Prasība sabiedriskajā transportā lietot sejas aizsegu, visticamāk, saglabāsies

Lai arī valdība šobrīd plāno pēc 9. jūnija ārkārtējo situāciju Latvijā nepagarināt, liela daļa ar Covid-19 saistīto ierobežojumu saglabāsies. Tā, piemēram, prasība sabiedriskajā transportā lietot sejas aizsegu, visticamāk, saglabāsies.

“Mūsu mērķis ir atcelt ārkārtējo stāvokli pēc 9. jūnija. Parastajos likumos mēs izdarīsim izmaiņas, lai valdība varētu ātrāk reaģēt uz dažādiem situācijas saasinājumiem. Ārkārtējā stāvokļa beigas nenozīmētu dažādu drošības pasākumu atcelšanu,” šonedēļ intervijā LTV norādīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Pēc viņa sacītā, nākamnedēļ valdībā plānots uzklausīt jaunāko informāciju par epidemioloģisko situāciju Latvijā un pēc tam lemt par to, vai ārkārtējā situācija Latvijā ir saglabājama vai atceļama.

Tāpat viņš klāstīja, ka ir plānots pieņemt uz vairākiem mēnešiem terminētu īpašu likumu, kas valdībai dotu papildus pilnvaras, lai tā var operatīvi reaģēt uz jaunām situācijām Covid-19 izplatībā un spēj pasargāt sabiedrības veselības intereses.

Zināms, ka Veselības ministrija šobrīd izstrādā grozījumus Epidemioloģiskās drošības likumā, kas pārņems vairākus ārkārtējās situācijas noteikumus. Joprojām obligāta būs prasība ievērot divu metru distanci vienam no otra. Taču pulcēties vienuviet varētu ļaut divreiz lielākam cilvēku skaitam nekā šobrīd.

“Mēs varētu runāt par 50 cilvēkiem iekštelpās un varbūt ārtelpās par nedaudz lielāku skaitu, bet katrā ziņā mēs kā veselības nozare nesaskatām, ka mēs uzreiz varētu atļaut pasākumus ar daudziem simtiem cilvēku,” LTV “Panorāmā” atzina Veselības ministrijas Sabiedrības veselības departamenta direktore Santa Līviņa.

Savukārt prasība sabiedriskajā transportā lietot sejas aizsegu, visticamāk, saglabāsies. Tāpat spēkā palikšot prasība 14 dienas pavadīt pašizolācijā pēc iebraukšanas Latvijā.

Visu ministriju ierosinājumus par to, kā izvairīties no Covid-19 pēc ārkārtējās situācijas, apkopo Tieslietu ministrija. Tuvāko divu nedēļu laikā tā priekšlikumus iekļaus jaunā likumā, kas regulēs iestāžu darbu pandēmijas laikā.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here