SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” paplašina savu darbību, uzsākot veikt Eiropas platuma ritošā sastāva remontdarbus

Lai attīstītu dzelzceļa ritošā sastāva servisa pakalpojumus, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) meitas sabiedrība “LDZ ritošā sastāva serviss” ir modernizējusi tehnisko nodrošinājumu un uzstādījusi jaunu darba galdu. Tas dos iespēju veikt ritošā sastāva remontdarbus lokomotīvēm un vagoniem, kas piemēroti ne tikai Latvijā ierastajiem 1520mm platajiem sliežu ceļiem, bet arī tam sliežu platumam, kāds ir izplatīts lielākajā daļā Eiropas Savienības valstu. Tādējādi uzņēmumam būs iespēja savus pakalpojumus sniegt ne tikai ritošā sastāva īpašniekiem Baltijā un bijušajās NVS valstīs, bet arī uzņēmumiem, kas savu darbību realizē Polijā, Čehijā, Vācijā, kā arī citās Eiropas Savienības valstīs.

Latvijā, tāpat kā pārējās Baltijas valstīs, bijušajās NVS valstīs un Āzijā, sliežu ceļa platums ir 1520 mm, savukārt lielākajā daļā Eiropas, tostarp Rietumeiropā, tas ir 1435 mm, un arī Baltijas valstis caurvijošais “RailBaltica” sliežu ceļš būs 1435mm platumā. Līdz ar jaunā darba galda modernizēšanu un uzstādīšanu, “LDZ ritošā sastāva serviss” turpmāk būs iespēja veikt gan 1520 mm, gan 1435 mm sliežu ceļu platuma dzelzceļa ritošā sastāva remontdarbus, kas ievērojami paplašinās pakalpojuma sniegšanas iespējas.

“Šāds solis uzņēmuma darbības paplašināšanā ir likumsakarīgs, jo “LDZ ritošā sastāva serviss”, tāpat kā viss “Latvijas dzelzceļš” koncerns, aktīvi strādā gan pie jaunu produktu un pakalpojumu izstrādes, gan jaunu mērķa tirgu attīstības,” norāda “LDZ ritošā sastāva serviss” valdes priekšsēdētājs Ģirts Ivanovs.

Jaunais darba galds paredzēts lokomotīvju un vagonu riteņpāru remontdarbiem- riteņpāru velšanās virsmu apstrādei, kas jāveic regulāri, lai nodrošinātu lokomotīvju un vagonu drošu pārvietošanos pa dzelzceļa infrastruktūru. Līdz ar to šis pakalpojums ir gan pieprasīts, gan nepieciešams visam dzelzceļa ritošajam sastāvam. Pēc darba galda modernizācijas iespēju vienā maiņā ir iespējams apstrādāt 15 riteņpārus.

“Jau 2019. gada nogalē mēs sākām izvērtēt sadarbības paplašināšanas iespējas ar ritošā sastāva īpašniekiem ārpus Latvijas robežām, bet šobrīd, līdz ar riteņpāru virpošanas darbagalda modernizāciju, mums pavērsies plašākas iespējas piedāvāt riteņpāru apstrādes pakalpojumus Polijas, Vācijas, Čehijas un citos Eiropas Savienības tirgos, kur šis pakalpojums ir pieprasīts,” saka Ģ. Ivanovs, piebilstot, ka uzņēmums plāno konkurēt gan ar sniegtā pakalpojuma kvalitāti, pieejamību, gan izmaksām.

SIA „LDZ ritošā sastāva serviss” ir VAS “Latvijas dzelzceļš” 100% piederoša kapitālsabiedrība, kas VAS “Latvijas dzelzceļš” reorganizācijas rezultātā tika izveidota 2005.gadā. SIA „LDZ ritošā sastāva serviss” saimniecisko darbību uzsāka 2007.gadā, pārmantojot kvalificētus speciālistus, kuri veic dzelzceļa ritošā sastāva remontu, modernizāciju, apkopi un ekipēšanu, maģistrālo kravas un manevru lokomotīvju nomu, kā arī nodarbojas ar degvielas uzglabāšanu un tās realizāciju dzelzceļa pārvadātājiem un citiem klientiem, tostarp, nodrošina nesagraujošās kontroles laboratorijas pakalpojumus.

Jaunākie raksti

airBaltic ievieš aizkavētās bagāžas tiešsaistes servisu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka nesen pilnveidojusi uzņēmuma pakalpojumus darbā ar aizkavēto vai bojāto bagāžu, ieviešot tiešsaistes pašapkalpošanās platformu komunikācijai starp pasažieri...

Japānu interesē tiešā aviosatiksme ar Latviju un iespējas sadarboties Rail Baltica projektā

Šonedēļ, dienu pirms Olimpisko spēļu Tokijā atklāšanas Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis tikās ar Japānas ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku Latvijā...

Vītoliņš: Pastāv risks, ka rūpnieciskā attīstība Ventspilī var apstāties

Jau augusta beigās varētu tikt pieņemti grozījumi likumprojektā "Par ostām", kā rezultātā Rīgas un Ventspils ostas kļūtu par kapitālsabiedrībām. Ventspils mērs Jānis...

Jūnijā lidostā pasažieru apgrozījums ir pieaudzis par 85,1 %, salīdzinot ar maiju

Šī gada jūnijā lidostā “Rīga” apkalpoti 157,7 tūkst. pasažieru, 2,8 reizes vairāk nekā 2020. gada jūnijā un par 85,1 % vairāk nekā šā gada...

Bateriju vilcieni – videi draudzīgāks risinājums neelektrificētām dzelzceļa līnijām

Līdz 2026. gadam Rīgā un Pierīgā plānots īstenot zaļo satiksmes reformu, kur dzelzceļš tiks stiprināts kā sabiedriskā transporta mugurkauls. Atveseļošanas fonda investīcijas...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here