Dīzeļvilcienu iegādei nepieciešami apmēram 75 miljoni eiro

AS “Pasažieru vilciens” dīzeļvilcienu iegādei Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums nebūs pieejams, šorīt intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” sacīja “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Viņš norādīja, ka dīzeļvilcienu iegādei ES līdzfinansējums nebūs pieejams: “Diemžēl Eiropas Komisija neatbalstīja finansējumu un līdz ar to papildus līdzekļi būs jāatrod valsts budžetā.”

Pēc provizoriskām aplēsēm, dīzeļvilcienu iegādei nepieciešami apmēram 75 miljoni eiro. Ja tiktu piesaistīti ES līdzekļi, tie veidotu 75% no summas, kamēr 25% līdzekļu būtu nepieciešams ieguldīt no uzņēmuma vai valsts puses.

Lai arībūtiskām investīcijām “Pasažieru vilcienam” ir jāsaņem Ministru kabineta akcepts, šobrīd, pēc Griguļā sacītā, šāds akcepts no Ministru kabineta nav.

Jau vēstīts, ka “Pasažieru vilciens” iepirkuma komisija, izvērtējot Dīzeļvilcienu piegādes iepirkumam iesniegtos kandidātu pieteikumus, ir secinājusi, ka trīs no pieciem kandidātiem atbilst visiem nolikumā noteiktajiem atlases kritērijiem un tiek uzaicināti iesniegt savus piedāvājumus sarunu procedūras 2. kārtā.

Kopumā interesi piedalīties astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādes iepirkumā izteica pieci kandidāti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., Stadler Polska Sp. z o.o., “МЕТРОВАГОНМАШ” АО un Public Joint Stock Company “Kryukovsky Railway Car Building Works”.

Par atbilstošiem kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem ir atzīti trīs ražotāji – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. un Stadler Polska Sp. z o.o.

AS “Pasažieru vilciens” plāno iepirkuma līgumu noslēgt līdz 2020. gada 31. decembrim.

Jauni dīzeļvilcieni “Pasažieru vilcienam” nepieciešami, lai pēc iespējas drīzāk aizstātu šobrīd uzņēmuma rīcībā esošos DR1A modeļa vilcienus ar ASV sankciju sarakstā iekļautā PAO “Zvezda” dzinējiem.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here