Vilciena maršrutā Rīga–Daugavpils divi ekspreša reisi tiks pagarināti līdz Krāslavai

Lai pasažieri varētu ātrāk, lētāk un ērtāk nokļūt no Rīgas Krāslavā un otrādi, no 13. decembra divi vilciena maršruta Rīga–Daugavpils ekspreša reisi tiks pagarināti līdz Krāslavai. Tādējādi iedzīvotāji galamērķī nokļūs par gandrīz vienu stundu ātrāk nekā šobrīd, braucot ar autobusu. Pasažieru ērtībām tiks ieviesta vienotā autobusa un vilciena biļete, kas izmaksās par 1,35 eiro lētāk nekā šobrīd, braucot no Krāslavas līdz Rīgai ar autobusu. Tas nozīmē, ka vienu biļeti varēs izmantot gan autobusos, kas pieved līdz stacijai, gan vilcienā.

Plānots, ka no 13. decembra tiks pagarināts vilciena reiss, kas Daugavpilī tiek uzsākts plkst.6.22 (Krāslavā – plkst.5.48), bet Rīgā – plkst. 16.19. Lai nedublētu vilciena un autobusu pārvadājumus līdzīgā laikā, autobusu maršruta Nr.7046 Rīga–Krāslava rīta ekspreša reiss vairs netiks nodrošināts. Vilciena kursēšanas laiks no Rīgas līdz Krāslavas stacijai būs 3 stundas un 18 minūtes, savukārt autobuss šajā maršrutā Rīga–Krāslava brauc 4 stundas 15 minūtes. Tādējādi šīs izmaiņas, ņemot vērā autobusa kursēšana laiku no Krāslavas autoostas līdz stacijai, tai skaitā pārsēšanās laiku, ļaus pasažieriem izbraukt vēlāk nekā šobrīd un galapunktā nokļūt par 50 minūtēm ātrāk nekā ar autobusu.

Pasažieru ērtībām nokļūšanai no Krāslavas līdz Rīgai tiks ieviesta vienotā biļete. To varēs iegādāties Krāslavas vai Rīgas dzelzceļa stacijā, vilcienā vai autobusā. Tā būs derīga braucienam autobusā no Krāslavas autoostas līdz stacijai, tālāk pārsēžoties vilcienā un turpinot ceļu līdz Rīgai, kā arī otrādi – braucienam vilcienā, tālāk pārsēžoties autobusā, kas ved līdz Krāslavas autoostai. Tādējādi pasažieri varēs iegādāties vienu biļeti, kas turklāt, braucot no Krāslavas līdz Rīgai, ļaus ieekonomēt 1,35 eiro.

Lai iedzīvotāji no Krāslavas līdz Rīgai un otrādi varētu nokļūt ātrāk arī citā laikā, plānots, ka arī pārējiem vilciena maršruta Rīga–Daugavpils reisiem tiks pieskaņoti autobusu reisi. To galvenā funkcija būs nogādāt pasažierus no Krāslavas līdz vilcienam Daugavpilī, kā arī otrādi – nogādāt Krāslavā pasažierus, kuri atbraukuši no Rīgas līdz Daugavpilij ar vilcienu. Izmantojot šo vilciena un autobusa savienojumu, ceļā pavadītais laiks no Rīgas līdz Krāslavai būs mazāks, nekā braucot tikai ar autobusu, jo autobusa maršrutā ir lielāks pieturvietu skaits. Piemēram, vilciena maršruta Rīga–Daugavpils rīta reisam tiks pieskaņots autobusu maršruta Nr.7543 Daugavpils–Krāslava rīta reiss, kas pasažierim ļaus ietaupīt piecas līdz septiņas minūtes. Savukārt saskaņotie vilciena un autobusa vakara reisi ļaus ietaupīt 10 līdz 12 minūtes. Plānots, ka arī šajā savienojumā varēs iegādāties vienoto biļeti, kas kopsummā būs lētāka nekā šā brīža autobusa biļete.

Lai nepieaugtu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamais finansējums, līdz ar šīm izmaiņām tiks slēgti četri reisi autobusa maršrutā Nr.7543 Daugavpils–Krāslava – divi, kas tiek izpildīti tikai piektdienās un svētdienās; viens, kas tiek izpildīts katru dienu; viens, kas tiek izpildīts no pirmdienas līdz sestdienai.

Saskaņā ar Transporta attīstības pamatnostādnēm laika periodā no 2021. līdz 2027. gadam un Sabiedriskā transporta sistēmas koncepciju līdz 2030. gadam dzelzceļa pārvadājumi ir sabiedriskās transporta sistēmas mugurkauls. Tas nozīmē, ka pārvadājumi pa dzelzceļu ir galvenais pasažieru pārvadāšanas veids maršrutos ar lielu pasažieru plūsmu, bet autobusi tajās vietās, kur pieejams dzelzceļš, pilda pasažieru pievešanas funkciju līdz dzelzceļa stacijām, lai novērstu sabiedriskā transporta līniju dublēšanos un nodrošinātu ātrāku pasažieru nokļūšanu galapunktā. Pagarinot vilciena maršruta Rīga–Daugavpils reisus līdz Krāslavai, kā arī pieskaņojot autobusa reisus vilcieniem, tiek stiprināta vilciena loma sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanā. Papildus tam tiks uzlabota ietekme uz apkārtējo vidi, jo, samazinot autobusa kursēšanas biežumu, samazinās arī kaitīgo izmešu daudzums.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Satiksmes ministrijs vēstulē Krievijai lūdz atjaunot kravu plūsmu

Krievijas kravu apjoms strauji krīt. Tilts starp austrumiem un rietumiem brūk. Tranzītkravu dramatiskajam samazinājumam piemēroti dažādi epiteti. Kravu kritumam ir vairāki būtiski...

Oktobrī lidostā samazinājās gan pasažieru apgrozījums, gan kravu un pasta sūtījumu apjoms

Pasažieru apgrozījums šā gada oktobrī lidostā “Rīga” samazinājās par 87,1 %, salīdzinot ar 2019. gada oktobri. Tāpat samazinājās arī saņemto un nosūtīto...

18. novembrī Rīgas transportā būs derīgas brīvdienu biļetes

Šī gada 18. novembrī sabiedriskais transports kursēs pēc brīvdienu grafika, tāpat būs izmaiņas autostāvvietu un klientu apkalpošanas centru darbībā. Saistībā ar Covid-19...

“Rail Baltica” uzsāk vilcienu vadības un signalizācijas inženiertehnisko pakalpojumu iepirkumu

Rīga - Rail Baltica kopuzņēmums RB Rail AS ir izsludinājis inženiertehnisko pakalpojumu iepirkumu projekta vilcienu vadības un signalizācijas (Control-Command and Signalling -...

Īslaicīgi tiks slēgti autobusu reisi, kuros pasažieru praktiski nav

Ieviešot ārkārtējo situāciju vīrusa Covid-19 izplatības mazināšanai, reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits turpina būtiski kristies, tādēļ Autotransporta direkcija, reaģējot uz šīm...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here