Arvien biežāk sabiedrībā izskan viedoklis, ka airBaltic (attēlā- satiksmes ministrs Tālis Linkaits un airBaltic prezidents Martinss Gauss) glābšanā nāksies ieguldīt vismaz miljardu eiro. Savukārt Ventspils mērs Aivars Lembergs nesen žurnālistiem norādījis, ka šobrīd valsts ieguldījusi airBaltic jau gandrīz pusmiljardu eiro, taču par nodokļu maksātāju naudu gan tiekot dotēti nevis Latvijas pilsoņi, bet lielākoties ārzemnieki.
Pēc Lemberga sacītā, skatoties uz aviosabiedrības zaudējumiem, redzams, ka, ja valsts nedos airBaltic naudu, tad lidsabiedrība bankrotēs. To atzinis arī lidsabiedrības vadītājs Martins Gauss, norādot, ka, ja krīze ievilksies, lidsabiedrībai airBaltic būs nepieciešami papildu līdzekļi. Viņš gan nekonkretizēja, kad tas varētu notikt.
“Sanāk, ka Latvijas nodokļu maksātāji finansē visus, kas lidinās ar to lidmašīnām, tai skaitā ārzemniekus. Es saprotu, ja mēs dotētu Latvijas pilsoņus, bet mēs dotējam visus, kas lidinās. Kur loģika?” savu sašutumu neslēpa Lembergs.
Pēc Lemberga sacītā, par šādu summu valsts varēja atbalstīt mazos uzņēmumus, ēdnīcas, kafejnīcas, viesnīcas, bet tiem iedotas kapeikas, kamēr airBaltic – pusmiljards.
“Tad vajag pārdot [airBaltic], lai tā britu vai vācu valdība to airBaltic finansē. Kāpēc mums ir jāfinansē? Es neredzu tur loģiku – strādā tur daudz ārzemnieku, piloti ir ārzemnieki un noformēti viņi darbā ir ārzemēs, lai nebūtu jāmaksā nodokļi. [..] Latvijai ir, kur tērēt naudu svarīgākām lietām, kas skar katru no mums personīgi un mūsu valsti,” uzskata Lembergs.
Kā zināms, konsolidētie airBaltic zaudējumi 2020. gada pirmajā pusgadā sastādīja gandrīz 185 miljonus eiro. Grupas ienākumi pirmajā pusgadā sastādīja 82,5 miljonus eiro, kas ir par 62% mazāk, nekā analoģiskā periodā pērn, savukārt koncerna zaudējumi pieauguši gandrīz septiņas reizes un sastādīja 184,77 miljonus eiro.
Foto: F64