2019. gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, samazinājās kravu pārvadājumi

2019. gadā ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 118 milj. tonnu kravu, kas ir par 10,7 milj. tonnu jeb 8,3 % mazāk nekā 2018. gadā, kad kravu pārvadājumu apjomi bija pēdējos piecos gados augstākie, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. No Latvijas ostām 2019. gadā nosūtīja un ostās saņēma 62,4 milj. tonnu kravu, kas ir par 5,7 % mazāk nekā 2018. gadā, kad arī ostās bija viens no lielākajiem kravu apgrozījumiem pēdējos piecos gados.

Dzelzceļa pārvadājumi samazinājās par 15,8 %, autotransporta – par 3,8 %

Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 41,5 milj. tonnu kravu, kas ir par 15,8 % mazāk nekā 2018. gadā. Iekšzemē ar dzelzceļa transporta pārvadāto kravu apjoms pieauga līdz 1,7 milj. tonnām – par 25,2 % vairāk. Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāto kravu apjoms samazinājās par 8,1 milj. tonnu jeb 16,9 %. Dzelzceļa transporta kravu pārvadājumi uz un no Latvijas ostām samazinājās par 19,7 %, to īpatsvars starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos bija 79,5 %.

Ar autotransportu pārvadāja 73,8 milj. tonnu kravu – par 3,8 % mazāk nekā iepriekšējā gadā. Iekšzemē pārvadāja 55,8 milj. tonnu, kas ir par 4,7 % mazāk. Starptautiskajos kravu pārvadājumos pārvadāja 18 milj. tonnu kravu – par 1 % mazāk, tai skaitā eksporta kravu pārvadājumi pieauga par 0,7 %, bet importa kravu pārvadājumi un pārvadājumi ārvalstīs samazinājās par 1,5 %.

Pa maģistrālo naftas produktu cauruļvadu transportēja 2,7 milj. tonnu naftas produktu, kas ir par 1,9 % vairāk.

Samazinās kopējais kravu apgrozījums ostā.

2019. gadā kravu apgrozījums Rīgas ostā bija 32,8 milj. tonnu – par 10,1 % mazāk nekā 2018. gadā, Ventspils ostā – 20,5 milj. tonnu jeb par 0,6 % vairāk, Liepājas ostā – 7,3 milj. tonnu jeb par 2,7 % mazāk, bet mazajās ostās – 1,8 milj. tonnu, par 2,8 % mazāk.

No ostām nosūtīja 52,9 milj. tonnu kravu, kas ir par 7,3 % mazāk nekā 2018. gadā. Samazinājās visu svarīgāko nosūtāmo kravu apjomi. 31,9 % no kuģos iekrauto kravu apjoma veidoja ogles. To iekraušana samazinājās par 4 milj. tonnu jeb 19 %. Piekto daļu (21,1 %) nosūtīto kravu veidoja naftas produkti, kuru nosūtīšana samazinājās par 0,8 milj. tonnu jeb 6,9 %. Nosūtīto kokmateriālu apjoms samazinājās par 14,5 %, konteineru kravu – par 2,8 %, mobilo kravu – par 3,8 %, minerālmēslu – par 11,4 %, savukārt nosūtītās labības un labības produktu apjoms pieauga par 14,4 %.

Ostās no kuģiem izkrāva 9,5 milj. tonnu kravu, apjomam pieaugot par 4 %. Naftas produktu izkraušanas apjoms pieauga par 19,4 %. Nedaudz pieauga no kuģiem izkrauto konteineru kravu un mobilo kravu apjoms – attiecīgi par 0,5 % un 0,6 %.

Lidostā “Rīga” saņēma un no lidostas nosūtīja 27,2 tūkst. tonnu kravu jeb par 3,6 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Saglabājas neliels samazinājums ar sauszemes transportu pārvadāto pasažieru skaitā

2019. gadā ar sauszemes pasažieru transportu pārvadāja 239,2 milj. pasažieru, kas ir par 1,3 % mazāk nekā 2018. gadā.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāto pasažieru skaits pieauga par 2,1 %, ar regulāras satiksmes autobusiem – saglabājās iepriekšējā gada līmenī (samazinājums par 0,4 %), bet ar tramvajiem un trolejbusiem pārvadāto pasažieru skaits samazinājās par 3,5 %.

Ar prāmjiem Latvijas ostās iebrauca un no ostām izbrauca 1071,7 tūkst. pasažieru – par 0,8 % vairāk nekā 2018. gadā.

Ar kruīza kuģiem Rīgas pasažieru ostā iebrauca 69,2 tūkst. pasažieru jeb par 7,5 % mazāk nekā pagājušā gadā.

2019. gadā lidostā “Rīga” ielidoja un no tās izlidoja 7,8 milj. pasažieru, kas ir par 10,5 % vairāk nekā 2018. gadā. Vislielākais pasažieru apgrozījums lidostā “Rīga” bija ar Vācijas lidostām – 1 milj. pasažieru (kāpums par 5,9 %), ar Krievijas lidostām – 0,9 milj. pasažieru (kāpums par 18,4 %) un ar Lielbritānijas lidostām – 0,8 milj. pasažieru (kritums par 0,3 %).

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here