VAS “Latvijas dzelzceļš” ar Kazahstānas dzelzceļa vadību pārrunā sadarbības iespēju paplašināšanu kravu pārvadājumos

Turpinot vizīti Centrālāzijas valstīs, VAS “Latvijas dzelzceļš” un tās meitassabiedrību SIA “LDZ CARGO” un SIA “LDZ Loģistika” vadība šonedēļ tikās ar Kazahstānas dzelzceļa vadību un apmeklēja Kazahstānas dzelzs sakausējumu rūpnīcu “YDD”, kur pārrunāja tās ražotās produkcijas pārvadāšanas iespējas.

Kazahstānas galvaspilsētā Nursultanā notika VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētāja Māra Kleinberga tikšanās ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Nurlanu Sauranbajevu, pārrunājot Kazahstānas kravu īpašnieku kravu pārvadājumu palielināšanas iespējas. Kazahstānas dzelzceļa vadība bija ieinteresēta arī LDz meitassabiedrības SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” pieredzē manevru lokomotīvju ČME3M un maģistrālo lokomotīvju 2M62UM modernizācijā. “Šobrīd daudzās valstīs ar sliežu platumu 1520mm, tostarp Kazahstānā, trūkst jaunu, modernu lokomotīvju. Tā kā jaunu lokomotīvju iegāde no pasaules ražotājiem nozīmē lielas investīcijas, kuras uzņēmumi ne vienmēr ir gatavi veikt, mūsu pakalpojums ir tiem pievilcīgs, jo mūsu pieredze lokomotīvju modernizācijā ļauj piegādāt atjaunotu lokomotīvi gandrīz divas reizes lētāk,” saka VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Atsaucoties Kazahstānas sadarbības partneru uzaicinājumam, VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs un SIA “LDZ CARGO” valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga š.g. 22.aprīlī Kazahstānā, Karagandā tikās arī ar dzelzs sakausējumu rūpnīcas “YDD” vadītāju Jerlanu Nigmatuļinu, lai pārrunātu šīs rūpnīcas ražojumu pārvadāšanas iespējas, izmantojot VAS “Latvijas dzelzceļš” infrastruktūru un Latvijas ostas. “YDD” ir viens no vadošajiem dzelzs sakausējumu ražotājiem Kazahstānā, kas savu produkciju eksportē uz 49 pasaules valstīm visos kontinentos.

VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs: “LDz koncerna uzņēmumi šobrīd intensīvi strādā pie dažādām apgrozījuma palielināšanas iespējām – gan meklējot jaunus tirgus kravu pārvadājumiem, gan piedāvājot savu pieredzi un pakalpojumus lokomotīvju modernizācijā. Esam gandarīti par tikšanās rezultātiem ar Karagandas metālu sakausējumu rūpnīcas vadību, kas nākotnē, ļoti iespējams, ļaus mums palielināt kravu pārvadājumu apjomus savienojumā Kazahstāna-Latvija.”.

Pēc pārbūves lokomotīves ir ievērojami ekonomiskākas, jaudīgākas un komfortablākas lokomotīvju vadītājiem, turklāt ekspluatējot šīs lokomotīves, pārvadātājs var piedāvāt klientam izdevīgākus pārvadājumu tarifus, jo pārvadājums kļūst daudz efektīvāks. Pēc dīzeļlokomotīvju atjaunošanas to darbības jauda pieaug par 50% un degvielas patēriņš samazinās par aptuveni 17%, tādējādi CO2 izmešu apjoms samazinās par 15 000 tonnu gadā.

Šī gada maijā tiek plānota Kazahstānas dzelzceļa pārstāvju vizīte uz Latviju, lai klātienē aplūkotu modernizētās lokomotīves un iepazītos ar SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” darbu un piedāvātajiem pakalpojumiem.

Jaunākie raksti

Papildu lidojumi uz Tamperi izpārdoti stundas laikā, airBaltic nodrošinās vēl lidojumus

Lielā līdzjutēju pieprasījuma dēļ Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nodrošinās vēl papildu lidojumus uz Pasaules hokeja čempionātu Tamperē. Līdz šim pievienotie lidojumi tika...

Lembergs: Ir pilnīgi skaidrs, ka Ostu reformas likums ir jāmaina

To, kas zaudēts pēdējo trīs gadu laikā Ventspils brīvostā, to vairs nevar atjaunot, intervijā “Ventas Balss” sacīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes...

Turpinās dzelzceļa pasažieru platformu būvniecība

Tuvākā pusgada laikā VAS “Latvijas dzelzceļš” 48 stacijās un pieturas punktos turpināsies intensīvi būvniecības darbi, un līdz šī gada beigām tiks pabeigts...

Latvijas ostās vērojams pieaugums vairākos kravu segmentos

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas (SM) apkopotajiem datiem 2023.gada pirmajos četros mēnešos Latvijas ostu apgrozījumu ietekmējusi pašreizējā ģeopolitiskā situācija, tādējādi krities kopējais kravu...

Finanšu ministrs: Segt “Latvijas dzelzceļa” zaudējumus Satiksmes ministrijas pieteiktajā apmērā valsts šogad atļauties nevar

Valsts uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš” finansiālā situācija neuzlabojas. Šogad kravu apjoms kritīs līdz rekordzemam līmenim. Un tas nozīmē, ka uzņēmums atkal prasīs valstij...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here