Bijušais LDz valdes loceklis: Padomēm LDz meitu sabiedrībās nav nekādas saimnieciskās lietderības

Ievērojot Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma prasības, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) meitas sabiedrībās – SIA “LDZ CARGO” un SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” – 4. janvāra dalībnieku sapulcē tika ievēlēti nominācijas komisijas izraudzītie padomes locekļu kandidāti. Kā norāda bijušais “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis Aivars Strakšas, līdz satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) laikam koncerna pārvaldes modelis neparedzēja padomes institūcijas koncerna meitu sabiedrībās.

“Koncerna saimnieciskās darbības organizācijai un koordinācijai tika izveidota Prezidentu padomes institūcija. Šajā laikā tika sasniegti gan pārvadājumu rekordi, gan koncerna labākie peļņas rādītāji. VAS “LDz” kļuva par 4-5 vērtīgāko uzņēmumu Latvijā. (2011. gadā bija tikai 17 pozīcijā). Tika investēts gandrīz viens miljards eiro dzelzceļa infrastruktūrā un ritošajā sastāvā utt. Linkaits uzdeva likvidēt Prezidentu padomi, saveidot padomes un tas viss it kā efektivitātes uzlabošanai, kas viņaprāt LDz esot slikta,” norādīja Strakšas.

“Ko mēs ieguvām rezultātā? Slikti pārvaldītu struktūru, kas nespēj piesaistīt ārējo finansējumu, kravu pārvadājumu drastisku samazinājumu un, kas pats interesantākais – divreiz (!!!) dārgāku koncerna pārvaldības modeli pie divreiz mazākiem pārvadājumu apjomiem. Tika atlaisti pāris tūkstošu strādājošo, jo kravu nav un darīt nav ko, taču par papildus 700 tūkst. eiro tika pieņemti darbā padomes locekļi, no kuriem lielai daļai nav nojēgas kur tie nonākuši. Par šo naudu varēja algot apmēram 45 – 50 ceļu distances strādniekus, no kuriem būtu stipri lielāka jēga. Padomēm LDz meitu sabiedrībās nebija un joprojām nav nekādas saimnieciskās lietderības. Tieši otrādi, paildzinās lēmumu pieņemšanas laiks. Tāds ir rezultāts, kad “eksperts” un populists nonāk ministra amatā,” sacīja Strakšas.

“Kurš tad atbildēs par šiem liekajiem un nevajadzīgajiem tēriņiem, kas diemžēl palielina zaudējumus un būs jāsedz no valsts budžeta?” komentēja bijušais “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis.

Kā zināms, SIA “LDZ CARGO” dalībnieku sapulcē padomes priekšsēdētāja amatā uz pieciem gadiem iecelts Rems Razums, bet neatkarīgā padomes locekļa amatā – Raimonds Freimanis. Darbu SIA “LDZ CARGO” padomē turpina neatkarīgais padomes loceklis Edvīns Korneliuss. Jauno SIA “LDZ CARGO” padomes locekļu pilnvaras ir spēkā līdz ar lēmuma pieņemšanu.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here