Turpinās starptautisks būvuzrauga konkurss Rail Baltica pamattrases būvdarbiem Latvijā

Starptautiskā konkursā par Rail Baltica pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniegšanu uzsākta otrā iepirkuma kārta. Pretendenti līdz 2023. gada 15. februārim aicināti iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases un saistītās infrastruktūras izbūves būvuzraudzībai vairāk nekā 200 kilometru garumā.

Konkursa otrajā kārtā piedalīties uzaicināti uzņēmumi, kas atbilda iepirkumā noteiktajām juridiskajām un pieredzes kvalifikācijas prasībām: Italferr S.p.A. (Itālija), SYSTRA S.A. (Francija) un personu apvienība, kas sastāv no Tecnica y Proyectos S.A. un PROINTEC S.A.U. (Spānija).

Būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā. Abi šie konkursi – gan par būvniecību, gan tās uzraudzību -, norisinās, lai jau 2023. gadā varētu uzsākt dzelzceļa pamattrases būvniecības darbus ārpus Rīgas.

Rail Baltica projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda: „Spēcīgas būvdarbu un uzraudzības komandas izveide būtiska, lai jau nākamgad mēs sāktu būvniecību Dienvidu virzienā jeb no Rīgas virzienā uz Lietuvu. Līdztekus starptautisko staciju būvniecībai, projektēšanas darbiem, kas noris reģionālajiem mobilitātes punktiem, apkopes un kravu apstrādes infrastruktūras izveidei, Latvija mērķtiecīgi virzās, lai iespējami ātri Rail Baltica izveide dotu atdevi valstij un cilvēkiem.”

Rail Baltica pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniedzējam būs jānodrošina Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases Latvijas teritorijā ārpus Rīgas pilsētas robežām infrastruktūras – dzelzceļa pamatnes un virsbūves – būvdarbu vairāk nekā 200 km garumā būvuzraudzība, tai skaitā teritorijas sagatavošanas, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būves, inženiertīklu pārvietošanas un sliežu ceļu izbūves būvuzraudzību, kā arī līguma vadību un atbilstības kontroli.

Eiropas Dzelzceļa līnijas kā darbu pasūtītājs – starptautiska tirgus spēlētājs – līguma vadībā izmanto starptautiski atzītu praksi – būvdarbiem FIDIC Sarkano grāmatu un šī projekta būvuzraudzībai – FIDIC Balto grāmatu. Tie ir starptautiski zināmi un saprotami nosacījumi, ko pārzina globāli uzņēmumi ar atbilstošu kapacitāti, kas spēj uzņemties un veikt Latvijā lielāko infrastruktūras izbūves projektu.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here