Briškens prasīs skaidrot atceltos autobusu reisus un “Rail Baltica” projekta izmaksas

Stājoties amatā, satiksmes ministrs Kaspars Briškens uzdevis “Autotransporta direkcijai” (ATD) skaidrot situāciju saistībā ar regulāri atceltajiem reģionālajiem autobusu reisiem. Tāpat ministrs pieprasījis “Rail Baltica” projekta ieviesējiem sniegt pilnu informāciju par projekta izmaksu pieaugumu.

Šī gada laikā medijos bieži ziņots, ka reģionālajos maršrutu tīklos tiek atcelti autobusu reisi. Nedēļas nogalē “Liepājas autobusu parks” paziņoja par 17 reisu atcelšanu. Tāpat janvārī parādījās ziņas, ka nozares uzņēmumi bija izveidojuši karteli un savā starpā sadalījuši tirgu. Konkurences padome trīs uzņēmumiem piemēroja divu miljonu eiro sodu. Maijā viens no līgumiem ar SIA “Nordeka” tika lauzts.

Ņemot vērā šo situāciju, jaunais satiksmes ministrs Kaspars Briškens ir uzdevis ATD nedēļas laikā sniegt pilnu informāciju par aktuālo situāciju. “Ir jāsaprot, kāda ir bijusi karteļu ietekme uz maršrutiem, kādi līgumsodi ir vai nav piemēroti, kurās lotēs šobrīd nav noslēgti līgumi, kur autobusu un vilcienu maršruti pārklājas. Pats svarīgākais – iedzīvotāji nedrīkst palikt bez autobusiem tirgus dalībnieku slēptu vienošanos un nespējas dēļ,” uzsver Kaspars Briškens.

Tāpat ministrs pieprasījis “Rail Baltica” projekta ieviesējiem ne ilgāk kā divu nedēļu laikā sniegt pilnu informāciju par vēsturisko kapitālieguldījumu attīstību, vienuviet apkopojot visas tāmes un aplēses.

“Rail Baltica” ir Latvijai un Baltijai gadsimta infrastruktūras un savienojamības projekts. Sākotnēji tika prognozēts, ka nepieciešamās investīcijas “Rail Baltica” infrastruktūrai Latvijas teritorijā būs aptuveni divi līdz trīs miljardi eiro, taču šobrīd sabiedrībā izskanējis, ka tās varētu sasniegt pat astoņus miljardus eiro. “Neskatoties uz to, ka jau pavasarī Saeimā aktualizēju “Rail Baltica” pārvaldības izaicinājumus, tostarp būtiski pieaugošos nepieciešamos investīciju apjomus, mani nepatīkami pārsteidz iepriekšējās ministrijas vadības klusums šajā sakarā. Tas ir nepieņemami, ka mums joprojām nav skaidras kopbildes par visām projekta investīcijām, valsts līdzfinansējuma modeli un rīcības plānu,” pauž satiksmes ministrs.

Stājoties amatā, ministrs arī norādījis, ka, lai gan nozarē ir daudz dzēšamu ugunsgrēku, viņš sola nepazaudēt skatu uz svarīgāko – zaļu, drošu, modernu un iekļaujošu savienojamību ar cilvēku tās centrā. Tādēļ Briškens solījis veidot plašu sadarbību ar nozares partneriem, kā arī veicināt sabiedrības iesaisti nozares problēmu risināšanā.

Foto: Valsts kanceleja

Jaunākie raksti

Skultes termināļa aktualitāte ir zudusi

Skultes sašķidrinātās gāzes termināļa aktualitāte ir zudusi, un valsts atbalsts tā izveidei vairs nav nepieciešams. Tā trešdien, 6. decembrī, trešajā – galīgajā...

Lidostas “Rīga” trīs ceturkšņu peļņa – 5,3 miljoni eiro

Lidostas “Rīga” neto apgrozījums 2023. gada trīs ceturkšņos bija 54,5 miljoni eiro, kas ir par trešo daļu vairāk kā gadu iepriekš, un...

Eiropas Dzelzceļa līnijas: Tiesa ļauj slēgt līgumu par Rail Baltica pamattrases būvniecību

Otrdien, 28. novembrī, Administratīvā rajona tiesa ir noraidījusi iepirkumā zaudējušā pretendenta - Turcijas uzņēmumu apvienības "IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S."...

airBaltic 2023. gada pirmajos deviņos mēnešos sasniedz rekordlielus ieņēmumus

Latvijas lidsabiedrības airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) kopā ar valdes locekļiem – finanšu direktoru Vitoldu Jakovļevu un operatīvās vadības...

airBaltic oktobrī pārvadā ievērojamu pasažieru skaitu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2023. gada oktobrī pārvadāja 424 800 pasažieru jeb par 28% vairāk nekā šajā pašā laika posmā pērn. Tādējādi pat pēc...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here