SM: Aviācijas nozare ir ieinteresēta ilgtspējīgas aviācijas degvielas ražošanā Latvijā

Aviācijas nozare ir ieinteresēta ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) ražošanā Latvijā, vienlaikus plānu tālākai attīstībai nepieciešams vienots redzējums par konkrēto tehnoloģiju, nozares pieprasījumu un projekta izmaksām, piektdien, 4. novembrī, Satiksmes ministrijas un Latvijas Aviācijas asociācijas rīkotajā Aviācijas domnīcā vienisprātis bija aviācijas nozares eksperti.

Tāpat kā visur pasaulē arī Latvijā zaļās enerģijas un klimata neitralitātes faktori kļūst noteicoši ilgtspējīgas aviācijas nozares darbībai. Šobrīd jau 38 pasaules vadošās aviosabiedrības ir apņēmušās līdz 2050. gadam panākt pilnīgu savas darbības klimata neitralitāti un 30 no tām plāno sasniegt 10% SAF jeb ilgtspējīgās aviācijas degvielas īpatsvaru līdz 2030. gadam.

“Aviācijas nozarei ir būtiska ietekme uz Latvijas tautsaimniecību, tādēļ, lai nodrošinātu līderību Baltijā un konkurētu ar Ziemeļvalstu aviācijas centriem, ir svarīgi sekot līdzi visām jaunākajām tendencēm un runāt ar pašmāju un arī ārzemju partneriem par Latvijas uzņēmu iesaisti SAF degvielas tehnoloģiju izpētes un ražošanas procesos. Tas nepieciešams, lai sasniegtu vides neitralitātes mērķus un nodrošinātu mūsu aviācijas nozares enerģētisko neatkarību, kā arī stiprinātu konkurētspēju un garantētu turpmāko izaugsmi,” norāda Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Artūrs Kokars.

Domnīcā aviācijas nozares eksperti apsprieda potenciālās SAF ražošanas tehnoloģijas, ko varētu izmantot Latvijā, un reģiona pieprasījumu, ko Latvijā esoša ražotne spētu apmierināt. Vienlaikus dalībnieki bija vienisprātis – lai gan ir svarīgi vērot un aizgūt citu valstu pieredzi, SAF ražošana Latvijai var sniegt lielas iespējas, tāpēc nedrīkst vilcināties ar šo ražotnes idejas īstenošanu pašu mājās. Nozares pārstāvji pauda pārliecību, ka Latvija ir perspektīva nelielai SAF ražotnei, jo pieprasījums pēc šādas degvielas turpmākajos gados tikai augs. Vienlaikus jāatrod skaidrība par precīzu šīs idejas realizēšanas modeli un jādarbojas tandēmā ar valsti, piemēram, investīciju piesaistē.

Kokars norādīja, ka, lai izstrādātu nepieciešamo regulējumu un meklētu atbalsta iespējas, nepieciešams zināt, tieši kādai SAF ražošanas tehnoloģijai plānots dot priekšroku, kā arī – kāds būtu projekta mērogs un tā izmaksas.

Vienlaikus Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Zigmārs Vestfāls atzīmēja – Latvijas aviācijas nozares uzņēmumi ļoti nopietni uztver ilgtspējas un zaļā kursa iniciatīvas, jo no tiem būs atkarīga Latvijas uzņēmumu nākotnes izaugsme un perspektīvas, taču, lai no idejas nonāktu līdz konkrētu projektu realizācijai, nozarei un visām iesaistītajām pusēm nepieciešams apņemties pie tā pastāvīgi strādāt un jau šobrīd atrast speciālistus, kuru pamatdarbs būs šī projekta virzība.

Domnīcā piedalījās pārstāvji no Satiksmes ministrijas, Latvijas Aviācijas Asociācijas, Latvijas Ūdeņraža Asociācijas, lidostas “Rīga”, airBaltic, Schwenk un citiem uzņēmumiem.

Jaunākie raksti

Latvijā atgādāts devītais jaunais elektrovilciens

Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem...

Vasaras lidojumu sezonā lidostā “Rīga” plašs galamērķu klāsts un 11 jaunumi

Vasaras lidojumu sezonu, kas sāksies svētdien, 26. martā, lidosta “Rīga” uzsāks ar 11 jauniem galamērķiem, būtiski paplašinot avio savienojumu klāstu no Rīgas,...

Amatu pamet Ventspils brīvostas pārvaldnieks Purmalis

Pēc savstarpējas vienošanās ar Ventspils brīvostas valdi ar 2023. gada 1. martu darba attiecības ar Ventspils brīvostas pārvaldi pārtraucis līdzšinējais Ventspils brīvostas...

Lembergs: Labie laiki tranzīta nozarē ir pagājuši

Ostu kravu apgrozījumā progress nebūs – uz to nav ko cerēt, intervijā ziņu portālam ventasbalss.lv sacīja Ventspilī ilggadēji valdošās politiskās partijas "Latvijai un Ventspilij"...

Gads Latvijas lielākajās ostās sācies ar kravu apgrozījuma pieaugumu

Latvijas ostās gads sācies ar pārkrauto kravu apjoma pieaugumu – kopumā gada pirmajā mēnesī ir pārkrauts 4,1 miljons tonnu kravu, kas ir...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here