Sākas ģeotehniskās izpētes darbi Rail Baltica trases posmā no Misas līdz Latvijas/Lietuvas robežai

  1. gada 19. augusts, Rīga – Rail Baltica projekta ievaros sākas ģeotehniskās izpētes darbi plānotajā dzelzceļa posmā no Misas līdz Latvijas-Lietuvas valsts robežai. Šajā dzelzceļa posmā ietilps Iecavas un Bauskas novadi.

Pirmie darbi noritēs Iecavas pašvaldības teritorijā, un tie plānoti līdz 2021. gada beigām. Izpētes mērķis ir iegūt nepieciešamo inženiertehnisko informāciju par grunts sastāvu un tās fizikālajām īpašībām Rail Baltica pamattrases projektēšanai un ilgtspējīgu tehnisko risinājumu izstrādei.

Inženierizpēti veiks projektēšanas uzņēmums IDOM, Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U. un tā apakšuzņēmums, starptautiska Austrijas uzņēmuma filiāle Latvijā SIA Intergeo Baltic.

Lauka darbi norisināsies konkrētos punktos plānotā dzelzceļa posma garumā. Eksperti, izmantojot dažādas metodes, izpētīs grunts apstākļus. Izpētes uzdevums ir iegūt inženiertehniskos datus, kas nepieciešami uzbērumu, viaduktu, tiltu, trokšņu sienu, caurteku, dzīvnieku pāreju un citu infrastruktūras elementu projektēšanai.

Lai nodrošinātu nepieciešamo datu apjomu un izpildītu projektēšanas darbus atbilstoši projektēšanas vadlīnijām, inženierizpētes darbi notiks divās kārtās. Pirmajā kārtā izpētei paredzēto punktu savstarpējais attālums ir aptuveni 300m, bet otrās kārtas izpētes punktu attālums būs aptuveni 100m. Savukārt vietās, kur paredzēts izvietot tiltus, viaduktus, caurtekas un citas konstrukcijas, izpētes punktu blīvums var būs lielāks, lai iegūtu precīzu informāciju par ģeoloģiskajiem apstākļiem.

Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumos tiks veikti inženierizpētes darbi Iecavas un Bauskas novados, saņems informāciju no darbu izpildītāja pārstāvjiem un tiks informēti par plānoto darbu mērķi, tā izpildījumu, izpētes vietas koordinātām un izpētes metodēm.

Papildu informāciju iedzīvotājiem par ģeotehnisko izpēti var atrast Rail Baltica digitālajā informācijas centrā.

Līgums par Rail Baltica pamattrases projektēšanas darbiem posmā Misa – Latvijas/Lietuvas robeža ir noslēgts ar projektēšanas uzņēmumu IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. filiāli Latvijā 2020. gada aprīlī. Projektētāji darbus veic Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas uzdevumā. Savukārt minētā līguma izpildi nodrošina RB Rail AS.

Šobrīd Rail Baltica projektā uzsākti projektēšanas darbi 634 km garumā no visas 870 km garās pamata trases. Paralēli, nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas, īsteno projektēšanas darbus Starptautiskajā lidostā “Rīga” un Rīgas Centrālajā stacijā, kur būvniecības darbi sāksies 2020. gada rudenī. Dzelzceļa pamata trases būvniecību Latvijā paredzēts sākt 2022. gadā.

Jaunākie raksti

Maijā lidostā turpinājās pasažieru apgrozījuma pieaugums

Šī gada maijā lidostā "Rīga" apkalpoti 85,2 tūkst. pasažieru, par 8,3 reizēm vairāk nekā 2020. gada maijā un par 54,4 % vairāk...

Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija pārtop par multimodālu mobilitātes centru Baltijā

Turpinoties Rail Baltica būvniecības darbiem, ceturtdien, 17. jūnijā notika tiešsaistes diskusija, kurā Rail Baltica projekta ieviesēji, dzelzceļa un autotransporta nozares pārstāvji kopā...

airBaltic uzsāk lidojumus starp Rīgu un Neapoli

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2021. gada 18. jūnijā uzsāk regulāros lidojumus jaunā maršrutā starp Rīgu un Neapoli Itālijā. airBaltic izpilddirektors...

Vasaras saulgriežos gaidāmas izmaiņas apmēram 500 reģionālo autobusu maršrutu un piecās vilcienu līnijās

Līgo svētku laikā, no 2021. gada 23. līdz 27. jūnijam, kā arī 19. jūnijā, pārceltajā darbadienā, gaidāmas izmaiņas apmēram 500 reģionālo autobusu...

Saeima konceptuāli atbalsta ostu reformu

Saeima trešdien, 16. jūnijā, konceptuāli atbalstīja izmaiņas ostu likumā, kas paredz mainīt lielo ostu pārvaldības modeli, savukārt mazajām ostām - izvēlēties savu...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here