Pirmajā konkursa kārtā par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi pieteikušies trīs kandidāti

Šonedēļ noslēdzās atklāta konkursa pirmā kārta par jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi. Konkursā pieteicās trīs kandidāti – “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.”, personu apvienība “ŠKODA TRANSPORTATION a.s. – ŠKODA VAGONKA a.s.” un “Stadler Polska Sp. z o.o.”. Plānots, ka jaunie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026. gada beigām un kursēs līnijā Bolderāja–Sigulda, tādējādi būtiski uzlabojot pārvietošanās iespējas Rīgā un Pierīgā.

Atklāts konkurss par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi tika izsludināts šā gada 13. aprīlī. Pirmajā iepirkumu kārtā paredzēts atlasīt kandidātus, kas varētu nodrošināt jauno vilcienu piegādi. Savukārt detalizētas sarunas par iepirkuma cenu un citiem apstākļiem, kas var ietekmēt vilcienu piegādi, notiks otrajā iepirkuma kārtā. Plānots, ka otrā iepirkuma kārta tiks izsludināta rudenī.

Saskaņā ar Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu Latvijā tiek pakāpeniski veikta Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta maršruta tīkla reforma, attīstot pasažieru satiksmi dzelzceļa līnijā Rīga–Bolderāja (perspektīvā līdz Daugavgrīvai) un Rīga–Sigulda, pārvadājumus šajās līnijās nodrošinot ar bateriju vilcieniem. Plānots, ka sākotnēji tiks iegādāti deviņi bateriju vilcieni, tomēr iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā palielināt vilcienu apjomu vēl līdz pat septiņiem jauniem vilcieniem.

“Šis ir svarīgs solis Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā paredzēto saistību izpildei un ceļš uz videi draudzīgu un integrētu sabiedrisko transportu. Lai gan sākotnēji bateriju vilcienus tiek plānots izmantot divās dzelzceļa līnijās – Rīga–Bolderāja un Rīga– Sigulda –, tomēr Autotransporta direkcija perspektīvā saredz iespēju paplašināt dzelzceļa līniju skaitu, kurās pakalpojums tiks sniegts ar videi draudzīgiem un mūsdienīgiem bateriju elektrovilcieniem,” norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Finansējums vismaz septiņu vilcienu iegādei tiks piesaistīts no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, bet divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. finansējuma, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējuma.

Jaunākie raksti

Valdība izskata “Latvijas dzelzceļa” iespējamos darbības scenārijus

Ministru kabinets (MK) izskatīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu „Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" turpmākās darbības nodrošināšanu”. Ziņojumā iekļauti četri...

Valstij nāksies dotēt “Latvijas dzelzceļu”, lai infrastruktūra varētu funkcionēt

Kravu tranzītā sliktākais scenārijs nav piepildījies, tomēr "Latvijas dzelzceļam" vajadzēs dotācijas, intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” pastāstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K).

Latvijā nogādāts otra jaunā elektrovilciena sastāvs

Šonedēļ Latvijā nogādāts otra jaunā elektrovilciena pilns sastāvs, informēja AS “Pasažieru vilciens”. Šonedēļ ar divām apsargātām kravas automašīnām no...

VAS “Latvijas dzelzceļš” un Lietuvas dzelzceļš vienojas par “Amber Train” otro pilotprojektu

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs š.g. 15.jūlijā tikās ar Lietuvas dzelzceļa (Lietuvos Geležinkeliai, LTG) jauno vadītāju Egidiusu Lazausku (Egidijus...

Apstiprina lidostas “Rīga” Covid-19 valsts ieguldījuma līdzdalības izbeigšanas stratēģiju

Aizvadītajā nedēļā valdībā apstiprināta lidostas “Rīga” Covid-19 valsts ieguldījuma līdzdalības izbeigšanas stratēģija. Lidosta “Rīga”, salīdzinot ar pandēmijas sākumu 2020. gadā, uzrādījusi izaugsmi,...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here