Rail Baltica projekts paraksta līgumu ar INEA par finansējumu EUR 214,3 miljonu apmērā

Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail AS Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas ministrijas, Latvijas Satiksmes ministrijas un Lietuvas Transporta un komunikācijas ministrijas vārdā parakstīja divus pārrobežu līgumus ar Inovāciju un tīklu izpildaģentūru (INEA) par Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansējumu Rail Baltica projektam. Šo divu līgumu kopējais budžets ir EUR 214,3 miljoni, no kuriem CEF finansējums nepārsniedz EUR 182,2 miljonus, veidojot 85% no kopējām projekta izmaksām. Atlikušos 15% finansēs Baltijas valstu valdības.

Lēmumu par finansējuma piešķiršanu CEF komiteja pieņēma 2020. gada 16. jūlijā, un tas attiecās uz 2019. gada CEF transporta konkursu, kuru īsteno INEA.

“Šis papildu ES finansējums ļaus projektam turpināt būvniecības darbus galvenajos pasažieru termināļos Igaunijā un Latvijā un nodrošināt pamattrases posma izbūvi no Kauņas līdz Lietuvas – Latvijas valstu robežai. Turklāt, šis finansējums ļaus turpināt darbu galveno dzelzceļa apakšsistēmu izstrādē, reģionālo staciju un infrastruktūras uzturēšanas objektu plānošanā un projektēšanā visās trīs Baltijas valstīs,” skaidro Agnis Driksna, Rail Baltica kopuzņēmuma RB Rail AS valdes priekšsēdētājs.

Saskaņā ar līgumu, EUR 128,2 miljoni piešķirti dažādām būvniecības darbībām, tai skaitā:

• Rīgas Centrālās stacijas dzelzceļa posms (II kārta),
• Lidostas Rīga dzelzceļa posms (II kārta),
• Ulemistes pasažieru terminālis (II fāze),
• Piekļuve Mūgas kravas terminālim (I fāze),
• Būvniecības darbiem daļai no sliežu ceļa Lietuvā posmā no Kauņas līdz Lietuvas – Latvijas robežai.

Turklāt otrajā līgumā aptuveni EUR 86,1 miljoni tiks ieguldīti būvprojektēšanā un plānošanā, tostarp elektroapgādes un dzelzceļa kontroles un vadības apakšsistēmu sagatavošanā. Tāpat ES finansējums tiks izmantots Rail Baltica infrastruktūras apkalpes objektu, reģionālo staciju un pieturu plānošanai un projektēšanai, lai nodrošinātu, ka jaunā dzelzceļa līnija veido jaunus reģionālos dzelzceļa transporta pakalpojumus Baltijas valstīs. Visbeidzot, tas iekļauj arī turpinājumu zemju atsavināšanai visās Baltijas valstīs, kas kopā ar projektēšanu, ir nepieciešams priekšnosacījums būvdarbu uzsākšanai.

Kopā ar iepriekš parakstītajiem līgumiem Rail Baltica no ES un valstu līdzekļiem jau ir nodrošinājusi projektam aptuveni EUR 1,12 miljardus.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here