Briškens: Dzelzceļa pieturvietas šogad slēgt nedrīkstam

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens šonedēļ tikās ar VSIA “Autotransporta direkcija”, VAS “Latvijas dzelzceļš” un AS “Pasažieru vilciens” vadību, lai pārrunātu situāciju ar pieturvietām, ko plānots slēgt ar Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu. Satiksmes ministrija saņēmusi arī vēstules un iesniegumus no simtiem cilvēku, kuri aicina pieturvietas tomēr neslēgt.

Vērtējot situāciju satiksmes nozarē, ministrs atzīst, ka “tā būtu kļūda šogad slēgt stacijas. Lēmumam par staciju atvēršanu vai slēgšanu jābūt datos balstītam, ņemot vērā aktualizētu pieprasījumu, tostarp neaizmirstot par sociālo labumu no transporta nodrošināšanas mazapdzīvotās vietās”.

Igaunijas pieredze liecina, ka, saņemot jaunos vilcienus, palielinās arī pasažieru skaits, attiecīgi – piedāvājums rada pieprasījumu. Tas nozīmē, ka šobrīd nebūtu korekti pieņemt lēmumus, kas balstīti neaktualizētā informācijā par pasažieru skaitu.

“Mana nostāja ir vienkārša – šogad nedrīkstētu slēgt nevienu dzelzceļa staciju. Kamēr nepienāks jaunie vilcieni un nebūs izvērtēts jaunais sabiedriskā transporta pieprasījums, tāds lēmums būtu pārsteidzīgs. Dzelzceļam ir jābūt kā valsts sabiedriskā transporta mugurkaulam, tāpēc ir tikai loģiski virzīt cilvēkus uz, nevis prom no pieejamiem vilcienu maršrutiem,” uzsver Briškens.

Vairākas no pieturām, ko plānots slēgt, būtu iespējams padarīt mūsdienīgas un piekļūstamas. Vienlaikus tajās varētu attīstīt urbāno infrastruktūru: pievedceļus, autostāvvietas, apgaismojumu, velo stāvvietas un visiem ērti pieejamas platformas. Tāpat ir pieturas, ko varētu pārvietot, lai tās būtu iedzīvotājiem vieglāk sasniedzamas, vai kurās kā alternatīvu varētu izmantot autobusus, taču, kamēr nav pieejami jaunie vilcieni, būtu pārsteidzīgi tās slēgt pavisam.

“Šādas investīcijas primāri jāveic pašvaldībām, taču Satiksmes ministrija var pašvaldības atbalstīt, tai skaitā ar finansējumu, lai attīstītu infrastruktūru. Šādi risinājumi prasa lielas investīcijas, tāpēc vienmēr ir rūpīgi jāvērtē, kuras ir prioritāras un kurās ir vērts ieguldīt resursus,” norāda Briškens.

Satiksmes ministra izvirzītie prioritārie virzieni ietver to, ka dzelzceļam nākotnē jākļūst par sabiedriskā transporta mugurkaulu, savukārt dažādiem transporta veidiem un pārvadājumu produktiem citam citu jāpapildina, jo tikai tā ir iespējams attīstīt ilgtspējīgu, iedzīvotājiem ērtu un modernu sabiedrisko transportu pilsētvidē un reģionos.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here