Valdība atbalsta Rail Baltica projekta pieteikumu finansējuma saņemšanai no Eiropas Savienības

Valdība 10. janvārī izskatīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu un lēma atbalstīt Latvijas pieteikumu finansējuma saņemšanai no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) devītā projekta uzsaukuma (CEF9).

CEF9 pieteikuma finansējums paredzēts projekta prioritāro aktivitāšu realizācijai Latvijā, kas nodrošina Eiropas Komisijas (EK) izvirzīto gatavības kritēriju izpildi un ir būtiskas Rail Baltica projekta secīgai turpmākai īstenošanai. Finansējums ieplānots būvniecības darbu nodrošināšanai nākošajām fāzēm, projektēšanai un tās darbu paplašinājumam, kā arī nekustamo īpašumu atsavināšanas procesam. Tāpat finansējumu iecerēts novirzīt būvniecības autoruzraudzības un īpašnieka būvuzraudzības nodrošināšanai.

Kopā ar Latvijas nacionālajām aktivitātēm tiks pieteiktas Rail Baltica projekta aktivitātes, kuras īstenos RB Rail AS, bet nepieciešamo līdzfinansējumu vienādās daļās nodrošinās Igaunija, Latvija un Lietuva. Vienlaikus savas nacionālās aktivitātes pieteiks Igaunija un Lietuva. Pieteikuma iesniegšanas termiņš ir 2023. gada 18. janvāris.

  1. gada septembrī EK izsludināja devīto projektu uzsaukumu finansējuma saņemšanai no EISI, kas ir galvenais Rail Baltica projekta finansējuma avots. Kopumā atbalstam būs pieejami 7,3 miljardi eiro, no kuriem dzelzceļa infrastruktūras projektiem pieejams 4,2 miljardu eiro finansējums, par ko savā starpā konkurēs plašs Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu projektu loks.

Līdz šim Latvija piedalījusies septiņos CEF uzsaukumos, t.sk., Militārās mobilitātes, un, noslēdzot kopskaitā astoņus finansēšanas līgumus, piesaistījusi ES finansējumu 538,2 miljonu eiro apmērā, t.sk., ārvalstu finanšu palīdzību 446,3 miljonus eiro.

EK lēmums par CEF9 uzsaukumā pieteikto projekta aktivitāšu finansējumu gaidāms 2023. gada otrajā pusē. Pēc EK lēmuma apstiprināšanas tiks noslēgts jauns finansēšanas līgums, par kura pieejamo finansējumu un precīzām valsts budžeta saistībām SM informēs atsevišķi.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here