Valdība atbalsta Rail Baltica projekta pieteikumu papildu finansējumam no Eiropas Savienības

Valdība 11. janvārī iepazinās ar informatīvo ziņojumu par Rail Baltica projekta progresu Latvijā un lēma atbalstīt Latvijas pieteikumu Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (turpmāk – EISI) 2021. gada uzsaukumam (turpmāk – CEF8).

Šodien valdībā apstiprināts arī finansējuma pieteikums Militārās mobilitātes piešķīrumam nepilnu 11,7 miljonu eiro apmērā, kas paredzēts Rail Baltica projekta īstenošanai.

“Rail Baltica ir nozīmīgs projekts ne tikai Latvijā un Baltijas valstīs, bet visā Eiropas Savienībā. CEF ir projekta finansēšanas galvenais avots, un papildu finansējuma iespējas tiek izskatītas arī no citiem finanšu instrumentiem, kā piemēram, militārās mobilitātes,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits, uzsverot, ka papildus tiek izvērtēti vēl citi finansēšanas modeļi, tajā skaitā, iespējas veidot privātās un publiskās partnerības projektus.

CEF8 uzsaukumā Latvijas aktivitātēm pieteiktais finansējuma apmērs ir 494,3 miljoni eiro, no kuriem 342,5 miljoni eiro veido EISI finansējums un 151,8 miljoni eiro – valsts budžeta līdzfinansējums. Latvijas pieteikumu CEF8 izskatīs konkursa kārtībā. Rail Baltica projekts konkurēs ar citiem ES dalībvalstu pārrobežu projektiem, kam ir augsta Eiropas pievienotā vērtība un kas veicina gudru, ilgtspējīgu, iekļaujošu un drošu mobilitāti iedzīvotājiem.

Līdz šim Latvija piedalījusies piecos CEF uzsaukumos un, noslēdzot sešus finansēšanas līgumus, piesaistījusi ES finansējumu 317,3 miljonu eiro apmērā, kas kopā ar valsts līdzfinansējumu ir 382,4 miljoni eiro.

Nākamo Rail Baltica projekta aktivitāšu finansējuma pieteikumu Latvijas un citu Baltijas valstu vārdā iesniegs AS “RB Rail”, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums. Pieteikuma iesniegšana 2021. gada projektu uzsaukumam plānota 2022. gada 19. janvārī.

Eiropas Komisijas lēmums par CEF8 uzsaukumā pieteikto projekta aktivitāšu finansējumu gaidāms 2022. gada otrajā pusē.

Papildu informācija:

CEF finansējums veido līdz 85% no kopējām projekta izmaksām. Atlikušie 15% ir valsts budžeta līdzfinansējums, kas ir obligāts ES finansējuma daļas saņemšanas priekšnosacījums. ES finansējums projektam tiek piešķirts pa daļām, sekojot projekta īstenošanai un izvērtējot finansējuma apguvi. Ja īstenošana norit sekmīgi, Latvija var pieteikties papildu finansējumam CEF uzsaukumos, piesakot finansējumu projekta nākamajām aktivitātēm.

Jaunākie raksti

Aprīlī samazinājies Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms

Aprīlī Latvijas lielajās ostās kopumā pārkrauti 3,55 miljoni tonnu kravu un salīdzinājumā ar martu iepriekš tas ir samazinājums par apmēram ceturto daļu...

Aviokompānija “Ryanair” paziņo par jaunu lidojumu maršrutu no Rīgas uz Trapāni Sicīlijā

Sākot ar šā gada 1. jūliju, lidsabiedrība “Ryanair” no lidostas “Rīga” piedāvās vēl vienu jaunu lidojumu maršrutu uz Trapāni Sicīlijā. Lidojumi šajā...

airBaltic pasažieru skaits aprīlī pieaug četras reizes

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2022. gada aprīlī pārvadājusi 244 000 pasažierus jeb gandrīz par četrām reizēm vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. airBaltic 2022....

airBaltic uzsāk lidojumus uz Batumi

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 7. maijā uzsākusi tiešos lidojumus maršrutā starp Rīgu un Batumi, Gruzijā. airBaltic abas pilsētas tagad savieno ar diviem lidojumiem...

Lidosta “Rīga” šogad apkalpojusi vairāk nekā 1,1 miljonu pasažieru

Šā gada aprīlī lidostu “Rīga” izmantojuši vairāk nekā 419 tūkstoši pasažieru, bet gada pirmajos četros mēnešos kopā lidostā apkalpoti vairāk nekā 1,1...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here