“Pasažieru vilciens” plāno iegādāties jaunus dīzeļvilcienus 10 miljonu eiro vērtībā

“Pasažieru vilciens” tuvākajos mēnešos plāno izsludināt konkursu trīs līdz septiņu dīzeļvilcienu iepirkumam. “Pasažieru vilciens” cer, ka jauni dīzeļvilcieni Latvijai būs jau 2022., 2023. gadā.

Ņemot vērā izveidojušos situāciju, kad nav iespējams turpināt sadarbību ar ASV sankciju sarakstā iekļauto ražotāju Krievijas PAO “Zvezda”, un rezerves daļas septiņu AS “Pasažieru vilciens” dīzeļdzinēja vilcienu remontam no šī ražotāja vairs nav iespējams iegādāties, uzņēmums ir izstrādājis scenārijus, lai turpinātu nodrošināt pasažieru pārvadājumus līdzšinējos apjomos līdz brīdim, kad tiks atrasti alternatīvi piegādātāji un iegādāts jauns ritošais sastāvs.

AS “Pasažieru vilciens” pārvadājumiem šobrīd izmanto kopumā 22 dīzeļvilcienu sastāvus, no kuriem septiņi ir DR1A modeļa dīzeļvilcieni ar Krievijas ražotāja PAO “Zvezda” motoriem. Ņemot vērā, ka šis ražotājs 2019. gadā tika iekļauts ASV sankciju sarakstā, “Pasažieru vilciens” nevar iegādāties dīzeļvilcienu motoru remontdarbiem nepieciešamās rezerves daļas. Tā rezultātā, pastāv iespējamība, ka jau 2020. gada pirmajā pusē vairākus no “Pasažieru vilciena” rīcībā esošajiem sastāviem nevarēs izmantot, uzņēmums būs spiests DR1A sastāvus atstādināt no ekspluatācijas neplānotu dzinēja bojājumu gadījumos.

Saskaņā ar izstrādātajiem scenārijiem arī pēc uzņēmuma rīcībā esošā vilcienu skaita iespējamās samazināšanās pasažieru pārvadājumi tiks veikti līdzšinējā apjomā, taču, iespējams, atsevišķos reisos samazināsies pasažieru komforts, jo visiem braucējiem netiks nodrošinātas sēdvietas.

Tuvākie operatīvie risinājumi, lai pēc iespējas nepieļautu neplānotus dzinēju bojājumus un taupītu dīzeļvilcienu DR1A dzinēju resursus, ir primāri līnijās norīkot sastāvus ar cita veida dzinējiem, t.i., DR1AM un DR1AC vilcienus, bet ar DR1A pasažierus pārvadāt tikai maksimumstundās un izmantot tos kā rezerves sastāvus. Vienlaikus tiek risināts jautājums par sadarbības uzsākšanu ar citiem dzinēju rezerves daļu ražotājiem, kā arī izskatīti vairāki citi varianti DR1A dīzeļvilcienu resursu aizstāšanai.

Taču, neskatoties uz īstermiņa risinājumiem, ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk uzsākt iepirkuma procedūru 3-7 jaunu dīzeļvilcienu iegādei, lai ne vēlāk kā 2022. gadā jaunos vilcienus varētu sākt izmantot pasažieru pārvadājumiem. “Pasažieru vilciens” cer, ka jauni dīzeļvilcieni Latvijai būs jau 2022., 2023. gadā.

Tāpat arī, sākot no 2022. gada, tiks saņemti 32 jauni elektrovilcieni, kuri pakāpeniski aizstās pašreizējos.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here