Latvijas aviācijas nozarei paveras plašākas iespējas piesaistīt finansējumu attīstībai

Latvija pieņēmusi Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) noteiktās atbilstīguma deklarācijas un izpildījusi Keiptaunas konvencijas nosacījumus par starptautiskajām garantijām attiecībā uz civilās aviācijas gaisa kuģiem un ar to saistītām iekārtām. Šis solis nozīmē Latvijas aviācijas nozares konkurētspējas kāpināšanu un plašākas izaugsmes iespējas.

Atbilstoši starptautisko tiesību labākajai praksei Latvijā ieviestas likumdošanas normas, kas stiprina investoru uzticību aviācijas nozarei, kā rezultātā Latvijā reģistrētām aviosabiedrībām tiks nodrošinātas plašākas iespējas starptautiskā finansējuma piesaistei izmantojot kredītu garantijas ar zemākām aizņēmumu likmēm. Tiek sagaidīts, ka lētāks finansējums Latvijas aviosabiedrībām dos iespēju turpināt gaisa kuģu flotes modernizāciju, īstenot Eiropas Savienības Zaļā kursa iniciatīvas, kā arī būs priekšnoteikums citu valstu aviosabiedrībām attīstīt savu uzņēmējdarbību Latvijas jurisdikcijā. Sagaidāms, ka nākotnē sakārtota investīciju vide nodrošinās papildu darba vietas gan aviācijas sektorā un vienlaikus pieaugs finanšu sektora interese par jauniem ieguldījumiem aviācijā.

Martins Gauss, airBaltic valdes priekšsēdētājs: “airBaltic turpina tās flotes modernizācijas procesu, un pašlaik tai ir jaunākā lidmašīnu flote Eiropā. Uzņēmums veic lidojumus tikai ar modernākajām un videi draudzīgākajām Airbus A220-300 lidmašīnām. Pievienošanās valstīm, kas var saņemt eksporta kredītu atlaides, ļaus gan airBaltic, gan Latvijas aviācijas nozarei kopumā attīstīties straujāk un efektīvāk.”

Keiptaunas konvencijai Latvija pievienojās jau 2011. gadā, bet 2021. gadā tika pabeigti būtiski grozījumi vairākos Latvijas normatīvajos aktos, tai skaitā arī Maksātnespējas likumā un likumā Par aviāciju, kā arī tika izstrādāti jauni normatīvie akti, lai tiktu izpildītas OECD noteiktās Keiptaunas konvencijas atbilstīguma deklarācijas. Savukārt 2022. gada 7. jūnijā OECD publicējis atjaunoto valstu sarakstu, kuras ir pieņēmušas Keiptaunas konvencijas atbilstīguma deklarācijas, ieskaitot arī Latviju.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here