“Pasažieru vilciens” izbeidz iepirkumu par jaunu dīzeļvilcienu iegādi

AS “Pasažieru vilciens” izbeidzis iepirkumu par astoņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi, paziņojot, ka meklēs “zaļāku” risinājumu.

Uzņēmums paziņojumā medijiem norādījis, ka globālie vides aizsardzības mērķi prasa samazināt emisijas transporta nozarē, tādēļ AS “Pasažieru vilciens” sadarbībā ar Satiksmes ministriju jau strādā pie risinājumiem, kas ļautu aizstāt uzņēmuma rīcībā esošos dīzeļvilcienus ar citiem, videi draudzīgākiem vilcienu veidiem.

Tiek norādīts, ka neelektrificēto dzelzceļa līniju attīstība un dīzeļvilcienu aizstāšana ar videi draudzīgākiem vilcienu veidiem tiks plānota, ņemot vērā kopējo valsts dzelzceļa transporta attīstības politiku tai skaitā, ievērojot dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānus. Kā viens no risinājumiem varētu būt bimodālu vilcienu vai cita videi draudzīga vilces veida vilcienu iegāde, un šādu vilcienu iegādes priekšrocība būtu arī iespēja piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

Ņemot vērā, ka Eiropas Komisijas institūcijas neatbalstīja finansējuma pārdali AS “Pasažieru vilciens” projektam “Pasažieru dīzeļvilcienu ritošā sastāva modernizācija”, kā arī jaunu dīzeļvilcienu iegādei netika piešķirts finansējums no valsts budžeta, AS “Pasažieru vilciens” iepirkuma komisija ir pieņēmusi lēmumu izbeigt 2020. gada 2. maijā izsludināto iepirkumu par 8 jaunu dīzeļvilcienu iegādi.

Iepirkums par astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādi šogad tika uzsākts, lai pēc iespējas drīzāk aizstātu šobrīd “Pasažieru vilciena” rīcībā esošos DR1A modeļa vilcienus ar PAO “Zvezda” dzinējiem. Iepriekš “Pasažieru vilciena” izstrādātais neelektrificēto līniju biznesa modelis paredzēja pakāpenisku visu dīzeļvilcienu parka nomaiņu laika posmā no 2022. līdz 2034. gadam, sākotnēji iegādājoties 8 jaunus dīzeļvilcienus, lai pēc iespējas ātrāk varētu aizstāt DR1A modeļa vilcienus, kam sekotu jaunu akumulatora vilcienu un bimodālu vilcienu iegāde.

Vienlaikus turpinās 32 jauno elektrovilcienu ražošana, un pirmie ŠKODA VAGONKA ražotie elektrovilcieni tiks piegādāti 2022. gadā. Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Šie vilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here