Latvija ieviesīs ES Digitālo zaļo sertifikātu

Latvija ieviesīs Eiropas Savienības (ES) Digitālo zaļo sertifikātu (Digital Green Certificate), paredz Ministru kabinetā atbalstītais Veselības ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums. Šorīt intervijā TV3 premjers Krišjānis Kariņš pauda, ka Latvijā digitālais zaļais sertifikāts sāks darboties vienlaikus ar visu pārējo Eiropu.

Lai sekmētu drošu brīvu pārvietošanos ES Covid-19 pandēmijas laikā, šā gada 17. martā Eiropas Komisija publicēja priekšlikumu pakotni Digitālā zaļā sertifikāta izveidei.

Digitālā zaļā sertifikāta ietvars ļaus izdot šo sertifikātu papīra vai digitālā formā (atbilstoši pieprasījumam), verificēt un akceptēt jebkuru no trīs veidu sertifikātiem:

• vakcinācijas sertifikāts, kas apliecina, ka sertifikāta turētājs ir vakcinēts pret Covid-19;
• testēšanas sertifikāts, kurā norādīts sertifikāta turētāja saņemtais rezultāts un datums, kurā veikts Covid-19 tests;
• pārslimošanas sertifikāts, kas apliecina, ka sertifikāta turētājs saskaņā ar pozitīvu Covid-19 testu ir pārslimojis SARS-CoV-2 infekciju.

Latvija atbalsta Digitālā zaļā sertifikāta izstrādi un piekrīt, ka tam ir jābūt digitālam, integrētam un vienotam ES līmeņa risinājumam, kas veicinātu vienotu pieeju visās ES valstīs. Risinājumam jābūt ērti lietojamam iedzīvotājiem un viegli pārbaudāmam, paredzot bezmaksas un vienkāršotu saņemšanas procedūru.

Kā šorīt TV3 raidījumā “900 sekundes” norādīja Kariņš, šī sistēma Eiropā varētu sākt darboties “ātrākais, kaut kad šajā vasarā”. Viņš piebilda, ka Latvijā digitālais zaļais sertifikāts sāks darboties vienlaikus ar visu pārējo Eiropu.

Savukārt runājot par vakcināciju, Kariņš norādīja, ka “vakcinācijas procesā mums pieklibo “cilvēka pleca savienošana ar vakcīnu”. Sistēma ir jāpilnveido, un mēs sagaidām lielāku vakcinēto skaitu šonedēļ.”

“Vakardien pieņēmām kārtību, ka cilvēku potēšana lielos masu centros ārpus prioritārām rindām, ir pieļaujama. Tas notiks gadījumā, ja nenāks prioritāro grupu cilvēki, kas bija pieteikušies, un vakcīnu devas paliks pāri,” uzsvēra premjers.

Foto: Valsts kanceleja

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here