Rail Baltica pamattrases būvdarbu uzraudzības konkursa otrajā kārtā konkurēs trīs starptautiski uzņēmumi

Starptautiskā konkursā par Rail Baltica pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniegšanu izvērtēti iesniegtie četru kandidātu pieteikumi un otrajai konkursa kārtai tiek virzīti trīs komersanti no trim valstīm (Itālijas, Francijas un Spānijas).

Konkursa otrajā kārtā piedalīties uzaicināti šādi uzņēmumi, kas atbilda iepirkumā noteiktajām juridiskajām un pieredzes kvalifikācijas prasībām: Italferr S.p.A. (Itālija), SYSTRA S.A. (Francija) un personu apvienība, kas sastāv no Tecnica y Proyectos S.A. un PROINTEC S.A.U. (Spānija). Šobrīd turpinās darbs pie iepirkuma otrās kārtas dokumentācijas sagatavošanas, kurā pretendentiem būs jāiesniedz finanšu un tehniskos piedāvājumus.

Rail Baltica projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda: „Būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā. Abi šie konkursi – gan par būvniecību, gan tās uzraudzību -, norisinās, lai vēl 2023. gadā varētu uzsākt dzelzceļa pamattrases būvniecības darbus ārpus Rīgas. Mums kā pasūtītājam ir būtiski izveidot kompetentu un pieredzējušu būvdarbu un to uzraudzības komandu, lai veiktu būvdarbus atbilstoši augstajām Rail Baltica drošības, ekspluatācijas, vides pieejamības un ilgtspējas prasībām. Tāpēc esam gandarīti, ka līdzīgi kā citos mūsu Rail Baltica ieviešanas posmos, arī šajā dalību pieteikuši uzņēmumi ar pasaules līmeņa pieredzi. Starptautiski pieredzējušu būvnieku un inženieru iesaiste, dod izaugsmi un zināšanu pārnesi Latvijas būvniecības sektoram.”

Rail Baltica pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniedzējam būs jānodrošina Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases Latvijas teritorijā ārpus Rīgas pilsētas robežām infrastruktūras – dzelzceļa pamatnes un virsbūves – būvdarbu vairāk nekā 200 km garumā būvuzraudzība, tai skaitā teritorijas sagatavošanas, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būves, inženiertīklu pārvietošanas un sliežu ceļu izbūves būvuzraudzību, kā arī līguma vadību un atbilstības kontroli. Ņemot vērā projekta mērogu un darbu sarežģītību, kā arī piemērojot Eiropas valstu labo praksi, būvuzraudzību un līguma vadību veiks t.s. FIDIC inženieris atbilstoši FIDIC Baltās grāmatas nosacījumiem. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots slēgt 2022. gada nogalē.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here