Sauszemes kravu pārvadājumos pieaugums, ostās – joprojām kritums

Kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu pieauga par 12,2 %, bet ostās samazinājās par 8,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 23,4 milj. t kravu, par 2,5 milj. tonnu jeb 12,2 % vairāk nekā pirms gada. Pieaugums vērojams pirmo reizi kopš 2018. gada 2. ceturkšņa.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 6 milj. t kravu, tik pat cik 2020. gada 1. ceturksnī. Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 0,4 milj. t kravu – par 10,4 % vairāk. Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāja 5,6 milj. t kravu, apjoms samazinājās par 0,6 %. Tai skaitā eksporta pārvadājumos – 0,5 milj. t, par 1 % vairāk, importa pārvadājumos – 4 milj. t, samazinājums par 11,4 %, bet tranzīta kravu pārvadājumos – 1,1 milj. t, par 71,7 % vairāk. Caur Latvijas ostām pārvadāja 3,6 milj. t kravu, par 12,5 % mazāk nekā 2020. gada 1. ceturksnī.

Ar autotransportu pārvadāja 16,9 milj. t kravu, par 17,9 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. Iekšzemē pārvadāja 12,5 milj. t kravu, par 25 % vairāk. Starptautiskajos kravu pārvadājumos pārvadāja 4,4 milj. t kravu – par 1,3 % vairāk. No tiem eksporta kravu pārvadājumos pārvadāja 1,2 milj. tonnu kravu – par 22,5 % vairāk. Importa kravu pārvadājumi saruka par 4,3 %, pārvadājot 0,8 milj. t kravu. Ārvalstīs pārvadāja 2,4 milj. t kravu, kas ir par 4,9 % mazāk nekā iepriekšējā gadā. No kopējā ar autotransportu pārvadāto kravu apjoma 78,9 % kravu pārvadāja komercpārvadājumos. Tie pieauga par 16 %.

Pa maģistrālo naftas produktu cauruļvadu transportēja 0,5 milj. t naftas produktu, kas ir par 4,3 % mazāk.

Kravu apgrozījuma kritums ostās kļūst mazāks

Kopš 2019. gada 2. ceturkšņa kravu apgrozījums ostās samazinās, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo ceturksni. 2021. gada 1. ceturksnī no ostām nosūtīja un ostās saņēma 11,2 milj. t kravu, kas ir par 8,2 % mazāk nekā 2020. gada 1. ceturksnī. Kravu apgrozījums Rīgas ostā bija 5,4 milj. t, par 15,3 % mazāk, Ventspils ostā – 3,6 milj. t jeb par 3,7 % mazāk, Liepājas ostā – 1,6 milj. t jeb par 1,3 % mazāk, bet mazajās ostās – 0,6 milj. t, par 27,7 % vairāk.

No ostām nosūtīja 9 milj. t kravu, kas ir par 6,4 % mazāk nekā 2020. gada 1. ceturksnī. Visvairāk kritās ogļu iekraušana kuģos – par 1,2 milj. t jeb 86,8 %. Naftas produktu nosūtīšana pieauga par 7,3 %, nosūtīto kokmateriālu apjoms – par 10,9 %, konteineru kravu – par 1,2 %, labības un labības produktu apjoms – par 22,2 %. Savukārt mobilo kravu apjoms samazinājās par 3,6 %, minerālmēslu – par 1,9 %, šķeldas – par 9,7 %.

Ostās saņēma 2,2 milj. t kravu, to apjoms kritās par 15,2 %. Naftas produktu izkraušanas apjoms samazinājās par 37,8 %, izkrauto celtniecības materiālu apjoms – par 2,7 %, dažādu metālu un to izstrādājumu apjoms – par 29,6 %, bet izkrauto konteineru kravu apjoms – par 23,6 %. Savukārt no kuģiem izkrauto mobilo kravu apjoms pieauga par 0,4 %, dzelzsrūdas – par 45,3 % un šķeldas – par 6,7 %

Lidostā “Rīga” saņēma un no lidostas nosūtīja 5,7 tūkst. t kravu jeb par 1 % vairāk.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here