Saeima pieļauj rosināt ostu reformas gaitas pārskatīšanu

Saeima galīgajā lasījumā pieņēmusi grozījumus Ostu likumā, kas pie nepieciešamības pieļaus rosināt ostu reformas gaitas pārskatīšanu. Likumā noteikts, ka Ministru kabinets līdz 2024. gada 30. jūnijam iesniedz Saeimai ziņojumu par ostu pārvaldības reformas īstenošanu.

Kā zināms, ostu reformu kritizējušas vairākas amatpersonas, tai skaitā arī bijušais Ventspils mērs, ilggadējais Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs, kas neslēpj, ka Latvijā ostu pārvaldībā atgriezīsies padomju laiki.

Lembergs ne reizi vien izteicies skeptiski par ostu reformu, tostarp norādot, ka divu gadu laikā Ventspils ostā divas reizes samazinājies kravu apgrozījums: “Tas ir Bordāna un Linkaita kompānijas skaistais rezultāts. Kam no tā tagad labums? Droši vien viņi cerēja, ka ar šo kravu samazinājumu varēs Lembergu politiski sasist, bet kaitējums jau nodarīts Latvijai, ne jau Lembergam. Lemberga dzīvē no tā nekas nemainās.”

Lembergs arī norādījis, ka jaunais likums atgriež Latvijas ostu pārvaldībā padomju laikus.

“Vai jūs gribat dzīvot Padomju Savienībā? Vai jūs gribat dzīvot Latvijas PSR? Es negribu. [..] Kas grib, lai mēs dzīvojam Padomju Savienībā un Latvijas PSR? Kariņš ar Bordānu. Pēc Bordāna kunga priekšlikuma un Kariņa valdības akcepta, Saeima pieņēma un prezidents izsludināja jauno Ostu pārvaldības likumu. Tas ir PSRS modelis. Tāds modelis bija līdz 1991. gadam, kad Latvija pilnīgi un galīgi kļuva par neatkarīgu valsti. Pēc tam tika ieviests tirgus ekonomikai atbilstošs ostu pārvaldības modelis,” sacīja politiķis.

Viņš turpināja: “Šie kungi ved mūs uz Padomju Savienību – bez PSRS karoga un himnas, bet pēc satura. Tad, kad Ventspils ostu pārvaldīja valsts uzņēmums, tad bija milzīgs konflikts starp ostu un ventspilniekiem, kas pārrauga milzīgās protesta demonstrācijās.”

“Es negribu dzīvot Padomju Savienībā. Es negribu dzīvot Latvijas PSR. Es negribu, ka Kariņš un Bordāns mani spiež atgriezties Padomju Savienībā. Es esmu pret PSRS ostu pārvaldības modeli neatkarīgā Latvijā,” uzsvēra Lembergs.

Tāpat noteikts, ka no 2024. gada 15. februāra Rīgas brīvostas pārvalde un Ventspils brīvostas pārvalde turpina darboties tādā pašā statusā, kāds tām bija līdz 2024. gada 14. februārim.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Darbu LDz atstājis finanšu direktors Razums un kādreizējais valdes loceklis Ēriks Šmuksts

Dzelzceļa nozares melnā svītra turpinās arī “Latvijas dzelzceļā” (LDz). Tur Eiropas līdzfinansētie būvprojekti, kas bija jāpabeidz jau pērn, atkal draud ievilkties. Fondu...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here