Izsludināts iepirkums dzelzceļa pasažieru platformu modernizācijai un jaunu pieturvietu būvniecībai

Lai jau tuvāko gadu laikā nodrošinātu iedzīvotājiem modernu, drošu un ērtu dzelzceļa infrastruktūru, kas būs pielāgota arī jaunajiem pasažieru vilcieniem, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir izsludinājis iepirkumu par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību. Īstenojot projektu, LDz pirmo reizi Latvijas dzelzceļa vēsturē izbūvēs pasažieru infrastruktūru, balstoties uz vienotām vizuālām vadlīnijām.

Projekta rezultātā tiks pilnībā modernizēta pasažieru infrastruktūra elektrificētajās dzelzceļa līnijās Rīga – Tukums II, Rīga – Skulte, Rīga – Krustpils un Rīga – Jelgava. Projekta gaitā tiks izbūvētas arī jaunas pasažieru stacijas pie Silikātu ielas un Slokas ielas (līnijā Torņakalns – Bolderāja), Dauderi (līnijā Zemitāni – Skulte) un netālu no tirdzniecības centra “Alfa” (līnijā Rīga – Cēsis).

LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs: “Dzelzceļš kā pārvietošanās veids Latvijā kļūst arvien populārāks, tāpēc ir svarīgi radīt ikvienam pasažierim pieejamu, ērtu un drošu infrastruktūru, kas mudinātu pārsēsties no citiem transporta veidiem uz vilcienu. Esmu pārliecināts, ka šo 48 staciju un pieturas punktu modernizācija un izbūve būs būtisks solis ceļā uz dzelzceļa kā satiksmes mugurkaula lomu Latvijā.”

LDz projekta izstrādes laikā cieši sadarbojās ar Satiksmes ministriju, AS “Pasažieru vilciens” un Autotransporta direkciju. Tāpat tika iesaistīti arī sociālie partneri, pilsētvides un transporta nozares eksperti, lai pārrunātu to, kā infrastruktūru veidot pieejamu un ērti izmantojamu ikvienam iedzīvotājam, tostarp personām ar kustību traucējumiem.

Katrā stacijā un pieturas punktā tiks izbūvētas paaugstinātas platformas, modernas un funkcionālas nojumes, soliņi un velonovietnes, taktilās joslas un taktilās vadulas, apziņošanas un videonovērošanas sistēma, tiks izvietotas vienota standarta informatīvās norādes, kā arī pieejas platformām cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Vienlaikus projektā paredzēta atsevišķu pieturas punktu pārnešana uz iedzīvotājiem ērtāku atrašanās vietu, kā arī atsevišķu sliežu ceļu pārbūve.

M. Kleinbergs turpina: “LDz mērķis ir kļūt par modernu un labi pārvaldītu uzņēmumu, un arī pasažieru infrastruktūrai ir jākļūst mūsdienīgai un atbilstošai klientu vajadzībām. Jau tuvāko gadu laikā sāks kursēt jaunie AS “Pasažieru vilciens” elektrovilcieni, un arī dzelzceļa infrastruktūrai ir jābūt atbilstošai šiem vilcieniem.”

Ņemot vērā projekta apjomu, iepirkums ir sadalīts sešās daļās: Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Rīga – Jelgava”; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Rīga – Tukums II” ; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Rīga – Krustpils”; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Zemitāni – Skulte”, posmā Zemitāni – Vecāķi; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Zemitāni – Skulte”, posmā Kalngale – Skulte; Vienotās informatīvās apziņošanas un videonovērošanas sistēmu ieviešana.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here