Briškens: Dzelzceļa pieturvietas šogad slēgt nedrīkstam

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens šonedēļ tikās ar VSIA “Autotransporta direkcija”, VAS “Latvijas dzelzceļš” un AS “Pasažieru vilciens” vadību, lai pārrunātu situāciju ar pieturvietām, ko plānots slēgt ar Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu. Satiksmes ministrija saņēmusi arī vēstules un iesniegumus no simtiem cilvēku, kuri aicina pieturvietas tomēr neslēgt.

Vērtējot situāciju satiksmes nozarē, ministrs atzīst, ka “tā būtu kļūda šogad slēgt stacijas. Lēmumam par staciju atvēršanu vai slēgšanu jābūt datos balstītam, ņemot vērā aktualizētu pieprasījumu, tostarp neaizmirstot par sociālo labumu no transporta nodrošināšanas mazapdzīvotās vietās”.

Igaunijas pieredze liecina, ka, saņemot jaunos vilcienus, palielinās arī pasažieru skaits, attiecīgi – piedāvājums rada pieprasījumu. Tas nozīmē, ka šobrīd nebūtu korekti pieņemt lēmumus, kas balstīti neaktualizētā informācijā par pasažieru skaitu.

“Mana nostāja ir vienkārša – šogad nedrīkstētu slēgt nevienu dzelzceļa staciju. Kamēr nepienāks jaunie vilcieni un nebūs izvērtēts jaunais sabiedriskā transporta pieprasījums, tāds lēmums būtu pārsteidzīgs. Dzelzceļam ir jābūt kā valsts sabiedriskā transporta mugurkaulam, tāpēc ir tikai loģiski virzīt cilvēkus uz, nevis prom no pieejamiem vilcienu maršrutiem,” uzsver Briškens.

Vairākas no pieturām, ko plānots slēgt, būtu iespējams padarīt mūsdienīgas un piekļūstamas. Vienlaikus tajās varētu attīstīt urbāno infrastruktūru: pievedceļus, autostāvvietas, apgaismojumu, velo stāvvietas un visiem ērti pieejamas platformas. Tāpat ir pieturas, ko varētu pārvietot, lai tās būtu iedzīvotājiem vieglāk sasniedzamas, vai kurās kā alternatīvu varētu izmantot autobusus, taču, kamēr nav pieejami jaunie vilcieni, būtu pārsteidzīgi tās slēgt pavisam.

“Šādas investīcijas primāri jāveic pašvaldībām, taču Satiksmes ministrija var pašvaldības atbalstīt, tai skaitā ar finansējumu, lai attīstītu infrastruktūru. Šādi risinājumi prasa lielas investīcijas, tāpēc vienmēr ir rūpīgi jāvērtē, kuras ir prioritāras un kurās ir vērts ieguldīt resursus,” norāda Briškens.

Satiksmes ministra izvirzītie prioritārie virzieni ietver to, ka dzelzceļam nākotnē jākļūst par sabiedriskā transporta mugurkaulu, savukārt dažādiem transporta veidiem un pārvadājumu produktiem citam citu jāpapildina, jo tikai tā ir iespējams attīstīt ilgtspējīgu, iedzīvotājiem ērtu un modernu sabiedrisko transportu pilsētvidē un reģionos.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Skultes termināļa aktualitāte ir zudusi

Skultes sašķidrinātās gāzes termināļa aktualitāte ir zudusi, un valsts atbalsts tā izveidei vairs nav nepieciešams. Tā trešdien, 6. decembrī, trešajā – galīgajā...

Lidostas “Rīga” trīs ceturkšņu peļņa – 5,3 miljoni eiro

Lidostas “Rīga” neto apgrozījums 2023. gada trīs ceturkšņos bija 54,5 miljoni eiro, kas ir par trešo daļu vairāk kā gadu iepriekš, un...

Eiropas Dzelzceļa līnijas: Tiesa ļauj slēgt līgumu par Rail Baltica pamattrases būvniecību

Otrdien, 28. novembrī, Administratīvā rajona tiesa ir noraidījusi iepirkumā zaudējušā pretendenta - Turcijas uzņēmumu apvienības "IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S."...

airBaltic 2023. gada pirmajos deviņos mēnešos sasniedz rekordlielus ieņēmumus

Latvijas lidsabiedrības airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) kopā ar valdes locekļiem – finanšu direktoru Vitoldu Jakovļevu un operatīvās vadības...

airBaltic oktobrī pārvadā ievērojamu pasažieru skaitu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2023. gada oktobrī pārvadāja 424 800 pasažieru jeb par 28% vairāk nekā šajā pašā laika posmā pērn. Tādējādi pat pēc...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here