Linkaits: Rail Baltica nozīmība jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos ir īpaši augsta

“Rail Baltica” projekta nozīmība jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos un Baltijas reģiona ātra un uzticama savienojuma nodrošināšana ar Rietumeiropu ir īpaši augsta – tā piektdien Baltijas Asamblejas (BA) Ekonomikas, enerģētikas un inovāciju komitejas sēdē pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Ministrs deputātus informēja par “Rail Baltica” projekta īstenošanas progresu un izaicinājumiem, ko rada jaunā ģeopolitiskā situācija.

“Latvija ir panākusi ievērojamu progresu “Rail Baltica” īstenošanā un jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos ir jāstrādā īpaši intensīvi, lai nodrošinātu projekta tālāku virzību un Baltijas reģiona ātru, ērtu un drošu savienojamību ar Rietumeiropu,” sacīja T. Linkaits, uzsverot arī projekta militārās mobilitātes potenciālu reģionā.

Pašlaik turpinās projektēšana visā topošās Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnijas 265 km garumā – četros posmos vēl turpinās darbs pie būvprojektu gala risinājumu izstrādes, bet divos – Rīgas Centrālajā posmā un “Rail Baltica” savienojumā ar starptautisko lidostu “Rīga”– jau notiek būvniecība. Izsludināti vairāki projektam stratēģiski svarīgi iepirkumi, to skaitā par “Rail Baltica” pamattrases būvniecību Latvijā, lai jau 2023. gada pirmajā pusē uzsāktu būvniecību ārpus Rīgas, kā arī Salaspils intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādei un autoruzraudzībai. Tāpat plānots uzsākt sarunu procedūru ar būvuzņēmējiem, lai noslēgtu līgumu par “Rail Baltica” 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu projektēšanu un autoruzraudzību.

Latvijā “Rail Baltica” projekta īstenošanā prioritāra ir trases dienvidu posma izbūve līdz Lietuvas robežai, lai savienotos ar mūsu kaimiņvalsti un tuvinātos Eiropas Savienības dzelzceļa sistēmai.

Lai nodrošinātu projekta raitu turpmāku virzību un savlaicīgu īstenošanu, Satiksmes ministrija izskata arī alternatīvus materiālu piegāžu risinājumus un papildu finansējuma iespējas ārpus ES Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta finansējuma, t.sk. no Trīs Jūru Iniciatīvas Fonda un Militārās Mobilitātes piešķīruma, kā arī veidojot privātās un publiskās partnerības projektus.

Satiksmes ministrija ir “Rail Baltica” projekta īstenotājs un Eiropas Savienības (ES) atbalsta saņēmējs. Projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. “Rail Baltica” projekta ieviesēji Latvijā ir RB Rail AS un SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here