Rail Baltica uzsāk pamattrases novietojuma precizēšanu posmā “Vangaži-Salaspils-Misa”

Noslēdzot Rail Baltica pamattrases projektēšanas ietvaros veikto inženiertehnisko izpēti, atsevišķos “Vangaži-Salaspils-Misa” posmos uzsāktas procedūras plānotā trases novietojuma precizēšanai.

Turpinot dzelzceļa līnijas projektēšanu, kas pamattrases posmā “Vangaži-Salaspils-Misa” tika uzsākta 2019. gada vasarā, pēc padziļinātās izpētes rezultātiem un, izvērtējot sākotnējo tehnisko risinājumu atbilstību Rail Baltica vienotajiem tehniskajiem un dzelzceļa līnijas darbības standartiem, ir identificēti atsevišķi trases posmi, kuros nepieciešams veikt tehnisko risinājumu pilnveidi un trases novietojuma precizējumus.

“Šajā posmā plānotie dzelzceļa infrastruktūras tehnisko risinājumu precizējumi palīdzēs nodrošināt no Rail Baltica sagaidīto vilciena kustības ātrumu 249 km/h, paaugstinātu drošības standartu piemērošanu, kā arī mazākus uzturēšanas izdevumus dzelzceļa darbības laikā. Domājot par nākotni, šie uzlabojumi atbalstīs projekta mērķi – uzlabot mobilitātes iespējas, lai pasažieri, piemēram, no Rīgas nokļūtu Tallinā mazāk nekā divās stundās,” saka Ģirts Bramans, RB Rail AS Reģionālais vadītājs Latvijā.

Trases novietojuma precizēšanai projekta ietvaros rasti risinājumi, lai spētu nodrošināt paredzēto vilciena ātrumu un palielinātu infrastruktūras caurlaides spēju, vienlaicīgi nošķirot plūsmas, virzienos no un uz Salaspili un Rīgu. Tāpat arī veikti efektīvai kravas plūsmai nepieciešamie infrastruktūras uzlabojumi Salaspils-Starptautiskās lidostas “Rīga” virzienā, kā arī piemēroti papildus drošības rādītāju uzlabojumi.

Vienlaicīgi jau šajā projektēšanas posmā tika apzināti biotopi un kultūrvēsturiskais mantojums, kā arī vērtēti citi vides ietekmes aspekti, tostarp veikta trokšņu modelēšana, kas ļauj noteikt tos trases posmus, kuros nepieciešami papildus trokšņu samazināšanas pasākumi.

Sākotnējā ietekmes uz vidi izvērtējuma pieteikums tiks iesniegts Lielrīgas reģionālajā vides pārvaldē 2021. gada 16. aprīlī, lai atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai nodrošinātu tehnisko risinājumu izvērtējumu, kas būs pamats plānoto precizējumu apstiprināšanai. Tāpat arī turpināsies darbs pie iesaistīto pašvaldību un zemju īpašnieku informēšanas par plānotajām aktivitātēm.

Jaunākie raksti

Meroni kontrolēts uzņēmums gatavojas daudzmiljonu tiesvedībai pret “Latvijas dzelzceļu”

Gandrīz seši miljoni. Tik lielu summu “Latvijas dzelzceļam” (LDz) var nākties maksāt par Konkurences padomes (KP) prāt negodīgu uzņēmējdarbību. LDz šādam sodam...

VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs: Dzelzceļa transporta nozarē ir un būs nepieciešami izglītoti un profesionāli inženiertehnisko zinātņu speciālisti

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pēdējo gadu laikā ir uzsācis pozitīvu pārmaiņu ceļu, pārskatot tehnoloģiskos procesus, palielinot darba efektivitāti un uzsākot arī plaša...

airBaltic aprīlī pārvadājusi 49 000 pasažieru

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2021. gada aprīlī pārvadājusi 49 000 pasažieru jeb par 67% vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. 2021. gada aprīlī airBaltic veica...

Vai ostu reforma draud pasliktināt tranzīta situāciju Latvijā?

Lietuvas mediji šodien, 7. maijā, vēsta, ka Klaipēdas ostā kravu apgrozījums gada pirmajā ceturksnī bijis lielāks nekā visās Latvijas ostās kopā. Vai...

EK ierosina atvieglot ierobežojumus ceļojumiem uz Eiropas Savienību

Eiropas Komisija (EK) šonedēļ ierosinājusi ļaut Eiropas Savienībā (ES) ieceļot pret Covid-19 vakcinētiem ārvalstniekiem. Konkrētu lēmumu bloka dalībvalstu pārstāvji varētu pieņemt jau...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here