Valdība atbalsta Rail Baltica projekta pieteikumu papildu finansējumam no Eiropas Savienības

Valdība 11. janvārī iepazinās ar informatīvo ziņojumu par Rail Baltica projekta progresu Latvijā un lēma atbalstīt Latvijas pieteikumu Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (turpmāk – EISI) 2021. gada uzsaukumam (turpmāk – CEF8).

Šodien valdībā apstiprināts arī finansējuma pieteikums Militārās mobilitātes piešķīrumam nepilnu 11,7 miljonu eiro apmērā, kas paredzēts Rail Baltica projekta īstenošanai.

“Rail Baltica ir nozīmīgs projekts ne tikai Latvijā un Baltijas valstīs, bet visā Eiropas Savienībā. CEF ir projekta finansēšanas galvenais avots, un papildu finansējuma iespējas tiek izskatītas arī no citiem finanšu instrumentiem, kā piemēram, militārās mobilitātes,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits, uzsverot, ka papildus tiek izvērtēti vēl citi finansēšanas modeļi, tajā skaitā, iespējas veidot privātās un publiskās partnerības projektus.

CEF8 uzsaukumā Latvijas aktivitātēm pieteiktais finansējuma apmērs ir 494,3 miljoni eiro, no kuriem 342,5 miljoni eiro veido EISI finansējums un 151,8 miljoni eiro – valsts budžeta līdzfinansējums. Latvijas pieteikumu CEF8 izskatīs konkursa kārtībā. Rail Baltica projekts konkurēs ar citiem ES dalībvalstu pārrobežu projektiem, kam ir augsta Eiropas pievienotā vērtība un kas veicina gudru, ilgtspējīgu, iekļaujošu un drošu mobilitāti iedzīvotājiem.

Līdz šim Latvija piedalījusies piecos CEF uzsaukumos un, noslēdzot sešus finansēšanas līgumus, piesaistījusi ES finansējumu 317,3 miljonu eiro apmērā, kas kopā ar valsts līdzfinansējumu ir 382,4 miljoni eiro.

Nākamo Rail Baltica projekta aktivitāšu finansējuma pieteikumu Latvijas un citu Baltijas valstu vārdā iesniegs AS “RB Rail”, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums. Pieteikuma iesniegšana 2021. gada projektu uzsaukumam plānota 2022. gada 19. janvārī.

Eiropas Komisijas lēmums par CEF8 uzsaukumā pieteikto projekta aktivitāšu finansējumu gaidāms 2022. gada otrajā pusē.

Papildu informācija:

CEF finansējums veido līdz 85% no kopējām projekta izmaksām. Atlikušie 15% ir valsts budžeta līdzfinansējums, kas ir obligāts ES finansējuma daļas saņemšanas priekšnosacījums. ES finansējums projektam tiek piešķirts pa daļām, sekojot projekta īstenošanai un izvērtējot finansējuma apguvi. Ja īstenošana norit sekmīgi, Latvija var pieteikties papildu finansējumam CEF uzsaukumos, piesakot finansējumu projekta nākamajām aktivitātēm.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here