Latvijā nogādāts otra jaunā elektrovilciena sastāvs

Šonedēļ Latvijā nogādāts otra jaunā elektrovilciena pilns sastāvs, informēja AS “Pasažieru vilciens”.

Šonedēļ ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem otrā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem.

Ritošā daļa, jumta sastāvdaļas un pirmie divi elektrovilciena vagoni Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā. Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti divi jaunā elektrovilciena sastāvi.

Elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena pārbaudes darbībā. Elektrovilciena testēšanu uz Latvijas dzelzceļa infrastruktūras plānots sākt augustā.

AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2023. gada beigām. Katrs no tiem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos būs viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos būs klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

Jaunākie raksti

Augustā lidostā apkalpots pusotru reizi vairāk pasažieru nekā pirms gada

Šī gada augustā lidostā “Rīga” apkalpoti 573,2 tūkst. pasažieru, pusotru reizi vairāk nekā 2021. gada augustā, bet par 5,4 % mazāk nekā...

VAS “Latvijas dzelzceļš” vadība Kazahstānā pārrunā tālāku abu valstu sadarbību dzelzceļa kravu pārvadājumu apjomu veicināšanā

VAS “Latvijas dzelzceļš” un tās meitas sabiedrības SIA «LDZ CARGO» un SIA «LDZ Loģistika» šonedēļ – no 20. līdz 22.septembrim kopā ar...

“Pasažieru vilciena” jaunā depo koncepciju izstrādās spāņu uzņēmums “ACYGS Sales Management, S.L.”

AS “Pasažieru vilciens” ir noslēgusi līgumu ar spāņu uzņēmumu “ACYGS Sales Management, S.L.” par ritošā sastāva apkopes un remonta servisa centra (depo)...

Sākusies VAS “Latvijas dzelzceļš” pasažieru platformu modernizācijas projekta aktīvās būvniecības fāze

Šodien, 12. septembrī, ir uzsākta VAS “Latvijas dzelzceļš” pasažieru platformu modernizācijas projekta noslēdzošā – būvniecības fāze un šī projekta...

airBaltic augustā pārvadā par 38% vairāk pasažieru

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2022. gada augustā pārvadājusi 386 500 pasažierus jeb par 38% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. airBaltic 2022. gada...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here