Bijušais LDz valdes loceklis: Padomēm LDz meitu sabiedrībās nav nekādas saimnieciskās lietderības

Ievērojot Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma prasības, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) meitas sabiedrībās – SIA “LDZ CARGO” un SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” – 4. janvāra dalībnieku sapulcē tika ievēlēti nominācijas komisijas izraudzītie padomes locekļu kandidāti. Kā norāda bijušais “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis Aivars Strakšas, līdz satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) laikam koncerna pārvaldes modelis neparedzēja padomes institūcijas koncerna meitu sabiedrībās.

“Koncerna saimnieciskās darbības organizācijai un koordinācijai tika izveidota Prezidentu padomes institūcija. Šajā laikā tika sasniegti gan pārvadājumu rekordi, gan koncerna labākie peļņas rādītāji. VAS “LDz” kļuva par 4-5 vērtīgāko uzņēmumu Latvijā. (2011. gadā bija tikai 17 pozīcijā). Tika investēts gandrīz viens miljards eiro dzelzceļa infrastruktūrā un ritošajā sastāvā utt. Linkaits uzdeva likvidēt Prezidentu padomi, saveidot padomes un tas viss it kā efektivitātes uzlabošanai, kas viņaprāt LDz esot slikta,” norādīja Strakšas.

“Ko mēs ieguvām rezultātā? Slikti pārvaldītu struktūru, kas nespēj piesaistīt ārējo finansējumu, kravu pārvadājumu drastisku samazinājumu un, kas pats interesantākais – divreiz (!!!) dārgāku koncerna pārvaldības modeli pie divreiz mazākiem pārvadājumu apjomiem. Tika atlaisti pāris tūkstošu strādājošo, jo kravu nav un darīt nav ko, taču par papildus 700 tūkst. eiro tika pieņemti darbā padomes locekļi, no kuriem lielai daļai nav nojēgas kur tie nonākuši. Par šo naudu varēja algot apmēram 45 – 50 ceļu distances strādniekus, no kuriem būtu stipri lielāka jēga. Padomēm LDz meitu sabiedrībās nebija un joprojām nav nekādas saimnieciskās lietderības. Tieši otrādi, paildzinās lēmumu pieņemšanas laiks. Tāds ir rezultāts, kad “eksperts” un populists nonāk ministra amatā,” sacīja Strakšas.

“Kurš tad atbildēs par šiem liekajiem un nevajadzīgajiem tēriņiem, kas diemžēl palielina zaudējumus un būs jāsedz no valsts budžeta?” komentēja bijušais “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis.

Kā zināms, SIA “LDZ CARGO” dalībnieku sapulcē padomes priekšsēdētāja amatā uz pieciem gadiem iecelts Rems Razums, bet neatkarīgā padomes locekļa amatā – Raimonds Freimanis. Darbu SIA “LDZ CARGO” padomē turpina neatkarīgais padomes loceklis Edvīns Korneliuss. Jauno SIA “LDZ CARGO” padomes locekļu pilnvaras ir spēkā līdz ar lēmuma pieņemšanu.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Aprīlī samazinājies Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms

Aprīlī Latvijas lielajās ostās kopumā pārkrauti 3,55 miljoni tonnu kravu un salīdzinājumā ar martu iepriekš tas ir samazinājums par apmēram ceturto daļu...

Aviokompānija “Ryanair” paziņo par jaunu lidojumu maršrutu no Rīgas uz Trapāni Sicīlijā

Sākot ar šā gada 1. jūliju, lidsabiedrība “Ryanair” no lidostas “Rīga” piedāvās vēl vienu jaunu lidojumu maršrutu uz Trapāni Sicīlijā. Lidojumi šajā...

airBaltic pasažieru skaits aprīlī pieaug četras reizes

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2022. gada aprīlī pārvadājusi 244 000 pasažierus jeb gandrīz par četrām reizēm vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. airBaltic 2022....

airBaltic uzsāk lidojumus uz Batumi

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 7. maijā uzsākusi tiešos lidojumus maršrutā starp Rīgu un Batumi, Gruzijā. airBaltic abas pilsētas tagad savieno ar diviem lidojumiem...

Lidosta “Rīga” šogad apkalpojusi vairāk nekā 1,1 miljonu pasažieru

Šā gada aprīlī lidostu “Rīga” izmantojuši vairāk nekā 419 tūkstoši pasažieru, bet gada pirmajos četros mēnešos kopā lidostā apkalpoti vairāk nekā 1,1...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here