Pirmajā konkursa kārtā par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi pieteikušies trīs kandidāti

Šonedēļ noslēdzās atklāta konkursa pirmā kārta par jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi. Konkursā pieteicās trīs kandidāti – “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.”, personu apvienība “ŠKODA TRANSPORTATION a.s. – ŠKODA VAGONKA a.s.” un “Stadler Polska Sp. z o.o.”. Plānots, ka jaunie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026. gada beigām un kursēs līnijā Bolderāja–Sigulda, tādējādi būtiski uzlabojot pārvietošanās iespējas Rīgā un Pierīgā.

Atklāts konkurss par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi tika izsludināts šā gada 13. aprīlī. Pirmajā iepirkumu kārtā paredzēts atlasīt kandidātus, kas varētu nodrošināt jauno vilcienu piegādi. Savukārt detalizētas sarunas par iepirkuma cenu un citiem apstākļiem, kas var ietekmēt vilcienu piegādi, notiks otrajā iepirkuma kārtā. Plānots, ka otrā iepirkuma kārta tiks izsludināta rudenī.

Saskaņā ar Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu Latvijā tiek pakāpeniski veikta Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta maršruta tīkla reforma, attīstot pasažieru satiksmi dzelzceļa līnijā Rīga–Bolderāja (perspektīvā līdz Daugavgrīvai) un Rīga–Sigulda, pārvadājumus šajās līnijās nodrošinot ar bateriju vilcieniem. Plānots, ka sākotnēji tiks iegādāti deviņi bateriju vilcieni, tomēr iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā palielināt vilcienu apjomu vēl līdz pat septiņiem jauniem vilcieniem.

“Šis ir svarīgs solis Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā paredzēto saistību izpildei un ceļš uz videi draudzīgu un integrētu sabiedrisko transportu. Lai gan sākotnēji bateriju vilcienus tiek plānots izmantot divās dzelzceļa līnijās – Rīga–Bolderāja un Rīga– Sigulda –, tomēr Autotransporta direkcija perspektīvā saredz iespēju paplašināt dzelzceļa līniju skaitu, kurās pakalpojums tiks sniegts ar videi draudzīgiem un mūsdienīgiem bateriju elektrovilcieniem,” norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Finansējums vismaz septiņu vilcienu iegādei tiks piesaistīts no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, bet divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. finansējuma, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējuma.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here