Covid-19 krīze rada lidostai “Rīga” 15,5 miljonu eiro zaudējumus

Koronavīrusa COVID-19 globālās pandēmijas izraisītā ievērojamā pasažieru un lidojumu skaita samazinājuma dēļ lidosta “Rīga” pagājušo gadu ir noslēgusi ar 15,5 miljonu eiro zaudējumiem, liecina uzņēmuma nerevidētais starpperiodu pārskats par 2020. gadu.

Uzņēmuma neto apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2019.gadu, ir samazinājies vairāk nekā uz pusi – par 54%. 2019.gadā lidostas “Rīga” neto apgrozījums bija gandrīz 65 miljoni eiro, bet 2020.gadā – vien 29,8 miljoni eiro.

Lidostas ieņēmumi no aviācijas pakalpojumiem pagājušajā gadā veidoja 15 miljonus eiro, un, salīdzinot ar budžetā plānoto, tie samazinājās par 63%. Savukārt ienākumi no ne-aviācijas pakalpojumiem samazinājās līdz 14,7 miljoniem eiro – par 39% mazāk nekā gadu iepriekš.

Tomēr, pateicoties efektīviem izmaksu samazināšanas pasākumiem, kā arī panāktajiem risinājumiem par norēķiniem ar aviopārvadātājiem, uzņēmuma zaudējumi ir mazāki nekā tika prognozēts krīzes sākumā pērnā gada pavasarī. Neraugoties uz augsto fiksēto izmaksu īpatsvaru, kuru nav iespējams mazināt bez būtiskas ietekmes uz operatīvo darbību, lidosta pērn spēja samazināt savus izdevumus par 26% jeb 15,6 miljoniem eiro.

Lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa: “Apzinoties lidostas nozīmi Latvijas tautsaimniecībai, mūsu uzdevums pagājušajā gadā bija ne tikai nodrošināt pasažieru apkalpošanu atbilstoši augstākajiem veselības drošības standartiem, bet arī gatavoties nākotnes izaicinājumiem. Lidosta 2020.gadā aktīvi strādāja, lai attīstītu tos darbības virzienus, ko pandēmija ietekmēja mazāk – kravu pārvadājumus, nākotnes biznesa parka attīstību, kā arī turpināja nozīmīgākos infrastruktūras attīstības projektus. Darbu pie darbības virzienu dažādošanas turpināsim arī šogad, jo gada pirmie mēneši liecina, ka 2021.gads aviācijas nozarei būs, iespējams, vēl sarežģītāks nekā pērnais. Lai spētu reaģēt uz mainīgo situāciju, lidosta ir izstrādājusi krīzes pārvarēšanas plānu ar rīcības modeļiem dažādiem nākotnes scenārijiem.”

Ar skatu nākotnē 2020.gadā lidostā “Rīga” realizēti vairāki apjomīgi investīciju projekti, tostarp darbu sācis jauns specializētais kravu perons, kas ir centrs, ap kuru nākotnē tiks attīstīta lidostas kravu pilsēta jeb “RIX Cargo City”. Tāpat paplašināts 2.perons, kas paredzēts biznesa aviācijas gaisa kuģu apkalpošanai, izbūvēts helikopteru nosēšanās laukums un atjaunots segums daļā skrejceļa un manevrēšanas ceļos. Savukārt jaunais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš un peronu ass līniju ugunis ļaus lidostai kļūt videi draudzīgākai, samazinot CO2 izmešus. Kopējais investīciju apjoms pērn veidoja 13,8 miljonus eiro.

Jau vēstīts, ka pērn lidostā “Rīga” tika apkalpoti vien nedaudz vairāk kā 2 miljoni pasažieru un 35,6 tūkstoši lidojumu – attiecīgi par 74% un 59% mazāk nekā gadu iepriekš.

Savukārt 2019.gadu lidosta “Rīga” noslēdza ar vēsturiski labākajiem darbības rezultātiem, sasniedzot apkalpoto pasažieru skaita rekordu un vairāk nekā 22 miljonu eiro peļņu.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here