Linkaits: Meklējam kravas, kas varētu aizvietot Krievijas un Baltkrievijas kravas

Saistībā ar Krievijai un Baltkrievijai noteiktajām sankcijām pesimistiskākajā scenārijā, dzelzceļa kravu apjoms varētu samazināties par 82%, bet lielajās ostās pārkrauto kravu apjoms – par 45%, tā iepriekš norādīja Satiksmes ministrijā. Intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” satiksmes ministrs Tālis Linkaits norādīja, ka tiek meklētas kravas, kas varētu aizvietot Krievijas un Baltkrievijas kravas.

“Jau pēdējos gados esam norādījuši ostu uzņēmējiem, ka sadarbība ar Krieviju un Baltkrieviju ir augsta riska bizness un tas tā ir jāvērtē. Šādā situācijā, kad sācies karš, svarīga ir drošība, arī ekonomiskā drošība. Ieviestais sankciju režīms liek ostām mainīties,” sacīja Linkaits.

Viņš norādīja, ka pašlaik tiek meklētas kravas, kas varētu aizvietot Krievijas un Baltkrievijas kravas, ļoti intensīva sadarbība šobrīd ir ar Kazahstānu, Uzbekistānu, nekur nav pazudusi arī Ķīna: “Protams, ka tur ir liels jautājums, kā tās kravas ies cauri Krievijai.”

Pēc ministra teiktā, no pagājušā gada rudens caur Latviju aktīvi tiek vestas ogļu kravas no Kazahstānas, kā arī Kazahstāna paziņojusi, ka līdz šim caur Sanktpēterburgas ostu Krievijā vestās kravas tiks novirzītas caur Latviju. “Pirmajām šādām kravām būtu jābūt aprīļa padsmitajos datumos Latvijā. Tad redzēsim, vai visas norunas, kas bijušas, īstenojas,” teica Linkaits.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka pilnā mērā kravu kritumu kompensēt nav iespējams, jo Krievija un Baltkrievija sastādīja lielāko daļu no tranzīta kravām.

Savukārt runājot par dzelzceļu, viņš norādīja, ka “šobrīd dzelzceļš ļoti labi strādā. Ir aizdomas, ka šomēnes varētu būt 30% pieaugums pret iepriekšējo gadu dzelzceļa jomā, jo ir tāda liela inerce, visi cenšas savas kravas vēl dabūt ārā no Krievijas atbilstoši vecajiem līgumiem.”

Foto: Valsts kanceleja

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here