Kariņu dara bažīgu reģionālo pārvadājumu konkurss

Mani dara bažīgu informācija par Autotransporta direkcijas iepirkumu, šorīt intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Ņemot vērā publiski izskanējušo informāciju par Satiksmes ministrijas (SM) kapitālsabiedrības SIA “Autotransporta direkcija” rīkotā konkursa sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai 2021. – 2030. gadam, kā arī saņemto Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrības vēstuli, Kariņš aicinājis satiksmes ministru Tāli Linkaitu skaidrot konkursa norisi.

“Tas, kas izskan masu medijos, mani dara bažīgu. Mani dara bažīgu arī tas, ka esmu saņēmis arodbiedrības vēstuli, kuri pauž bažas par konkursu. Es gaidu, kad satiksmes ministrs nāks uz valdību ar skaidrojumu un ziņojumu,” komentēja Kariņš.

Pats satiksmes ministrs, komentējot ziņu, ka Kariņš izdevis rezolūciju steidzami informēt valdību par plānotā iepirkuma ietekmi uz valsts budžetu, norādījis, ka no vienas puses, ir vēlēšanās nodrošināt labu un kvalitatīvu pārvadājumu, no otras puses, tās naudas – kā vienmēr- visiem nepietiek.

“Mēs varam paredzēt desmit gadus uz priekšu, kādi būs izdevumi. Ja skatāmies pēc tā, cik pašreiz gadā tērējam šiem pārvadājumiem – tie ir apmēram 48 miljoni gadā, tad nākamajiem 10 gadiem mēs prognozējam vidēji 46 miljonus gadā,” izteicies Linkaits.

Kā zināms, maija beigās noslēdzās konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada, kā rezultāta iepirkumu komisija pieņēma lēmumu par uzvarētājiem 12 maršrutu tīkla daļās. No tā izriet, ka nākamo desmit gadu laikā, lai nodrošinātu pasažieriem ērtu un pieejamu sabiedrisko transportu, valstij varētu nākties segt aptuveni 447 miljonu eiro lielu starpību starp ieņēmumiem par biļetēm un faktiskajiem izdevumiem maršrutu nodrošināšanai.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrībai LAKRS ir pamatotas aizdomas par to, ka tuvākajos gados pasažieru pārvadājumu nozarē tiks iznīcināta godīga konkurence, izspiežot no tirgus lielus, profesionālus un pieredzējušus vietējos uzņēmumus.

Foto: Valsts kanceleja

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here