Linkaits: Rail Baltica iekļaus Baltijas valstis Eiropas transporta sistēmā

Dzelzceļa transports atgūst popularitāti visā Eiropā, un šis ir īstais laiks gan pasažieru, gan kravu pārlikšanai uz dzelzceļu kā videi draudzīgu un drošu pārvadājuma veidu. Rail Baltica projekts Baltijas valstis iekļaus Eiropas transporta sistēmā, – tā, piedaloties konferences “Europe of Carpathians” diskusijā, sestdien pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

„Raugoties no Latvijas un visu trīs Baltijas valstu skatu punkta, Rail Baltica ir projekts, kas novērsīs trūkstošo savienojuma posmu ar Centrālo un Rietumeiropu. Eiropas standarta dzelzceļa līnija radīs jaunas pasažieru un kravu transporta iespējas starp Baltijas valstīm un Eiropu,” pauda T. Linkaits, piebilstot, ka tas sniegs ieguvumus ne tikai Baltijas valstīm, bet arī Polijai un visai Eiropai kopumā.

Ministrs uzsvēra, ka transporta infrastruktūras attīstība un jaunu koridoru veidošana Centrālajā un Austrumeiropā ne tikai cels dzīves kvalitāti vairāk nekā 110 miljoniem iedzīvotāju, bet arī veicinās reģiona ekonomiku un starpvalstu sociālekonomisko sadarbību.

“Savienojamības attīstība arī jābalsta uz jaunas loģistikas ķēdes veidošanu starp Baltijas un Melnās jūras, Adrijas un Egejas jūras reģioniem. Šajā ziņā katra valsts Ziemeļeiropā, Centrāleiropā un Austrumeiropā var piedāvāt savas priekšrocības integrēta koridoru tīkla attīstībai,” sacīja T. Linkaits. “Esam gatavi strādāt kopā, lai uzlabotu transporta un loģistikas savienojumus par labu mūsu valstu ekonomiskajai attīstībai, stabilitātei un drošībai.”

Nobeigumā ministrs uzsvēra, ka Latvija šogad 20.–22.jūnijā Rīgā rīkos septīto Trīs jūru iniciatīvas samitu un biznesa forumu. Ministrs aicināja konferences dalībniekus piedalīties šajā pasākumā un izmantot iespēju apspriest un izpētīt, kā veicināt valstu savienojamību un izveidot komerciāli virzītus, investīcijām pievilcīgus ekonomiskos koridorus Eiropas Centrālajā un Austrumeiropā.

Konferenci rīko Polijas Sejms un tā veltīta transporta sistēmu un infrastruktūras attīstībai Centrālajā un Austrumeiropā. Konferencē piedalās Polijas, Ukrainas, Lietuvas, Rumānijas, Bulgārijas, Ungārijas un Čehijas par transportu un infrastruktūru atbildīgās amatpersonas.

Foto: Valsts kanceleja

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here