No šodienas sabiedriskajā transportā obligāti jāizmanto FFP2 respiratori bez vārsta vai medicīniskās sejas maskas

Lai nodrošinātu augstāku aizsardzību, no 25. janvāra sabiedriskajā transportā, taksometros un pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili visiem obligāti jāizmanto vismaz FFP2 klases respiratori bez vārsta (respiratori) vai medicīniskās sejas maskas. Auduma sejas maskas vairs nevarēs izmantot! Ārkārtējās situācijas laikā spēkā paliek visas iepriekš noteiktās drošības prasības.

Sabiedriskajā transportā izglītības iestādes izsniegtās nemedicīniskās (auduma) sejas maskas var lietot skolas vecuma bērni no septiņu līdz divpadsmit gadu vecumam. Savukārt bez sejas maskām vai respiratoriem sabiedriskajā transportā var braukt pirmsskolas vecuma bērni līdz septiņu gadu vecumam, bērni, kuri apgūst pirmsskolas izglītības programmu, kā arī personas ar acīmredzamiem kustību vai psihiskās veselības traucējumiem.

Respiratoru vai medicīnisko masku lietošana sabiedriskajā transportā, taksometros un pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili ir obligāta arī visiem sabiedriskā transporta darbiniekiem, kas nonāk saskarē ar pasažieriem (piemēram, kontrolieris, konduktors, transportlīdzekļa vadītājs), un vadītājam, ja vadītāja kabīne nav pilnībā atdalīta no salona.

Ārkārtējās situācijas laikā sabiedriskajā transportā paliek spēkā iepriekš noteiktie drošības pasākumi un pakalpojumi tiek nodrošināti sarkanajā režīmā, t.i., pakalpojuma saņemšanai nav nepieciešams sadarbspējigs sertifikāts. Tāpat paliek spēkā iepriekš noteiktais, ka valstspilsētām ir iespēja organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus daļēji drošajā režīmā bez salona ietilpības ierobežojuma.

Arī autoostas, kas nodrošina biļešu tirdzniecību, un dzelzceļa stacijās esošās biļešu tirdzniecības kases, kurās tiek pārdotas biļetes tikai uz iekšzemes dzelzceļa maršrutiem, nodrošinās pakalpojumus bez sadarbspējīgiem sertifikātiem. Obligāta prasība autoostās un dzelzceļa stacijās ir respiratoru vai medicīnisko masku lietošana.

Sabiedrisko transportlīdzekļu ietilpība nedrīkst pārsniegt 80% no transportlīdzekļa ietilpības, pieturvietās ārpus reģionālās nozīmes maršrutu galapunktiem, ja nepieciešams uzņemt pasažierus, ietilpība noteikta 85% apmērā. Ja pārvadātājam transportlīdzekļa specifikas dēļ nav iespējams kontrolēt pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu, transportlīdzeklī jābūt marķētām sēdvietām, nodrošinot distancēšanās prasību ievērošanu.

Noteikts, ka sabiedriskajā transportā, kas saņem dotācijas no pašvaldības, braukšanas maksas atvieglojumi netiks piemēroti pilngadīgajām personām, kurām nav vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta. Vienlaikus noteikts, ka pašvaldības var lemt par braukšanas maksas atvieglojumu noteikšanu vai faktiskās braukšanas maksas kompensēšanu vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu izglītojamiem.

Savukārt valsts noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus arī turpmāk varēs saņemt visi pasažieri, braucot reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos. Nemainīga paliek kārtība, ka braukšanas maksas atvieglojumi personām ar I un II grupas invaliditāti un viņu pavadoņiem tiks nodrošinātas arī valstspilsētu organizētajā sabiedriskajā transportā.

Jaunākie raksti

Lidosta “Rīga” iegādāsies modernu sprāgstvielu atklāšanas sistēmu rokas bagāžas pārbaudei

Turpinot drošas un videi draudzīgas lidostas infrastruktūras attīstības projektus, lidosta “Rīga”, izmantojot ES Kohēzijas fonda finansējuma ietaupījumu, iegādāsies jaunu sprāgstvielu atklāšanas sistēmu...

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” arī šajā gadā plāno strādāt ar ievērojamiem zaudējumiem

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" arī šajā gadā plāno strādāt ar ievērojamiem zaudējumiem, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "Rīta panorāma" apliecināja "airBaltic"...

Sākta pirmā jaunā elektrovilciena pārvietošana uz Latviju

Šonedēļ ir sākta pirmā elektrovilciena, ko “Škoda Group” uzņēmums “Škoda Vagonka” a.s. ražo AS “Pasažieru vilciens”, pārvietošana uz Latviju.

Pirmajā konkursa kārtā par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi pieteikušies trīs kandidāti

Šonedēļ noslēdzās atklāta konkursa pirmā kārta par jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi. Konkursā pieteicās trīs kandidāti – “Construcciones y...

2021. gads radīja nebijušus izaicinājumus pasažieru pārvadājumu nodrošināšanā

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa: “2021. gadā turpinājās COVID-19 pandēmija, kas radīja nebijušus izaicinājumus pasažieru pārvadājumu nodrošināšanā, jo bija jānodrošina, gan...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here