Rail Baltica uzsāk pamattrases novietojuma precizēšanu posmā “Vangaži-Salaspils-Misa”

Noslēdzot Rail Baltica pamattrases projektēšanas ietvaros veikto inženiertehnisko izpēti, atsevišķos “Vangaži-Salaspils-Misa” posmos uzsāktas procedūras plānotā trases novietojuma precizēšanai.

Turpinot dzelzceļa līnijas projektēšanu, kas pamattrases posmā “Vangaži-Salaspils-Misa” tika uzsākta 2019. gada vasarā, pēc padziļinātās izpētes rezultātiem un, izvērtējot sākotnējo tehnisko risinājumu atbilstību Rail Baltica vienotajiem tehniskajiem un dzelzceļa līnijas darbības standartiem, ir identificēti atsevišķi trases posmi, kuros nepieciešams veikt tehnisko risinājumu pilnveidi un trases novietojuma precizējumus.

“Šajā posmā plānotie dzelzceļa infrastruktūras tehnisko risinājumu precizējumi palīdzēs nodrošināt no Rail Baltica sagaidīto vilciena kustības ātrumu 249 km/h, paaugstinātu drošības standartu piemērošanu, kā arī mazākus uzturēšanas izdevumus dzelzceļa darbības laikā. Domājot par nākotni, šie uzlabojumi atbalstīs projekta mērķi – uzlabot mobilitātes iespējas, lai pasažieri, piemēram, no Rīgas nokļūtu Tallinā mazāk nekā divās stundās,” saka Ģirts Bramans, RB Rail AS Reģionālais vadītājs Latvijā.

Trases novietojuma precizēšanai projekta ietvaros rasti risinājumi, lai spētu nodrošināt paredzēto vilciena ātrumu un palielinātu infrastruktūras caurlaides spēju, vienlaicīgi nošķirot plūsmas, virzienos no un uz Salaspili un Rīgu. Tāpat arī veikti efektīvai kravas plūsmai nepieciešamie infrastruktūras uzlabojumi Salaspils-Starptautiskās lidostas “Rīga” virzienā, kā arī piemēroti papildus drošības rādītāju uzlabojumi.

Vienlaicīgi jau šajā projektēšanas posmā tika apzināti biotopi un kultūrvēsturiskais mantojums, kā arī vērtēti citi vides ietekmes aspekti, tostarp veikta trokšņu modelēšana, kas ļauj noteikt tos trases posmus, kuros nepieciešami papildus trokšņu samazināšanas pasākumi.

Sākotnējā ietekmes uz vidi izvērtējuma pieteikums tiks iesniegts Lielrīgas reģionālajā vides pārvaldē 2021. gada 16. aprīlī, lai atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai nodrošinātu tehnisko risinājumu izvērtējumu, kas būs pamats plānoto precizējumu apstiprināšanai. Tāpat arī turpināsies darbs pie iesaistīto pašvaldību un zemju īpašnieku informēšanas par plānotajām aktivitātēm.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here