidosta “Rīga” ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls. 2019.gadā lidosta “Rīga” apkalpoja vairāk nekā 7,8 miljonus pasažieru. Kompānijas “Cirius” pētījumā lidosta “Rīga” atzīta par 2019.gada 4.punktuālāko lidostu pasaulē vidējo lidostu grupā.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here