Valainis: Tranzītbizness šobrīd ir tikpat kā beidzies

Premjers Krišjānis Kariņš (JV) paudis, ka tranzīts ir kaitīgs un tas liecina tikai par to, ka viņš nav iepazinies ar reālo informāciju, intervijā “Neatkarīgajai” pauda ZZS politiķis Viktors Valainis.

“Valdošajai koalīcijai darba kārtībā nav nekas vairāk kā Eiropas naudas dalīšana un Eiropas regulu izpildīšana. Ar kovida sērgas apkarošanas pasākumiem Latvija ir viena no pēdējām vai pēdējā Eiropas Savienībā vai katrā rādītājā, kas nav nekāds veiksmes stāsts. Pašlaik valdošās koalīcijas partiju galvenā nodarbošanās ir pārliecināt sevi un partnerus, ka šī ir vienīgā iespējamā valdība, un krampjaini turēties pie amatiem,” pauda Valainis.

Pēc viņa teiktā, “tas ir ļoti skumji, ka tā notiek laikā, kad ir tik daudz svarīgu uzdevumu gan kovida sakarā, gan veselības aprūpē ārpus šī kovida. Tāpat izglītībā. Tāpat satiksmes jomā. Tranzītbizness šobrīd ir tikpat kā beidzies. Katrā ziņā nav jūtama valdības rūpe par šo nozari. Tā ir unikāla situācija – nekad tā nav bijis. Lai kādas bija valdības, bet šie jautājumi bija prioritāšu skaitā.”

Runājot par premjera Krišjāņa Kariņa (JV) izteikumiem ka tranzīts ir kaitīgs, Valainis sacīja, ka “ja viņš būtu iepazinies, viņam nāktu apjausma par to, kāda ir tranzīta nozares pievienotā vērtība, kādas bija un kādas ir dominējošās kravas, un par vēl daudz ko, kas uz šo nozari attiecas. Tad arī nerunātu par to, ka jāsāk industrializācijas politika tranzītā, jo tā jau notiek vismaz 20 gadus, turklāt ar ļoti veiksmīgiem rezultātiem. Pārorientēšanās uz citām kravām jau ir notikusi sen, un ir ļoti veiksmīgi piemēri Rīgā, Liepājā, Ventspilī. Ja cilvēki runā par šādām lietām, tad viņi nesaprot reālo situāciju un nozares nozīmi – tad viņi dzīvo stereotipos un vēl mēģina šos stereotipus ļoti šķībā veidā pārdot sabiedrībai.”

Vaicāts, vai ZZS ietu valdībā, ja to aicinātu, politiķis teica, ka ZZS pieminēšana valdības spēļu kontekstā ir tikai tam, lai biedētu kādus partnerus koalīcijā, ka koalīcijai var pievienot ZZS un tad viņi paliks ārā: “Tā ir tāda diezgan zemiska spēle pret Latvijas sabiedrību. Pie varas tikušie nemēģina paplašināt koalīciju, padarīt to rīcībspējīgu. Es varu tikai pievienoties citu ZZS politiķu jau paustajam viedoklim, ka ZZS nevar būt aizstājējs kaut kam.”

“Ja kādi politiskie spēki būtu gatavi runāt par darbiem, nevis par krēslu sadali, mēs būtu gatavi sarunām. Ir jau arī virkne jautājumu, kuros mums domas sakrīt ar atsevišķām koalīcijas partijām. [..] Valstiski domājošiem politiķiem, ja tādi vēl ir valdībā, vajadzētu pašiem izlemt un uzņemties atbildību par šīs valdības eksistences pārtraukšanu – izbeigt šo haosu. Tas būtu pareizi. Daudzviet ir nomainījušās valdības – Igaunijā, Lietuvā un citās valstīs. Tas ir Latvijas valdošās koalīcijas vājums – dziesma par alternatīvas trūkumu šai koalīcijai. Tas parāda to, ka šajās aprindās nav stipras personības – tāda cilvēka, kas ir īsts saimnieks, kas piespiež ministrus strādāt. Diemžēl tāpēc, ka valdība nespēj strādāt, cieš visa sabiedrība,” pauda politiķis.

Foto: Saeimas kanceleja

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here